Verschil tussen; calming signals en displacement behavior

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby, petraaken

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Clasical

Verschil tussen; calming signals en displacement behavior

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-19 10:40

Graag wil ik jullie mening/ervaring over de verschillen en/of overeenkomsten tussen “calming signals” en “displacement behavior”.

“ YOU ARE YOUR HORSE HIS LIFE”
Instagram; Classical_Team

tamary

Re: Verschil tussen; calming signals en displacement behavior

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 10:44

Zover ik het snap is displacement behaviour meer van dingen die het dier zelf doet, zoals kat die sprong mist en zich dan gaat wassen alsof dat de bedoeling was.
En calming signals om agressie van andere partij te dempen door bv passief blijven en wegkijken en dus niet confrontatie aan te gaan, maar ook niet weg te lopen aangezien beide de situatie kunnen laten escaleren.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

Clasical

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-19 11:04

tamary schreef:
Zover ik het snap is displacement behaviour meer van dingen die het dier zelf doet, zoals kat die sprong mist en zich dan gaat wassen alsof dat de bedoeling was.
En calming signals om agressie van andere partij te dempen door bv passief blijven en wegkijken en dus niet confrontatie aan te gaan, maar ook niet weg te lopen aangezien beide de situatie kunnen laten escaleren.

Bedankt!
Dat is duidelijk en compact.
Als men spreekt over “overspronggedrag”, naar welke van deze 2 is dat volgens jou meer te koppelen?

“ YOU ARE YOUR HORSE HIS LIFE”
Instagram; Classical_Team

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 11:05

overspronggedrag is displacement behaviour.

[o]
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

Avalanche81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 13:38

Klopt is idd hetzelfde.

Overigens zijn calming signals eigenlijk alles wat er gebeurt om een gevecht te voorkomen, dus ook imponeergedrag, grommen voor honden, lip optrekken, steigeren voor paarden, gillen, beentje uitslaan maar niet raken........ en in wezen is het gewoon allemaal: "ik wil eigenlijk niet vechten".

Juist om dat scala van calming signals bij groepsdieren, zoals paarden, maar ook honden, is het zo raar dat een mens gaat slaan zonder waarschuwing. Dieren hebben echt een heel scala van kalmerende signalen, voor ze het nodig vinden aan te vallen.

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 13:45

Interessant dit! :j Ik had er al veel over gehoord maar ga me zeker de boeken eens aanschaffen.

Ik vind het daarom ook zo belangrijk dat als -R gebruikt wordt, je héél duidelijk opbouwt. De suggestie van druk geven voor de echte druk komt, en dan raak je ze zelfs dan nog niet aan.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 13:48

Avalanche81 schreef:
Klopt is idd hetzelfde.

Overigens zijn calming signals eigenlijk alles wat er gebeurt om een gevecht te voorkomen, dus ook imponeergedrag, grommen voor honden, lip optrekken, steigeren voor paarden, gillen, beentje uitslaan maar niet raken........ en in wezen is het gewoon allemaal: "ik wil eigenlijk niet vechten".

Juist om dat scala van calming signals bij groepsdieren, zoals paarden, maar ook honden, is het zo raar dat een mens gaat slaan zonder waarschuwing. Dieren hebben echt een heel scala van kalmerende signalen, voor ze het nodig vinden aan te vallen.

Nee, kalmerende signalen zijn iets anders dan blufpoker lichaamstaal van ik ben groter, sterker, sneller en je zou het dus van mij verliezen. Kalmerende signalen zijn dingen als wegkijken en het bekende veulensmekken (ik ben klein, jong en kwetsbaar).

[o]

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie