Het grote grondwerk (volg/vragen) topic!

Moderators: Coby, petraaken, C_arola, Dyonne, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

SVRL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 11:19

Even een schopje omhoog.

Zitten er hier ook mensen met gangenpaarden? Ik heb nl een 4-jarige Rocky Mountain Horse die nog vrij weinig aan de longe komt. Ik heb ondertussen de stemcommando's voor stap en galop er goed op. Alleen draf is een probleem. Meneer laat zeer weinig een zuivere draf zien en gooit zijn gangen door mekaar, waardoor hij soms stokkreupel lijkt. Nu snap ik wel dat ik hem bij een niet zuivere gang in stap moet zetten en hem vervolgens terug in draf moet vragen en ben daar dan ook mee aan de slag. Maar welk commando plak ik in hemelsnaam op zijn extra gang, zodat hij ook leert om dat op vraag te doen? Voorlopig rij ik hem alleen in stap, maar wil later, als ik het tijd vind om zijn tempo te verhogen, ook de stemcommando's koppelen aan mijn andere hulpen.

SVRL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 09:31

Mijn paard is heel gevoelig op de neus, osteopaat vermoed dat hij ooit een blessure gehad heeft aan zijn neusbeen. Hij vindt druk op zijn neus echt maar niets, mijn touwhalster is er dus wel 1 met een neusband. Paard vindt een touwhalster fijner als een gewoon.
Mijne komt van horsecharms.
Afbeelding

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie