Moderators: Coby, Dyonne, Pistasche, Apple, Nicole288, C_arola
ninaphilo schreef:Ik kom hier ook weer even updaten
Bo is best dominant en tegelijkertijd onzeker. Ik merk enorm met grondwerk wanneer hij iets niet snapt, of niet door heeft of hij het goed doet, hij boos wordt. Te veel druk kan hij ook niet zo goed handelen, dus als ik bijvoorbeeld zijn achterhand om vraag doe ik dat voorlopig alleen met mijn hand. Zo min mogelijk met zweep in mijn hand.
Ik ben nu weer bijna helemaal vanaf nul opnieuw begonnen omdat ik merkte dat we elkaar niet meer begrepen. Afgelopen keer heb ik met een snoepje beloond wanneer hij iets goed deed. Met alleen stembeloning ging hij namelijk altijd door met de oefening die ik vroeg en snapte hij niet wanneer hij moest stoppen, wat weer uitte in frustratie. Met een snoepje gaat dat stoppen nu wel goed, hopelijk kan ik dat later weer afbouwen dat hij met alleen stemcommando snapt wanneer hij 'klaar' is.
Bo is trouwens ook LBE (denk ik), hij wil ook altijd iets in zijn mond hebben.Helaas wil hij dan ook als hij iets moeilijk vindt het grondwerktouw opeten, wat dan niet van mij mag. Is ook nog een puntje waar we aan werken.
Dat rollen wat ik een paar pagina's terug beschreef is trouwens bijna afgeleerd!
ninaphilo schreef:Fijn dat er iemand is die het herkent! Soms als ik vertel hoe hij is met grondwerk hoor ik vaak iets als 'oh dat zou die bij mij echt niet mogen flikken' of 'ik zou dan echt boos worden'. Ik kan hem echt niet hard gaan afstraffen elke keer als hij even boos wordt, dat zou hij emotioneel niet aankunnen. Van binnen is hij eigenlijk gewoon een klein onzeker jochie.
Dat is wel een goede tip, echt alleen gebruiken als aanzwijzing. Met sommige oefeningen kan het wel met zweep en met sommige juist echt niet. Dankje voor de tip!
Pindabear schreef:Dank jullie wel voor jullie reactie. Dus eigenlijk voor wat lichtere grondwerk zou ik het ook makkelijk met een touwhalster kunnen doen?
Gebruikers op dit forum: SemrushBot en 3 bezoekers