Moderators: Dyonne, Apple, Pistasche, C_arola, Nicole288, Coby
RianneH schreef:Het is wel normaal dat ze beginnen aan de wintervacht, de langste dag is geweest, dus voorbereidingen voor de winter starten.
Bij 15 graden een deken op is vaak wel erg vroeg. Maar 15 graden met regen en flinke wind geeft een totaal andere gevoelstemperatuur, dan zonnetje en windstil. Ik heb van de week toch twee keer de regendeken op gedaan, maar ook een dag besloten hem juist niet op te laten omdat ze té warm voelde eronder.
Oftewel, voelen, kijken en inschatten, zorgen voor voldoende ruwvoer dat als ze iets te koud staat ze bij kan eten, want te warm is problematischer, dan kunnen ze alleen zweten en dat wil je liever niet onder een deken.
Tegenwoordig start ik met een 0 grams deken mid september en dan rond november overgang naar 100 grams, mocht het kouder worden 100 erbij, maar vorig jaar grotendeels af gekund met 100grams. Gewoon dagelijks voelen, kijken of ze op gezond gewicht blijven en de weersvoorspelling in de gaten houden.
Maar het is heel afhankelijk van het paard en de omgeving welke aanpassingen je wanneer moet maken.
JameyDL schreef:+ nog een vraagje wie heeft er allemaal een regendeken op liggen. Ik twijfel nog een beetje maar heb gister toch besloten om hem erop te leggen omdat ik al een beetje zag dat haar vacht wat dikker werd op de rug. De reden waarom ik twijfel is omdat het best wel warm is in de middag en de zon lekker schijnt.
ellepel schreef:welkoop verkoopt waldhausen.
verder zou ik op marktplaats kijken, daar stond laatst ook een waldhausen op.
en agradi heeft laagste prijs garantie al weet ik niet of ze dat merk hebben
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 bezoeker