[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: petraaken, C_arola, Dyonne, Apple, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Joliieeenn

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 18:53

Hallo iedereen, ik kom even binnen gevallen. Ik wil mijn paard dit jaar scheren zodat ik in de winter kan doorrijden. Hij staat echter wel bijna de hele dag buiten. Ik ben nu aan het kijken naar de bucas turn out dekens met zo een onderdeken. Maar ik ben echt een leek in dekens...

Gaat mijn paard het warm genoeg hebben met die turnout en de 300 gram onderdeken?? Of beter gewoon "normale" dekens opleggen met een goede outdoordeken erop?

"Do a loony-goony dance
'Cross the kitchen floor,
Put something silly in the world
That ain't been there before."

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 08:04

Gizeppie schreef:
Joliieeenn schreef:
Hallo iedereen, ik kom even binnen gevallen. Ik wil mijn paard dit jaar scheren zodat ik in de winter kan doorrijden. Hij staat echter wel bijna de hele dag buiten. Ik ben nu aan het kijken naar de bucas turn out dekens met zo een onderdeken. Maar ik ben echt een leek in dekens...

Gaat mijn paard het warm genoeg hebben met die turnout en de 300 gram onderdeken?? Of beter gewoon "normale" dekens opleggen met een goede outdoordeken erop?

Ik heb dezelfde dekens van Bucas.. Ik heb hier wel genoeg aan. Maar als je gaat scheren zou ik er toch nog niets bij kopen.

Jij legt de turnout en die onderdeken van 300 gram op een ongeschoren paard? Is dat niet veel te warm of denk ik dat maar ;)

Ik vind het concept van Bucas erg interessant en neig dan ook naar deze dekens maar ze hebben geen dikkere onderdekens en met een normale staldeken eronder neemt het de werking weg zeggen ze... Ik vind het echt lastig. Hoe dan andere mensen dit met een geschoren paard die veel buiten loopt? Als in minstens 10 uur??

"Do a loony-goony dance

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 22:16

Hoeveel grams deken hebben jullie op je geschoren paard liggen nu? Heeft iemand een indicator met hoeveel graden hoeveel gram ongeveer?

Eerste jaar dat mijn paard geschoren wordt en vind het wat spannend :+

"Do a loony-goony dance

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 09:25

Wauw sjiek om te lezen hoe de verschillen zijn! In mijn omgeving heeft nu al iedereen 300/350 opliggen en mijn gevoel vond dat zo absurd veel, wat gaan die opleggen als het echt koud wordt? :') Vond het erg verfrissend om te lezen dat mensen hun paard nu nog onder een 100 grams deken hebben staan!

Ik was 200 gram aan het denken, hij wordt vanavond geschoren. Hij is inderdaad een gezond en fit paard, maar hij staat wel veel buiten en komt enkel s'nachts binnen. Daarom heb ik ervoor gekozen om zijn benen niet mee te scheren na overleg met mijn dierenarts :+

Ik heb alle grams dekens thuis liggen dus kan gelukkig snel wisselen moest het toch niet goed zijn.. Blijf het spannend vinden!

"Do a loony-goony dance

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 22:23

xMarizka schreef:
Silver, mijn haf, staat ongeschoren onder zijn shires flamingo 0gr.
Wordt binnenkort geschoren, weet nog niet of het jachtpatroon wordt of helemaal.

Dacht zelf aan praktisch een 100 gr kopen met linersysteem zodat ik zelf de gr kan opvoeren naarmate het kouder wordt. Bestaat dan? En zoja, welk deken is nog redelijk betaalbaar die dat heeft? Shires ligt heel goed op hem!

[ [url=m/oETWrX.jpg]Afbeelding[/url] ]
Oh my, wat was het deken toe nog schoon :')
Nu moet ik zoeken naar de flamingos hahaha _O-

Oeh ik heb ook een shires besteld van de week. Hoe bevallen die dekens je? Vond het jammer dat de flamingo niet in 300 grams was want wilde die graag hebben :+

"Do a loony-goony dance

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 22:17

Mijne is vandaag geschoren. Ik heel blij zijn nieuwe deken opleggen (tot nu toe paste alle dekens in zijn maat) blijkt die van 200 gram niet te passen dus en de 300 leek me nog wat warm dus kan ik morgenvroeg alsnog een nieuwe deken gaan halen. Deken past overal maar als hij eet dan trekt de deken op de schoft. Nu heel losjes gedaan van voor om de nacht door te komen. Ik koop dus nooit meer dekens van profi rider..

Hebben de ongeschoren paarden met 200 grams etc niet super warm? De mijne stond onder een ongevoerde fleece regendeken en die voelde soms zelfs net te warm aan :wow:

"Do a loony-goony dance

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 20:10

MISTRAL94 schreef:
Ik heb mijn oudje, ongeschoren al onder een 340 grams staan met hals. Ze begon onder een dunnere deken in te vallen. Ze lijkt er tevreden bij te staan. Ik persoonlijk vind 200 grams voor een dier wat geschoren is wel weinig. Ervan uit gaan dat ze overdag buiten staan in weer en wind.

Die van mij buiten in weer en wind en is geschoren (alleen benen niet) en staat onder 200 gram. Heb hem een half uurtje 300 opgelegd en hij was vuurheet onder zijn deken. Ik vind het zo gek dat iedereen zijn paarden zo zwaar inpakt, wat leggen ze dan nog op als het echt koud wordt? Die van mij smelt als ik er meer opgooi nu.. is dat dan echt zo verschillend per paard?

Ik heb trouwens een tempest highlander (ofzoiets) deken gekocht met afneembare hals. Helaas was die een maatje te klein dus ben ik nu aan het wachten op een maatje groter. Maar geloof dat dat hele fijne dekens zijn! Voelde kwalitatief heel fijn aan vond ik... Kan stiekem niet wachten tot het kouder wordt en hij zn 300 gram tempest highlander op kan :+

"Do a loony-goony dance

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 23:07

Hoe doen de mensen met geschoren paarden het en buitenrijden? In de buitenpiste stap en draaf ik kort in met een nierdeken en stap uit met nierdeken. Maar met buitenritten stap je toch vaak al meer dan dat je in de piste doet. Dan moet hij werken en heeft hij het dus warm.

Maar we gaan ook graag naar het bos of een rondje rond de blok. Wat leggen jullie je paarden dan op? Is een nierdeken dan ook nog voldoende??

"Do a loony-goony dance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie