Vriendschap in de paddock.

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby, petraaken

anjali

Vriendschap in de paddock.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-19 15:09

Naar aanleiding van een recent topic geheten moord in de paddock zou ik ook wel eens een leuk verhaal willen lezen over paarden die juist extreem lief zijn tegen anderen, vooral t.o.v. dieren die kleiner en zwakker zijn dan zijzelf.Dus juist iets van liefde en vriendschap in de paddock.

Toulouze

Re: Vriendschap in de paddock.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 15:14

Mijn paard is gek op mijn hond. Ze kriebelt hem graag over zijn rug en hij gaat er helemaal voor staan.

spotsontop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 15:26

Volg onze avonturen ook op Instagram!
@spotsontop

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 15:54

Mijn grote rijpaardmerrie voert de minishet hooi, ze hebben een grote bak met hooi maar daar kan hij niet goed bij. Als zijn hoopje hooi naast de bak op is hengelt hij naar een plukje hooi in haar mond, dus dan mikt zij met haar neus een hoop uit de bak zodat hij weer vooruit kan en van haar plukjes in haar mond afblijft :))

Nou is een minishet ook een paard natuurlijk, maar zij ziet hem duidelijk niet als "paard". Hoogstens als een huisdier of een geitje, hij mag dan ook alles wat andere paarden niet mogen van haar := :+

Lynn2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 15:58

Toulouze schreef:
Mijn paard is gek op mijn hond. Ze kriebelt hem graag over zijn rug en hij gaat er helemaal voor staan.

Hoe heerlijk is dat dan!!!! Geweldig!

Hjartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 15:58

Mijn twee pony's kunnen het heel goed vinden met mijn kat. Zijn altijd nieuwsgierig aan het neuzen. Ook zitten er weleens kraaien ongestoord op hun rug plukken uit de vacht te halen :D

<3 Hjarta <3 Swaan <3

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 16:02

Ons paard knuffelt met de stalkatten. De honden vindt hij ook heel leuk, maar die denken dat hij een (heul) grote hond is en dagen hem uit om te spelen ipv met hem te knuffelen. Eigenlijk kan hij met alle dieren, groot of klein, soort maakt ook niet uit. Onze GVR. <3

Op een paardenrug hoog boven de grond
Voel ik mij pas echt gezond
Ondersteund door vier gezonde benen en een sterke rug
Heb ik telkens voor even die van mij terug!

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 16:13

Mijn paard is heel vriendelijk en voorzichtig met katten en honden.

En leeft met een stel zwaluwen in zijn stal, 's zomers.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 16:26

Kijk, dat zijn de leukere verhalen, goed idee TS +:)+

PAARDVRIENDELIJKE ZADELS EN RUITERSPORTARTIKELEN ONLINE SHOP met veel info www.barefoot-webshop.nl
Barefoot Nederland - alle nieuwtjes op FACEBOOK.
KASSA-koopjes: Slowfeeder hooinetten 20mm te koop *\o/* Klik hier

lovehaffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 16:37

Mijn haf heeft zijn stalbuurman geadopteerd... Buurman is 100% de baas, oude dibbes met cushing her en der artrose en astma, hoeft maar oor te draaien als mijn haf te vrolijk is of hij druipt af... Op de wei duwt opa hem voort en moet mijn haf en stukje 'paard-vrij' maken om hem heen. Iedereen dacht altijd dat mijn haf mega dominant was maar zien nu in dat hij dat niet is (anders zou opa niet alles bepalen ;) ) Hij beschermd hem dus tegen andere paarden voor zover nodig. Heeft hij het niet door komt opa zelf achter hem staan. Dit is overigens op de wei, in de paddock met zijn 2e staan ze te 'chillen' als in opa hoofd op billen van mijn haf... Heeft opa een goede dag word er zelf een beetje gespeeld maar dat is echt afhankelijk hoe opa zich voelt.... Heerlijk kan er zo van genieten die 2!

(L) Wimbley
Haflinger Wimbley onder het zadel!
Altijd al een mooie film gewild van je paard of iets anders?! LAvideo Wij doen het graag voor een leuke prijs!

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 16:49

Het is even goed kijken. Filmpje is van zo'n 5 jaar geleden en toen waren de telefoons nog niet met een camera zoals nu.
Maar vond het wel leuk om te zien hoe het konijn hooi komt halen bij paard om een warm nest van te maken <3 .

Als het paard waar je van af valt een goed paard is,
dan is die val de moeite waard.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-19 17:37

Tigra_ schreef:
Het is even goed kijken. Filmpje is van zo'n 5 jaar geleden en toen waren de telefoons nog niet met een camera zoals nu.
Maar vond het wel leuk om te zien hoe het konijn hooi komt halen bij paard om een warm nest van te maken <3 .

[ Video ]

Leuk!!Is dit een wild of een tam konijn?

Melissa1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 17:59

Een van de tinkers kan niet met honden (na een aanval) maar wel heel goed met de kat, soms liggen ze samen in de stal te slapen <3

.#de-vakantie-is-weer-begonnen!

Mallow ☆ Irish Cob
Lizzy ♡ Irish Cob
Lot's Zaïra Liz ♡ Irish Cob x Welsh

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 18:26

Oh die van mij is zo'n zachtaardig dier.
Gek op alles wat klein is. Vol interesse komt ze overal voorzichtig aan snuffelen. Dieren, babies en grotere kindjes. Ze vind ze allemaal even lief.
Afbeelding

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 18:47

Ah lief toch als ze zo voorzichtig zijn <3

PAARDVRIENDELIJKE ZADELS EN RUITERSPORTARTIKELEN ONLINE SHOP met veel info www.barefoot-webshop.nl
Barefoot Nederland - alle nieuwtjes op FACEBOOK.
KASSA-koopjes: Slowfeeder hooinetten 20mm te koop *\o/* Klik hier

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 21:38

Oh, dat met kindjes.. Huilende peuter wordt door moeders vastgehouden naast de bak. Paard loopt in 1 streep naar peuter en steekt hoofd in de richting van het kind. Het is nogal een groot hoofd, dus ik pas wel op dat ie niet te dichtbij komt (mensen schrikken nog weleens van hem, heel gek), maar peuter was wel meteen stil en wilde paardje aaien. Wat natuurlijk altijd goed is. :)

Op een paardenrug hoog boven de grond
Voel ik mij pas echt gezond
Ondersteund door vier gezonde benen en een sterke rug
Heb ik telkens voor even die van mij terug!

Toulouze

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 21:48

Vientje schreef:
Mijn grote rijpaardmerrie voert de minishet hooi, ze hebben een grote bak met hooi maar daar kan hij niet goed bij. Als zijn hoopje hooi naast de bak op is hengelt hij naar een plukje hooi in haar mond, dus dan mikt zij met haar neus een hoop uit de bak zodat hij weer vooruit kan en van haar plukjes in haar mond afblijft :))

Nou is een minishet ook een paard natuurlijk, maar zij ziet hem duidelijk niet als "paard". Hoogstens als een huisdier of een geitje, hij mag dan ook alles wat andere paarden niet mogen van haar := :+

Zo grappig :')

Lenexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 21:52

Mijn haf is ook gek op honden en katten! Er lopen meerdere stalkatten rond maar 1 komt vaak naar de paarden toe zodat de baasjes hem kunnen aaien. Hij ligt ook wel eens op een paard die op stal staat, vooral in de winter en de paarden dekens op hebben.

Roxy vind het ontzettend leuk om hem te kroelen met haar lip, ze heeft ook wel al eens een pets op haar neus gehad maar dat houdt haar niet tegen.

Afbeelding

Anne_vD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 22:01

Afbeelding

Zo lief kunnen deze (soms) ook zijn, de donkerbruine en hij zijn eens heel erg van elkaar geschrokken en sindsdien wat bang van elkaar. Als ik er bij ben zijn ze wel heel nieuwsgierig naar elkaar en willen ze graag snuffelen en limmen. De 'gewone' bruine stond er bij de vorige eigenaar om bekend te durven stampen naar honden. Dit was zo'n lief moment.

Overigens hoeft de hond niet zonder mij in de paddock te komen. Dan wordt die wel aangevallen en vinden ze hem minder leuk :')

Ook een leuk verhaal maar helaas geen foto van, tijdens de verhaarperiode in hrt voorjaar komen er regelmatig vogels een bezoekje brengen aan mijn pony. Ze landen op haar rug, trekken wat losse haren uit haar vacht en nemen het weer mee om een beetje van te bouwen. Heel leuk om te zien! <3

Bessewacht Dana ~ Veckhoek's Amaretto Y;( ~ Zamdoria verkocht ~ Calando J. <3

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 15:49

anjali schreef:
Tigra_ schreef:

[ Video ]

Leuk!!Is dit een wild of een tam konijn?

Wild konijn.

Als het paard waar je van af valt een goed paard is,
dan is die val de moeite waard.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 16:01

Wat een leuk topic idee, TS! <3

De fjord van de buren stond vroeger met een paar geitjes op de wei en die deden ook alles samen: eten rusten, spelen,... De geitjes "reden" ook regelmatig een eindje mee op haar rug. :')

WesternWay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 20:31

Afbeelding

Hier ook geities <3 beide paarden vinden t wel n lekkere massage

The difference between the good and the great;
the great can make others feel as if they also can be great
-Unknown

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 21:02

Afbeelding

Mijn ruin vind katten erg leuk. Toen hij nog in pension stond had hij ook een kattenvriend. Nu staat hij aan huis en ook zijn vriendin is erg zachtaardig tegen onze katten. Begin dit jaar hebben wij 2 katten een huis gegeven, hun baasje was onverwachts overleden. En onddanks het voor de katten echt een soort cultuur shock was hier trok 1 van de 2 al snel naar de paarden toe <3

Livion

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 21:12

WesternWay schreef:
[ [url=m/taL3tv.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hier ook geities <3 beide paarden vinden t wel n lekkere massage

Blijft een fantastische foto <3

Hier is één van onze schaapjes beste maatjes met de minishet. Dat was juist het meest 'in zichzelf gekeerde' schaapje, ze was altijd afstandelijk en schrikachtig. Nu is ze veel opener (ja, het is een schaap, maar echt), komt naar je toe, eet uit je hand en wil soms zelfs knuffelen. Ze lijkt zich veel meer op haar gemak te voelen sinds ze haar beste vriendin heeft leren kennen.
Ze slaapt zelfs wel eens onder de mini zegt mijn man, daar heb ik haar zelf nog niet op kunnen betrappen.

Overigens past de mini waarschijnlijk ook in het andere topic wegens dode kip :')

"In riding a horse, we borrow freedom."

Domino_2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 21:47

Afbeelding

De merrie van mijn zus was nog geen 24 uur bij ons op stal aangekomen of ze had al een vriendinnetje gevonden (Ze staat in een apart stukje van de wei. De bruine merrie verliet de kudde om met haar te kroelen)

www.wioa.nl

hulp bij het zoeken naar vermiste honden