[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby, petraaken

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wiwabalia

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 09:36

Zijn er mensen hier in dit topic met een Bucas?

Ik was vervent fan van mijn Amigo dekens maar madam blijft nu steeds in haar hooinet hangen dus ik ben toch bang dat ik ze ga vervangen voor iets zonder haakjes die blijven hangen.

Hooinet weghalen is geen optie. Ze moet op onbeperkt ruwvoer staan, heeft van de winter een gigantische klap gehad en is toen erg ingevallen, nu weer mooi terug op gewicht. Heb hem geprobeerd iets hoger te hangen maar het is een vrij groot net.

LIVF / High quality pet supplies / www.livf.nl

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 13:18

Pally schreef:
Jodemietje schreef:
Ook ik heb weer een vraagje! :) Ik heb vorig jaar een nieuwe/ tweedehands Bucas Buzz Off Riding gekocht. Heb vandaag geprobeerd uit te vogelen hoe deze te gebruiken/ om te doen, maar ik kom er niet helemaal uit :? Iemand die me als een zesjarige aan het handje wil nemen en me dit wil uitleggen? :D

Bedoel je deze?

[ [url=m/QXOb9T.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik twijfel om deze te kopen voor het buitenrijden, op stal opzich niet nodig. Wat is jouw ervaring? Bevalt 'ie?

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 09:06

Pally schreef:
Wiwabalia schreef:
Ik twijfel om deze te kopen voor het buitenrijden, op stal opzich niet nodig. Wat is jouw ervaring? Bevalt 'ie?

Ja mijn paard was echt veel rustiger tijdens de dazenplaag. Wel heb ik hem een maat groter gekocht. Hals zit mooi ruim. Hij kan makkelijk nageven, maar ook gewoon hals strekken zonder dat het strak gaat zitten.

Ah top, dan gaat hij op het verlanglijstje.

Ik ben absoluut niet anti-deken, maar verbaas me erover hoeveel paarden ik gisteren met deken heb zien staan. Die van mij staat lekker met niks, ook in de nacht. Onder de 10 graden doe ik geen deken meer op, of het moet in de nacht nog fris zijn. :)

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 09:13

MTinker schreef:
Wiwabalia schreef:
Ik ben absoluut niet anti-deken, maar verbaas me erover hoeveel paarden ik gisteren met deken heb zien staan. Die van mij staat lekker met niks, ook in de nacht. Onder de 10 graden doe ik geen deken meer op, of het moet in de nacht nog fris zijn. :)

Die van mij staat helaas al in de vliegendeken, ze worden hier alweer gek van de insecten helaas. Maar verbaas mij ook dat ik zelfs nog gevoerde dekens gisteren op paarden zag liggen.

Dat is natuurlijik wat anders, maar inderdaad de gevoerde deken. Dan krijg je toch een bezweet paard eronder?

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 09:06

Wat zouden jullie doen?

Mijn paard staat op onbeperkt ruwvoer wat in een groot fijnmazig net zit (deze was best prijzig, komt van de paardendrogist). Nou heb ik hem moeten omdraaien omdat ze in de andere kant is blijven hangen al 2 keer met haar borstsluiting van haar deken (heb nu alles van Amigo). Hierdoor trekt ze hem kapot.

Ben verder tevreden over Amigo, echter is dit een groot nadeel, hooinet ergens anders ophangen gaat niet, en zonder hooinet is ook geen optie, mijn merrie is gigantisch ingevallen van de winter dus ik wil dat ze veel ruwvoer tot haar beschikking heeft. Nu zag ik bij stalgenootjes die Bucas dekens om hebben, dat er geen haakjes aan de voorkant zitten, dus de kans om in het hooinet te blijven hangen word zo vele malen kleiner natuurlijk.

Iets anders kan ik niet verzinnen, of zelf iets om de borstsluiting maken? Maar wat?

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 09:57

NinaCharlie schreef:
Een deken met disc sluiting?

Die zijn van Bucas geloof ik, misschien kan ik die los kopen en op mijn Amigo dekens laten zetten?
Ik ga even brainstormen. Heb 1 jaar terug alles vervangen aan dekens en ze zijn nog erg goed, best zonde om alles dan weer te verkopen.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 10:03

Mariposa11 schreef:
Bucas heeft andere pasvorm dan amigo.. kan je geen stuk klittenband over de sluiting laten zetten?

Kan misschien ook. Ga ik dan laten doen, want dat zelf doen zie ik niet zo zitten. Wordt vervolgd.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 11:31

Femke_Tweety schreef:
Neusbontje eromheen??

Dat is een goede!

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 12:17

Ik kom ook even binnenvallen. Wil volgend jaar zoiezo een nieuwe regendeken en wellicht over op een heel ander systeem. Dekens zijn nog wel oké maar gaan een beetje richting afgedragen (heb ze al een aantal jaar). Wel tevreden over de kwaliteit (Amigo).

Zag de Rambo Optimo, zijn er Bokkers die deze hebben? Vind hem mooi omdat hij zo lang valt.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 12:58

MTinker schreef:
ja heb de optimo, fijne deken maar wel echt een jurk haha. als je dus een paard met wat kortere benen hebt dan valt die dus heel lang van boven naar beneden. Deken heb je ook echt een maat kleiner nodig.

Gebruik jij hem in combinatie met Liners? Mijn paard is 1,68 dus opzich is het niet zo heel erg dat hij langer valt.

Zag dat Rhino ook mooie heeft, ook met Liner systeem. Maar die vallen anders dan Amigo begreep ik? Bucas vind ik zelf geen mooie dekens.

Huismerken vallen vaak kort en raar bij mijn merrie dus daar begin ik niet meer aan, wil wel bij de Horseware collectie blijven.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 13:06

MTinker schreef:
ja heb er een 200 grams liner bij. Heb ook andere Rambo dekens, heeft mijn paard nodig vanwege de v-sluiting.
Rhino valt ook wat ruimer op de borst en amigo juist wat krapper, die heb ik een maat groter nodig dan mijn rambo duo anders is de amigo echt te klein.

Bucas past die van mij niet, te kort van boven naar beneden dus enorme blote buik. En huismerken vallen ook vaak te krap.

Dat zou voor ons mooi uitkomen, mijn merrie heeft een vrij brede borst voor een KWPNer, opzich zit Amigo goed maar het zou voor het fijne iets ruimer kunnen.

Valt enkel Rhino ruimer bij de borst of Rambo ook?

Wiwabalia

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 16:49

Die van mij staat nog onder een 200 grams (niet geschoren maar haar vacht is nog zo dun nu, heb enkel de benen gedaan). Ik wil deze week omhoog naar een 300 denk ik, omdat het af en toe ook vriest en ze in een buitenstal staat.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie