Het grote grondwerk (volg/vragen) topic!

Moderators: Coby, petraaken, C_arola, Dyonne, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

LauraEH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 11:56

Hoi, ik kom me even melden! :wave:

Even kort over mijzelf en mijn paard:
Ik (Laura) deed aan de TRT method van Tristan Tucker samen met mijn paard Hayley. Ik probeerde 2x in de week te oefenen, maar dat lukte niet altijd :o Omdat ik wedstrijden reed, wilde ik graag dat Hayley zo min mogelijk spanning zou hebben, maar door weinig oefenen en spanning bij mij zelf, lukte dat niet altijd.
Voorlopig zit het oefenen er helemaal niet in.. Ik heb 2,5 week geleden een scooterongeluk gehad. 29 mei ga ik pas uit het gips en dan zit er nog een flinke revalidatie aan om weer te kunnen gaan lopen en spieren op te bouwen. Nu wil ik graag in die revalidatie periode (als ik weer een beetje kan lopen en ik een beetje veilig bij een paard kan staan) het grondwerk oppakken met Hayley. Rijden zit er het komende jaar toch niet in en ik wil graag wel wat doen met haar. Mijn vraag is dan ook of iemand in de buurt van Odijk les geeft en dan met name gericht op de TRT method. Stiekem vind ik het ook leuk om wat vrijheidsdressuur te leren aan Hayley. Wanneer ik zou kunnen gaan lessen weet ik niet, maar kan in ieder geval al wel iemand gaan zoeken.
Alvast bedankt en ik probeer zeker actief te blijven in dit topic! :)

16-03-2015 Eros
10-06-2017 Hayley (drachtig van In Style :D ➡️) [KS] [Volg] Spannend, de eerste keer..

LauraEH

Re: Het grote grondwerk (volg/vragen) topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 13:43

Ja klopt. Ik heb ook de online modules en was bezig met stap 2 & 3. Dat is dan richting het cirkelen werken. Vind zijn gedachte achter het grondwerk erg interessant.
Vrijheidsdressuur wil ik vooral doen voor afwisseling en omdat het er natuurlijk ook wel leuk uit ziet. Behalve steigeren, dat laat ik liever achter wegen.

16-03-2015 Eros
10-06-2017 Hayley (drachtig van In Style :D ➡️) [KS] [Volg] Spannend, de eerste keer..

LauraEH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 14:09

Isabel_k schreef:
Wat doet tristan precies? Wat maakt zijn methode anders? Ik ken hem niet zo goed :D

Hij is heel erg bezig met dat het paard zich bewust wordt van zijn eigen lijf. Dus als er iets spannends is, dat het paard dan zichzelf leert ontspannen en dus echt leert na te denken voor dat zijn vluchtgedrag komt.
Er zullen vast wel meer mensen/methodes zijn die zo werken, maar Tristan ken ik het best en zoals ik al zei vind ik zijn manier erg fijn. :)

16-03-2015 Eros

LauraEH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 07:59

snoopydogy schreef:
kom dit topic nu tegen
mag ik met jullie mee praten doe al 2 jaar grondwerk
al paard lesjes gehad bij romy
en wil binne kort kijken of ik nog een keer les bij haar kan plannen
ik doe een welsh a grondwerken handwerken

Bij romy huisman bedoel je? Ik ken haar alleen via YouTub, maar vind haar wel heel fijn qua uitleg en hoe ze werkt met paarden :)

Ik heb ondertussen een grondwerkles gehad vorige week! Vond het heel leuk en de volgende staat alweer gepland :) We hebben vooral op een kleine volte gewerkt omdat ik nog niet zo makkelijk mee loop met mijn paard, maar dat ging wel goed!

16-03-2015 Eros

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie