Moderators: Dyonne, Apple, Pistasche, C_arola, Nicole288, Coby
Gizeppie schreef:Joliieeenn schreef:Hallo iedereen, ik kom even binnen gevallen. Ik wil mijn paard dit jaar scheren zodat ik in de winter kan doorrijden. Hij staat echter wel bijna de hele dag buiten. Ik ben nu aan het kijken naar de bucas turn out dekens met zo een onderdeken. Maar ik ben echt een leek in dekens...
Gaat mijn paard het warm genoeg hebben met die turnout en de 300 gram onderdeken?? Of beter gewoon "normale" dekens opleggen met een goede outdoordeken erop?
Ik heb dezelfde dekens van Bucas.. Ik heb hier wel genoeg aan. Maar als je gaat scheren zou ik er toch nog niets bij kopen.
xMarizka schreef:Silver, mijn haf, staat ongeschoren onder zijn shires flamingo 0gr.
Wordt binnenkort geschoren, weet nog niet of het jachtpatroon wordt of helemaal.
Dacht zelf aan praktisch een 100 gr kopen met linersysteem zodat ik zelf de gr kan opvoeren naarmate het kouder wordt. Bestaat dan? En zoja, welk deken is nog redelijk betaalbaar die dat heeft? Shires ligt heel goed op hem!
[ [url=m/oETWrX.jpg]Afbeelding[/url] ]
Oh my, wat was het deken toe nog schoon![]()
Nu moet ik zoeken naar de flamingos hahaha
MISTRAL94 schreef:Ik heb mijn oudje, ongeschoren al onder een 340 grams staan met hals. Ze begon onder een dunnere deken in te vallen. Ze lijkt er tevreden bij te staan. Ik persoonlijk vind 200 grams voor een dier wat geschoren is wel weinig. Ervan uit gaan dat ze overdag buiten staan in weer en wind.
Morris schreef:Vreemd ik heb met Bucas goede ervaringen.
Ik vind dat je als paardeneigenaar/verzorger altijd moet blijven voelen. Ook om te voorkomen dat dus een paard nat onder zijn deken staat.
En ook checken of de deken beschadigingen heeft.
Mariposa11 schreef:Was de deken dan doorgelekt of had het paard mss wel koorts waardoor hij is gaan zweten?
De smartex kan je dan wel op nat paard leggen maar dat is wat anders dan wanneer gaan zweten..
Temp regelen is ook per paard verschillend, ik heb de 150 gram op liggen onder de 5 graden maar hij zou voor plus 12 zijn. Dan is hij voor de mijne te warm. Net als een andere deken van die dikte..
Als de deken wel was doorgelekt, hoe oud was hij dan, of hoe vaak gewassen en dan wel of niet waterdicht gemaakt..
Yaffie schreef:Joliieeenn schreef:Wilde eigenlijk een felix buhler deken bestellen, deze: https://www.kramer.be/Paard/Paardendeke ... 80-D-300-g
Maaaarrr ik heb geen creditcard grrrr
Woon je in België of Nederland? Er is ook een Nederlandse site, staat de deken ook op, daar betaal ik altijd met ideal Nog nooit problemen gehad.
MarjanB schreef:Heb 0 grams opgedaan is geschoren en staat s nachts binnen
MarjanB schreef:Oh de shires ligt echt perfect op haaren blijft ook goed droog. Heb het hele arsenaal aan shires liggen
De nieuwste
[ [url=m/6sy5TU.jpg]Afbeelding[/url] ]
Bloodymary schreef:Vanaf morgen laat ik hem af!
Gebruikers op dit forum: SemrushBot en 0 bezoekers