[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: Coby, petraaken, C_arola, Dyonne, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

MarloesHJ

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 12:01

De dry rug is idd een hele fijne zweetdeken, ben alleen zo dom geweest om hem op de grond te leggen dus moet hem nog even schoonplukken :+

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 12:17

Ik heb ook een rambo newmarket zweetdeken van fleece, daar ben ik ook erg tevreden over maar gebruik ik eigenlijk alleen als het echt koud is want vind hem vrij dik. In de tussenseizoenen gebruik ik de dry rug of een fleecedeken die ik heb gekregen toen ik mijn paard kocht. Ik heb ook nog een cooler maar die gebruik ik voornamelijk in de zomer op de trailer als het fris is

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 20:49

Leuke kleur! Helaas ga ik daar bij mijn paard niet veel meer van zien als hij door de modder rolt :+
Maar voorlopig zijn zijn dekens nog goed en de liners heb ik net allemaal de deur uitgedaan :P

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 13:55

Hier is het benauwd plakkend weer. En al weer een tijdje droog. Paard krijgt eventueel een regenliner onder zijn vliegendeken bij veel regen. Alle regendekens behalve een zijn trouwens ook bij de wasserette :+

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 08:09

Yontheke, er is voor horseware en bucas dekens een verkoopgroep op fb. Zeker dekens in een gangbare maat verkopen vlot en niet eens voor heel weinig geld. Ik heb zelf meerdere dekens verkocht en heb daar op zich nog een nette prijs voor gekregen. Ik heb het idee dat dat ook sneller loopt dan marktplaats of zoiets dergelijks.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 14:43

Het is hier ook fris. Ik heb een tijdje buiten gezeten maar ben nu weer naar binnen gevlucht. Vannacht en morgen krijgt die van mij ook een regendeken op. Hij had hem vanochtend ook nog op en heb hem afgepakt zodra het zonnetje begon te schijnen. Nu bewolkt en frisse wind maar hij heeft het niet koud nu. Wel erg grijze lucht dus mocht het straks gaan regenen gaat ie er meteen weer op.
Maar wij zitten bovenop een plateau en het waait hier eigenlijk altijd.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 19:24

Ik heb gisteren ook een weatherbeeta deken besteld voor mijn kleine paard. Ben benieuwd hoe deze ligt maar heb er een hard hoofd in. Ach ik kan hem altijd nog terugsturen :+

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 17:42

Ik zit doe ze normaal gesproken ook niet wisselen maar ik zit er toch over te denken om een dunne staldeken voor dit weer 's nachts te kopen... Met die zeiknatte deken op stal staan vind ik toch niet ideaal en ik heb ze thuis staan.. Maar dat ga ik echt niet dagelijks doen...

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 18:38

Ik heb alleen mijn 0 grams regendeken dubbel. Ik heb allemaal rambo's maar de liners zitten bij hem beroerd en om alle outdoordekens dubbel te kopen dan ga ik failliet...
ben er nog niet over uit of ik een staldeken los ga kopen. Mijn stallen zijn wel erg fris dus denk dat ik al niet meer uit ga komen met een dunne katoenen/ongevoerde en paardlief heeft al een collectie dekens... Daarbij vind ik het aanbod ook niet echt fantastisch tot nu toe.

Heb nog paardlief 2 die ook nog een paar dekens nodig heeft... Eerst hem maar eens voorzien.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 19:34

cissy schreef:
Waarom outdoordekens wisselen voor staldekens als ze nat zijn? Ze worden vanzelf droog op stal en als het goed is is je paard gewoon droog eronder. Eigenlijk hoef je dus niet te wisselen.

Dat is ook niet de reden dat ik wil wisselen. Paardlief staat droog onder de deken maar zijn stal is elke ochtend nat (Stro e.d)
Het is bij ons wel echt fris op stal en heb het idee dat deken drogen toch wel flink wat uurtjes over heen gaat en dat de omgeving vervolgens erg nat is...

Ga ze zo maar binnen pakken, vandaag iig geen natte deken:)

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 22:46

Mijn paard heeft vandaag zonder deken gestaan, heerlijk droog weer, warm zonnetje en geen regen tot 20.30 uur toen ik ze net had binnen gehaald. Nu weer lekker onder zijn deken. Geloof dat de rest van NL wat ander weer heeft gehad...

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 10:05

Ik heb die ervaring niet met een hals. Vorig jaar voor het eerst gebruikt op hele regenachtige dagen maar bij normale dagen eraf gehaald. Nergens last van.
Verschilt dus per paard.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 15:28

Ik heb zelf ook een bucas gepast op zo'n type paard en lag niet fijn. Nu een weatherbeeta en die ligt echt stukken beter!

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 22:14

Ik heb net nog een van mijn paardjes de buik eruit geschoren. Vorige week de hals er uit geschoren, was echter niet voldoende, hij stond net nog klam op stal en vandaag heeft hij niets anders gedaan dan op de wei lopen. Hopelijk is dit net iets fijner voor hem. Hij heeft wel een echt dik pak haar en was gisteren van wat simpel basiswerk drijfnat.

Ik ben niet van plan om volledig te scheren. Paard staat zonder deken maar heb wel een regendeken voor zeer regenachtige dagen.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 21:54

Er stond bij mijn tube stormsure toendertijd dat ie in de vriezer bewaard worden, herinner mij dat nog omdat ik het bijzonder vond..

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 17:48

Wijslander, ik parkeer mijn paarden gewoon vochtig onder een weatherbeeta en rambo. Geen enkel probleem daarmee gehad. Zodra de zweetdekens eraf gaan, gaan de regendekens erop. Bij mijn ene paard doe ik dat al jaren zo, nooit problemen mee gehad.
Zowel ongevoerde als gevoerde regendekens gaan er zo op.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 07:56

De rambo 0 grams vind ik echt te warm voor de zomer. Ik doe dat de regenliner onder de vliegendeken, ideaal. En als dat te warm is dan regent ie maar nat. Met die temperaturen zijn ze dan toch vlot opgedroogd. Paardlief staat zomers 24/7 onder de zomerdeken ivm allergiƫn

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 11:44

Ik heb op de trailer de gewone regendekens opliggen momenteel, degene waarmee ze ook buiten staan. Ik rijd naar de bak maar dat is zo'n 10 minuutjes dus dan is de trailer nog niet echt warm en vervolgens staan ze om de beurt bijna een uur op de trailer te wachten, met een zweetdeken vond ik ze toch wel afkoelen. Mijn IJslander rijd ik meestal als laatste, die wilt nog wel eens erg zweten en gaat dan onder zijn zweetdeken terug naar huis en krijgt thuis weer de regendeken op. Bij mijn warmbloed laat ik de hals wel los.
Gisteren ook een uur op en neer gereden (andere locatie), paarden hadden het niets te warm op de trailer gehad.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie