[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: Coby, Dyonne, Pistasche, Apple, Nicole288, C_arola

Mariposa11

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 20:39

Dat is balen! Sterkte!!

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 09:41

Bagheera_206 schreef:
Hoe vaak wassen jullie de dekens als ze idd al 5 jaar of ouder zijn?

Ik heb nog geen ervaring met dekens op lange termijn. Ben pas dit najaar begonnen met regendekentjes. Heb nu een Amigo Hero Lite pony, Amigo Bravo Lite pony en een Rambo Icelandic Lite. De Bravo en Rambo liggen nog nieuw in verpakking en de Amigo Hero Lite houdt zich nog erg goed.

Ik krijg vanmiddag als het goed is de 100 gram liner binnen. Hopelijk past deze goed onder de Bravo en Rambo... #fingerscrossed

Ik was m'n dekens eigenlijk nooit.. Ik spuit ze keer af en borstel erover maar meer niet. Nu staat de mijne dag en nacht buiten en in de schuilstallen ligt zand, dus meer dan wat modder en zand zit er niet op..
We rijden niet meer dus ze gaat ook nooit met zweet onder haar deken. Denk dat dat wel scheelt in niet hoeven wassen..

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 11:07

Spenk schreef:
Gatsie maar je paard heeft toch wel huidvet?

Hier was ik ze elk jaar. Bucas irish dekens oudste zijn nu 4 jaar.

dat valt wel mee ;)
Teveel slechte ervaring na wassen de ze niet meer waterdicht zijn en ik steeds een nieuwe moest kopen..

Mariposa11

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 19:11

Ik vind de irish vrij groot uitvallen..

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 18:54

petra8 schreef:
Weten jullie welke dekens goede stevige borstsluitingen hebben?

Het ging met mijn 2 sloopkogels al jaren goed met horseware, tot nu.....
Het spel is nu om de borstsluiting open te maken, uit de deken te stappen, er dan op te gaan staan en de deken helemaal aan flarden te scheuren zodat het net lijkt alsof het sneeuwt wanneer de vulling om je oren vliegt....

Gister was niet zo erg omdat het een oude deken was en ik nog een nieuwe deken had liggen voor als de oude deken stuk zou gaan. De nieuwe deken ligt inmiddels ook aan flarden en is het al iets minder grappig.....

De sloopkogels staan dag en nacht samen, ik wil ze niet uit elkaar halen maar nu ben ik dus op zoek naar een nieuwe deken met hufter en sloopkogelproof borstsluiting. (ik zat zelf naar Bucas te kijken omdat bij mijn recuptex een magneetje, een clip en klittenband zit)

Ik hoop dat jullie tips hebben.

En flink inspuiten met antibijt spray?