[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: petraaken, C_arola, Dyonne, Apple, Coby

PanamaD

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 09:49

Het geplak van die roller is niet sterk genoeg. Het zit erin en met je nagel krijg je sommige et niey eens uit

[o]

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 12:06

Nies_ schreef:

Die deken is echt een sleche uitvinding haha

Paard mag er niet mee rollen of op de trailer mee staan. Wat heb je eraan :')

[o]

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 13:01

Staat in de omschrijving maar gelukkig kan het dus wel!

[o]

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 18:51

Veulen84 schreef:
Joman schreef:
Wat hebben de meesten hier nu voor deken opliggen? Ik heb 0 grams opliggen en m'n paard zit dun in z'n vacht. Hij verhaard echter wel en ik wil absoluut niet hebben dat hij in z'n haren schiet. Scheren is geen optie!

Ik heb er hier 1 naakt staan. Heeft nog gewoon een strak zomervachtje.
De andere is in d'r wintervacht geschoten en staat nu onder 100 gram.

Hu? De dunne vacht zonder deken en dikke vacht met deken? Dat zou ik niet denken zou eerder andersom doen. De dunne vacht kan t nu zomaar friss krijgen vannacht.

En t is toch al bewezen dat een deken geen dik pak haar tegen houdt of heb ik het mis

[o]

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 20:12

MarliesR schreef:
Ik heb vandaag de Rambo original binnen gekregen die ik over kon nemen van een bokker. Ben er echt heel erg blij mee! Had eigelijk de Rambo Duo willen kopen (die nieuwe kleur is mooooi). Maar kon deze tweedehands overnemen in de juiste maat en hij is echt nog super netjes!

Zal wel niet lang duren overigens, één van zijn grootste hobby's schijnt een zo dik mogelijke homogene laag blubber op zijn dekens te smeren :+ :D
[ [url=m/MRBVxL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hele mooie deken!! En mooie hoefschoenen achter 8-) blij mee?

Helaas hier vandaag ontdekt dat er in mijn nieuwe bucas deken een gat zit doordat een te speels paard niet van mijn deken af kan blijven! Grr. Maarja t is al gebeurt.

Ze staat al sinds vrijdag onder 150g en niets te warm!

[o]

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 07:17

Buxy schreef:
Hallo willen jullie met me meedenken?
Ik zoek nieuwe tegendelen (ongevoerd of bijv. 50 gr0)
Het belangrijkste is dat ze 100% water dicht zijn. Iemand ideeën qua merk/model?

Bicas irish turnout 50 gram. Hier altijd waterdicht.
Heb de 300 er ook van al een jaar of 4/5 en nogsteeds waterdicht en echt de fijnste deken ooit.

[o]

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 07:28

JenniferU schreef:
Buxy schreef:
Hallo willen jullie met me meedenken?
Ik zoek nieuwe tegendelen (ongevoerd of bijv. 50 gr0)
Het belangrijkste is dat ze 100% water dicht zijn. Iemand ideeën qua merk/model?

Bucas irish light(50gr) ,bucas freedom light(0gr),bucas select (0gr)

Wie gebruikt er de smartex hals? Zit daar ook fleece in? En hoe blijven de manen daar onder? Heb wel een irish hals maar is andere kleur.

Der wordt net echt boven mijn reactie verteld dat de select zo lek als een mandje is.

Daarbij is de freedom geschikt voor lichte buien maar die van afgelopen dagen zullen ze niet volhouden.

[o]

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 10:39

Om te reageren op de hoeveelheid grammen:

Mijne staat onder bucas irish 50g met hw liner 100g
+ sinds gister een hals 50g

Te warm? Nee... vorige week donderdag haalde ik haar met mooie geknepen koude billen van het land. Lekker de 100 eronder gedaan. En nu hoost het, heerlijk een hals...

het is hier maar 13 graden.

Daarbij staat ze nu nog 24/7 land op echt een open veld. Vb: voorste land waaide het gister, logisch. Ons land achter was de wind 2 keer zo hard.

Ze gaat over 2 weken snachts op stal en dan moet ik wel even goed denken wat ze op kan en of de 50g bucas dan niet te warm is snachts (kan niet wisselen)

[o]

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 17:15

Heeft een traanoog daarmee te maken? Want gister viel het mij op dat ze een traanoog had. Ik legde het op de wind en dat er vast een vuiltje ingekomen kan zijn.

Maar weerstand wist ik niet

[o]

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 21:10

Dat kan, met licht! Niet met dekens....

En dan ook niet elk licht is geschikt, welke wel geen idee

[o]

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 08:59

Op facebook kwam ik een advertentie tegen met 25% op bucas

[o]

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 19:24

Epplejeck!

