Loes1996 schreef:Ik moet zeggen dat ik erg veel heb gehad aan de lange teugel serie van Bit op youtube
https://www.youtube.com/watch?v=Sa1151Y6MPA
Die link was ik al naar op zoek, maar blijkbaar de verkeerde zoekwoorden ingetypt.
Ik meld me ook maar, ben sinds een paar maanden voorzichtig begonnen met mijn bijrijdpaard. Een Lipizzaner, die helaas hele slechte achterbenen heeft (artrose, versleten pezen, en hele steile achterbenen). Onder het mom van rust roest, ben ik begonnen om hem via lange teugel werk in beweging te houden. Werken aan de hand naast de schouder kende hij al, maar dit is gewoon weer een stapje verder.
Momenteel zijn we vooral bezig met stap en sturen. Waarbij vooral een fatsoenlijke bocht lastig is, omdat hij door heeft dat hij bij geen zin zich volledig kan omdraaien naar me. Kan ik dit tijdelijk oplossen door een longeersingel te gebruiken?
Of is een langere teugel de oplossing? Op dit moment is de teugel eigenlijk net te kort, maar een nieuwe en langere is al besteld.
Weet iemand ook waar de dvd van Piet Bakker nog te bestellen is? Ik heb geprobeerd de Noorse dame te contacteren, zowel via facebook als via haar site, maar krijg geen enkele reactie