Ik beloon gewoon niet voor dat extreem hyper gedrag.
Meneer biedt het ook makkelijk aan, het is niet omdat hij het niet snapt en hij maakt zulke grote stappen uit zichzelf.
Hij mag best gek doen maar hij moet wel weer tot rust kunnen komen.
En dat gaat in stapjes wel wat beter.
Die van mij is met clickeren waanzinnig entousiast, altijd geweest.
Dus het controleren van zijn ergste joepie de poepie modus moet ik altijd wel.
Die pony heeft energie voor 10 met clickeren, helemaal zijn ding en je ligt geregeld krom van het lachen. 
Ik werk wel altijd met carrotstick voor hem, de carrotstick is wit en duidelijk anders als een zweep, carrotstick weg is ook gelijk einde training.
En ik kan hem als hij in zijn entousiasme te dicht bij komt bijsturen met de stick.
Daarbij geef ik het liefst commando's met de stick, zodat hij niet overentousiast bij elke aanraking van mijn handen denkt een trucje te moeten doen.
Het werkt wel fijn zo'n gemotiveerde pony, het is alleen opletten dat hij niet stiekem dominant wordt.
Meneer is ook zó expressief in zijn blik met clickeren, hij kan zijn oren strak naar achteren hebben, hij bijt zich echt vast in zijn taak.
Als het dan iets nieuws is wat je wil leren moet ik hem echt tussendoor even wat anders laten doen, anders vind hij het stom dat hij even niet weet wat ik wil.
En dan heeft hij ook het geduld even niet om rustig te luisteren naar wat ik wel wil.
Dan staat hij vol entousiasme tegen je te hinniken en murmelen, dan is het tijd om even iets anders te gaan doen. 
Het is echt geen gezicht soms, en stalgenoten vinden het geregeld wel heel leuk om te zien dat hij dit echt leuk vind.
Als ik klick komt er rustig een hinnik uit, zo van: yes, gelukt!
Snoep?