Hier heeft vannacht en vanmorgen de bucas irish zich weer goed bewezen. Ze was mooi droog! Helaas wel te koud onder 150g. Koude billen en enorm opgetrokken buik. Dus hh 200g + de irish light erop gelegd met hals . Het is ook echt niet warm buiten....

[o]

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 06:00

Ja ze staat nu nog 24/7 op het land. Groot maar echt open veld zonder helaas schuilmogelijkheden en zonder hooi. Maar vanaf volgende week zondag gaat ze snachts op stal en per 1 okt helaas weer in de paddock.

Ik vind het dan ook niet heel gek dat die van mij als enigste zo 'dik' onder de dekens al staat!!
Snachts 8 graden
Laatst bijgewerkt door PanamaD op 17-09-17 06:12, in het totaal 1 keer bewerkt

[o]

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 06:13

Loop zelf ookal in een winterjas rond en heb t zelf niet snel koud. Kijk gewoon naar mijn paard

[o]

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 12:23

Hier laat ik de deken op. Valt me best mee hoe warm t is dacht dat het 19 graden werd maar ze zon komt niet door en er staat een windje. Staat prima onder der 50g!

[o]

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 20:26

Hier gaat mijn paard maandag avond weer op stal en dan overdag buiten. Ze staat nu al 2 weken onder een deken bucas irish maar zoals vandaag overdag af en snachts op.

Kan ik de deken gewoon aflaten als ze snachts op stal komt? Is wel warmer dan buiten en natuurlijk wind stil. Als er overdag een graad of 19 wordt voorspelt kan dat wel toch?

Kan helaas niet wisselen namelijk

[o]

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 10:23

Kendra schreef:
Waar is iedereen bang voor? Het enige dat je kan overkomen is dat je paard wat dikker in het haar komt.
Verder is er geen enkele reden om nu al met dekens te beginnen, paarden krijgen het echt niet koud!

Bang? Als je paard nu 2/3 weken met een deken staat kan je deze niet zomaar eraf trekken.

Daarnaast weet ik uit ervaring dat mijn eigen paard het snel op der spieren heeft en als ik haar zie staan met geknepen billen en opgetrokken buik dan kan ik aantonen dat ze het wel koud heeft.

Er is dus zeker al een goede rede om al met dekens te beginnen. De nachten tikken tegen de 4 graden met mist en overdag 18/19 graden. Perfect om het op de spieren te krijgen of paarden met lage weerstand ziek te worden. Helemaal als ze nog buiten staan, zoals die van mij die vanaf morgen op stal gaat. Dan moet je dus kijken wat wijs is

[o]

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 18:23

Deni11 schreef:
Wat hebben jullie nu in de nacht opliggen?

Niks.

Maar zaterdag middag ga ik der wassen en dan worden de nachten en dagen ook weer kouder dus dat komt precies goed uit.
Snachts stal overdag buiten

[o]

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 17:46

Heeft de irish 150 gram dan?? Dacht enkel 50 en 300?

[o]

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 18:35

emmaudb schreef:
PanamaD schreef:
Heeft de irish 150 gram dan?? Dacht enkel 50 en 300?

Ja, alleen kun je hem niet overal kopen. O.a. De paardendrogist heeft de 150g maar die hebben ook de irish in het rood. Die zie je ook niet vaak

Krijg nou wat!!! Geweldig! Super bedankt. Heb de 50 en 300 maar zoek vaak een tussen deken en pak dan een amigo liner 100g maar amigo past die niet goed en steekt natuurlijk uit. Maar deze is zeker nieuw op de markt want vorig jaar kon ik m niet kopen.

[o]

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 11:20

Vind dat het wel kan. Neem aan dat de deken niet naar achter trekt alsnik de verschillende foto's zie?

En anders kan je bucas irish eejs proberen qua pasvorm. Ik heb ook t probleem bij amigo. 6,6 voor te wijd achter goed 6,3 voor goed maar achter de kort

[o]

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 18:32

Die van mij staat met een staldeken buiten. Droge paddock en zolang het niet regent natuurlijk. Deken is een gram of 100, stof is beetje glad katoen achtig dus mini buitjes kan die hebben en houdt zeker wind tegen, stond er super onder vandaag. Met haar regendeken irish zal ze het idd te warm gehad hebben. Dit ademt natuurlijk beter.

[o]

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 05:43

Lang leven de stal deken die ik heb. Gister stond ze daar niets te warm onder! Ze is geschoren 6mm

Vandaag even kijken of die wel af gaat. Gister waaide het mij te hard!

[o]

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 13:03

Hier ondertussen bewolkt en de harde wind is maar fris! Ik laat lekker der deken op...

[o]

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 12:33

Stokhoogte zegt ook niets... die van mij is 1.55 ong en heeft 198 bucas

Voordeel is dt je de deken vast terug kan brengen!

[o]