Moderators: Coby, Nicole288, Pistasche, Dyonne, Apple, C_arola
Zorro_ schreef:Persoonlijk zou ik dan een zweetdekentje opleggen, zelf zou ik er eentje kiezen met hals. Misschien eens proberen en kijken hoe hij daaronder staat en thuis aan komt? Anders toch wat anders proberen. Zoiets is altijd vrij moeilijk want is ook erg afhankelijk van je paard
MISTRAL94 schreef:L_iek: deken lijkt groot maar als hij verder goed ligt en niet schuift is dat prima toch?
Rosje8: jeetje dat lekt ook niet en beetje door. Ik heb ook voor het eerst amigo dekens. Het is goed te zien dat de deken waterdicht gemaakt is. De waterdruppels liggen er echt bovenop. Hoop niet dat ze volgend jaar ook zo lek zijn. Misschien inspuiten met impregneerspray?
Tessa: Onderdeken is al van een gladde stof. Het moet wel goed blijven liggen natuurlijk. 24 uur per dag een dekensingel er omheen is misschien ook niet erg prettig.
MISTRAL94 schreef:Achter prima maar het lijkt op de foto bij de schoft wel echt te strak te zitten?
Weidebloem schreef:Lijkt krap bij de hals.Als het paard zijn nek naar beneden doet, trekt de deken dan niet op de schoft?
Joliieeenn schreef:MISTRAL94 schreef:Ik heb mijn oudje, ongeschoren al onder een 340 grams staan met hals. Ze begon onder een dunnere deken in te vallen. Ze lijkt er tevreden bij te staan. Ik persoonlijk vind 200 grams voor een dier wat geschoren is wel weinig. Ervan uit gaan dat ze overdag buiten staan in weer en wind.
Die van mij buiten in weer en wind en is geschoren (alleen benen niet) en staat onder 200 gram. Heb hem een half uurtje 300 opgelegd en hij was vuurheet onder zijn deken. Ik vind het zo gek dat iedereen zijn paarden zo zwaar inpakt, wat leggen ze dan nog op als het echt koud wordt? Die van mij smelt als ik er meer opgooi nu.. is dat dan echt zo verschillend per paard?
Ik heb trouwens een tempest highlander (ofzoiets) deken gekocht met afneembare hals. Helaas was die een maatje te klein dus ben ik nu aan het wachten op een maatje groter. Maar geloof dat dat hele fijne dekens zijn! Voelde kwalitatief heel fijn aan vond ik... Kan stiekem niet wachten tot het kouder wordt en hij zn 300 gram tempest highlander op kan
Capriootje schreef:De irish in 50 gram is dan wel een goede optie denk ik ook.
Yvank_ schreef:Smartex is ongeveer gelijk aan 100/150 grams....
Maar als je denkt het allemaal te warm is... Hoezo wil je dan een gevoerde deken opdoen? En ga je niet voor een freedom turnout light (0 grams) oid.
Citaat:De irish valt vergelijkbaar mijn paard heeft 6.6 van freedom en irish en passen beide mooi op zelfde manier.
De smartex heeft ook vergelijkbare pasvorm past ook in 6.6 mooi. Maar die heb je ook in big neck dan zal jij die hebben?
HorseTimeXL schreef:Ja goeie. Ben wel als de dood dat ik hem vies maak maar denk dat ik een eind kom haha.
Bagheera_206 schreef:RianneH schreef:Gister overdag de deken af geweest hier en voor de nacht de 100grams op gedaan ipv de 0 grams. Lekker dat de regen even weg blijft, maar dat betekent heldere nachten en dus koud
Maar de kou is wel 10x beter dan die regen en wind. De kou kunnen de paarden denk beter hebben. Ze had het nog warm einde van de middag dus deken af gelaten. Nacht van vrijdag op zaterdag wordt wel fris.
AnoukWelsh schreef:Onder hoeveel gram staan jullie volledig geschoren paarden nu?
Mijne voor het eerste geschoren, op advies van scheerster onder 200 grams staan met fleece binnenkant.
Heb het idee dat het redelijk warm is..
Heb anders alleen 0 gram met fleece..
Lastig!
Saaams schreef:Hoe doen jullie dat met bijv de trailer
Bij vertrek heb ik regelmatig de recuptex. Ze is voor een deel geschoren (soort jachtpatroon), na een bosrit is ze bezweet. Dan doe ik er liever niks op ivm nazweten. Maar het is misschien toch te fris op de spieren met het reizen?
Sintara schreef:Je link doet het niet bij mij..
MTinker schreef:WakuWaku schreef:Ik ga voor het eerst zelf een Bucas Smartex light deken wassen en heb daarvoor ook wasmiddel van Bucas voor gekocht om hem ook waterdicht te houden.
Weet iemand van jullie hoe dat gaat?
Moet dat hele flesje gebruikt worden en op welke temperatuur was je de deken?
Het flesje maakt niet waterdicht, reinigt alleen. Voor waterdicht maken moet je hem daarna insprayen.
Max 30 graden wassen en zorgen voor voldoende ruimte in je trommel. Mag er niet te strak inzitten. Voor 1 deken zou ik half flesje doen. En lage toerental centrifugeren en na het wassen goed uithangen en laten drogen, niet bij de kachel.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 bezoeker