Moderators: Dyonne, Apple, Pistasche, C_arola, Nicole288, Coby
plutolover schreef:Ik snap werkelijk niks vab de Bucas dekens..
Ik heb een 5.9 smartex rain big neck eigenlijk te groot en te lang, maar geen drukplekken op de hals. (Dat je de dekennaad in de hals ziet.) wel trekt die strak op de schoft maar dat doen alle dekens bij hem..
Dus ik dacht koop ik een big neck turnout light maat Kleiner. Die zit mooi aangesloten niet te strak om de hals ook niet te lis, trekt op de schoft wel iets strak als hij z’n hoofd op graashoogte heeft. Maar toch zie ik bij hem de dekenaad in z’n vacht..
Vind zo raar... wel heeft hij al wat meer wintervacht.
Fairytail schreef:Saar88 schreef:Hier verdorie schuurplekken op de borst. Nooit eerder gehad met Horseware dekens. Wat denken jullie? Schuurplekken zitten aan beide kanten. Misschien toch een maat groter? Of moet ik gewoon accepteren dat deze dekens niet goed liggen bij hem?
Het enige dat echt veranderd is, is dat meneer wat voller is geworden. Maar je zou denken hoe schraler hoe meer schuurplekken..
Als de deken in de breedte word getrokken veranderd dr ligging toch. Als je paard niet langer is geworden (geen idee hoe oud je paard is) zal ik zeker biet zomaar groter gaan dan heb je kans dat hij gaat hangen en juist schuren.No_No schreef:Mijn pony heeft de dikste smartex op maar voelde er niet heel warm onder. Zijn er meer paarden die dat hebben?
Met de zomer recuptex er onder gaat het prima. Mijn pony moet wel warm onder haar deken staan vanwege haar spieren.
Warm hoeft ook niet, het moet neutraal voelen onder de deken. Hoe oud is je deken, kan hij minder luchtig zijn?
ninne1 schreef:Ik heb die van Horseware. Super fijne deken. Gebruik hem vooral met regenachtige
dagen als een gewon regendeken te warm is. Als het boven de 17 a 20 graden is vind ik hem wel vrij warm voor mijn paard, dan staat ze gewoon bloot in de regen. Ik gebruik hem verder niet echt als vliegendeken, die draagt mijn paard eigenlijk nooit.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 bezoeker