Halsdeken voor shet

Moderators: Apple, Nicole288, Pistasche, C_arola, Coby, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

jesito

Halsdeken voor shet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-21 07:08

Mijn shet gister weer geschoren helemaal op benen na, probeer het altijd zolang mogelijk te rekken. Maar op een gegeven moment merk ik dat hij echt last heeft van zijn vacht, snel te warm, jeuk, wondjes enz.
Hij krijgt echt van die stinkende hotspot plekjes en de vacht gaat vilten.
Dan probeer ik nog te wachten op dat het even iets warmer wordt en dat was nu.

Ik heb meerdere deken en hij heeft nu 220 grams op en daar voelt ie super onder.
Nu had ik een hals gekocht omdat ik dat met regen toch een prettiger idee vind.
Ik heb nu de weatherbeeta Landa opliggen waar een hals op kan, maar de losse hals is best wel duur en ik kan de juiste maat niet vinden alleen grote maten.
De hals die ik heb gekocht is eenn universele van Horka.
Helaas past het voor geen meter, op de pony niet maar ook op de deken niet.
Dus hij staat zonder hals nu.
Gisteravond voelde hij goed aan nog steeds en de komende dagen wordt het best warm, hij kan altijd binnen gaan staan of liggen en heb eerder nooit een hals gehad.

Ik ben verder heel tevreden over die weatherbeeta en de hals zal ik maar heel kort nodig hebben.
Maar voor mijn idee en voor als ik eens niet kan wachten op een warmere periode zou ik graag een hals hebben.

Aangezien hier meerdere mensen met shetten zijn, heeft iemand bijv nog iets liggen dat goed zou liggen op een ronde shet met stevig kort halsje?
Hij heeft dekenmaat onderlengte 125.
Of misschien een goede tip.

Maiske

Re: Halsdeken voor shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 07:40

All I pay my psychiatrist is the cost of feed and hay, and he'll listen to me any day.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-21 07:46

Bedankt voor de tip maar dit is een complete deken. Ik wilde zo graag een halsdeel bij die weatherbeeta.

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 08:01

Ik ben bij de kleintjes fan van nika! Als ik dan nog wat negatiefs moet zeggen over de deken zijn het de bilkoorden, die zijn voor paarden. Ik knoop ze om die gewoon een aantal keer.

Sarah 08'10'10~ 12'09'17
'My favorite hello and hardest goodbye'

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-21 08:06

tirzasarah10 schreef:
Ik ben bij de kleintjes fan van nika! Als ik dan nog wat negatiefs moet zeggen over de deken zijn het de bilkoorden, die zijn voor paarden. Ik knoop ze om die gewoon een aantal keer.

Ik heb toevallig net wel nog een fleece gevoerde van nika gekochtaar kan ook geen hals aan.
Die hals heb ik eigenlijk ook alleen nodig als hij net geschoren is, dus met de dikke deken. Die fleecegevoerde is als het weer wat bijgegroeit is en het te warm wordt voor de dikke deken.

Afbeelding

Hier heb ik m even gepast

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 08:07

Had ze altijd gewoon zonder hals staan hoor :) zo koud is het nou ook weer niet en ze hadden flink wat manen :)

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-21 08:08

Afbeelding
Afbeelding

Dit is de deken die hij nu op heeft, zoals je kunt zien zitten er wel ringetjes voor een hals.

Die mega staartflap is net een batman cape

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-21 08:10

Keet schreef:
Had ze altijd gewoon zonder hals staan hoor :) zo koud is het nou ook weer niet en ze hadden flink wat manen :)

Ik heb inderdaad niet het idee dat hij het koud heeft, hij is eerder blij met die lucht aan zijn huid nu. Vanaf morgen word het echt best warm, dan zie ik helwmaal geen probleem

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-21 10:58

Net nog eens even wat geprobeerd want origineel was het sowieso veels te groot.

Afbeelding
Mooie capuchon, maar ja.

Na wat knutselen en naaien is dit t geworden.

Afbeelding

Afbeelding

Beetje van Horka en een beetje van maggi uhhh ikki.

Volgend jaar maar eens kijken of ik een complete deken met passende hals aan ga schaf of dat dit goed bevalt zo

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 11:24

De deken die hij opheeft is ook een maat te groot zo te zien. De naad bij de staart moet namelijk op de staart vallen en niet erover en ja dat betekent dat het achterste puntje van de bil soms bloot komt te liggen. Zie dit filmpje, dit geldt net zo goed voor shetjes.

Mijne staan nu onder 400 en 300 gram. Eentje is recent geschoren en de ander in september, ik ga ze vandaag een deken terugzetten in dikte, dus naar 300 en 200. Mijn pony's hebben dekens van Nika en MHS en inderdaad die eerste heeft beensingels die nogal makkelijk uitlubberen. Zo heeft mijn pony al meerdere keren met 2 benen in 1 singel gestaan en ook vindt mijn jongste dat hij erin kan bijten en het kan uitrekken, wat niet helpt. Maar dat is gewoon een kwestie van een knoop erin leggen, of 2 of 3. :+

Alex en Jorie houden van Strooigoed!

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-21 12:23

Dit is idd de grootste deken die ik heb, de rest is kleiner. Toch ligt die prima op m.
200 gram voelt hij prima onder, mocht hij te koel voelen kan er nog een 100 gram onder. Meer heb ik nog nooit op een van mijn pony's gehad.

Een deken moet bij mij gewoon blijven liggen uit zich zelf. Ik heb het liefst alleen een koort onder de staart langs puur voor het opwaaien.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie