Intrinzen - werkt iemand hier al mee?

Moderators: petraaken, C_arola, Dyonne, Apple, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 18:29

Ik clicker al langer, en was al op deze manier bezig met hindernisjes enzo.
En inderdaad alles zonder druk, eerst alleen trucjes maar nu meer aan het zoeken of ik hem dressuurmatig aan het werk kan zetten zo.
Hij vind het heel erg leuk, die backlift was ik nog niet op gekomen op commando dus die gaan we meepakken denk ik. :)
Vind wel dat het voor een leek te simpel omschreven is, en les best handig kan zijn.
Anderzijds is het ook een leuke ontdekkingstocht en door lezen, proberen en observeren kom je ook best een eind als je echt wil. :)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 23:30

Eens Effects..
Ik heb vandaag eens geprobeerd en ik had vooral een pony die koekoek werd van entousiasme.
Ik ben er nog niet gek van, en ik straf ook zeker bepaald gedrag af.
Zoals mijn ruimte is mijn ruimte, en gek doen mag maar je kijkt uit met wat je met je benen doet.
Hij raakte mij vanmiddag met een spontane jambette, nou sorry die regel was al heel lang heel duidelijk hoor.
Als ik naast/voor je sta in jou bereik kijk je uit wat je met je benen doet, punt uit.
Daar ga ik niet lief met brokjes vragen of hij aub voor me uit wil kijken, ik heb hem met stem gecorrigeerd.
Dan weet hij ook gelijk waar hij aan toe is en dan is het ook wel gelijk klaar.
Je moet ook geen brutaaltjes willen kweken vind ik, en bij echt over de schreef gaan hoort bij mijn pony een correctie.
Niet bij elk paard, maar mijn eigen pony wel.
Op youtube staat een filmpje van iemand die crunches oefent, en dat paard haalt dus gericht steigerend uit. :oo
En dan zegt ze alleen dat ie zo geen koekjes verdient, nou die had van mij echt een rotschop gekregen. :o
Dat is gewoon levensgevaarlijk.
Er is een verschil tussen trainen met voedselbeloning op enkel positief belonen, en toelaten dat je paard gericht uithaalt.
Dat laatste zou je in mijn ogen nóóit enkel moeten negeren.
Rare reactie ook van dat paard, schrok er gewoon van.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 13:06

Ik beloon gewoon niet voor dat extreem hyper gedrag.
Meneer biedt het ook makkelijk aan, het is niet omdat hij het niet snapt en hij maakt zulke grote stappen uit zichzelf.
Hij mag best gek doen maar hij moet wel weer tot rust kunnen komen.
En dat gaat in stapjes wel wat beter.
Die van mij is met clickeren waanzinnig entousiast, altijd geweest.
Dus het controleren van zijn ergste joepie de poepie modus moet ik altijd wel. :D
Die pony heeft energie voor 10 met clickeren, helemaal zijn ding en je ligt geregeld krom van het lachen. :')
Ik werk wel altijd met carrotstick voor hem, de carrotstick is wit en duidelijk anders als een zweep, carrotstick weg is ook gelijk einde training.
En ik kan hem als hij in zijn entousiasme te dicht bij komt bijsturen met de stick.
Daarbij geef ik het liefst commando's met de stick, zodat hij niet overentousiast bij elke aanraking van mijn handen denkt een trucje te moeten doen.
Het werkt wel fijn zo'n gemotiveerde pony, het is alleen opletten dat hij niet stiekem dominant wordt.
Meneer is ook zó expressief in zijn blik met clickeren, hij kan zijn oren strak naar achteren hebben, hij bijt zich echt vast in zijn taak.
Als het dan iets nieuws is wat je wil leren moet ik hem echt tussendoor even wat anders laten doen, anders vind hij het stom dat hij even niet weet wat ik wil.
En dan heeft hij ook het geduld even niet om rustig te luisteren naar wat ik wel wil.
Dan staat hij vol entousiasme tegen je te hinniken en murmelen, dan is het tijd om even iets anders te gaan doen. :+
Het is echt geen gezicht soms, en stalgenoten vinden het geregeld wel heel leuk om te zien dat hij dit echt leuk vind.
Als ik klick komt er rustig een hinnik uit, zo van: yes, gelukt! *\o/* Snoep? :+

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie