Intrinzen - werkt iemand hier al mee?

Moderators: Apple, Coby, petraaken, C_arola, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Kaatje_S

Re: Intrinzen - werkt iemand hier al mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 23:02

Het lijkt mij wel heel boeiend, zeker voor mijn GVR! Heb me er alleen nog niet verder in verdiept en zou ook het liefst met een van die dagen meedoen, maarja Friesland of Belgie zijn beiden zo ver weg...
Als er ook een midden-Nederland dag zou zijn, zou ik wel interesse hebben!

Misschien toch ook maar eens naar het e-book gaan kijken...

Groetjes Karen, Funi, Bliðfarí en Sigþór; allemaal met kerstmuts

Kaatje_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 00:43

Indestal schreef:
Als beloningen maar niet met snoep is, daar sta ik niet achter, sommige paarden worden dan heel zoekerig en zelfs ongeduldig tot boos als ze het ruiken maar niet krijgen....

Belonen met druk weghalen vind ik natuurlijker, doet een meerdere in een kudde ook. Dan ben je leider ipv vriend met snoeppot.

Overigens denk ik wel dat je speelse enigszins intelligente paarden moet hebben..vind het wel leuk allemaal ge zien hoor! Leuke bezigheid voor paard ook.

Dan kan je beter niet aan intrinzen beginnen, want het gaat juist om beloning toevoegen (door clicker en lekkers) en niet niet om druk, release en leiderschap. Het schooien kan in het begin even toenemen, maar als je consequent bent zal het ook weer afnemen.

Ik zou zeggen, begin eerst met het e-book te lezen :-)

kwii schreef:
Ik vind dit zo leuk om te zien... Maar mijn pony (merrie) vind ik lastig te motiveren.
Een voorbeeldje iets targetten: Ze word beloond en krijgt een snoepje, maar na 2x is alles om haar heen gewoon interessanter en gaat ze bezig met haar normale bezigheid, overzicht houden.

Wie weet vind ik nog wat om een beginnetje te kunnen maken, denk namelijk dat als ze eenmaal begint het toch wel erg leuk vind om te spelen.

Ik dacht ook dat ik het targetten eerst nog langer moest doen dan alleen het aanleren op dag 1, maar iemand gaf juist als tip dat niet te lang te gaan doen (juist vanwege kans op saaiheid) en gewoon echt te beginnen zodra ze de clicker snappen

Kaatje_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 09:05

kwii schreef:
Kaatje_S schreef:
Ik dacht ook dat ik het targetten eerst nog langer moest doen dan alleen het aanleren op dag 1, maar iemand gaf juist als tip dat niet te lang te gaan doen (juist vanwege kans op saaiheid) en gewoon echt te beginnen zodra ze de clicker snappen

Ik volg je even niet. Bedoel je dat ik het niet te lang achter elkaar aan moet doen?
Want het gaat zo: Ze snapt wat er bedoel word doet het 2x en dan verliest ze interesse. Dat is nog minder als 3 minuten hihi. Ze snapt de clicker trouwens goed, daar heb ik met haar eerder mee gewerkt.

Ik bedoel dat het targetten als oefening snel saai kan worden, dus als ze de clicker gewoon snapt, je misschien beter gelijk met de intrinzen oefeningen kan beginnen (als dat wel je doel is natuurlijk)

Kaatje_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 09:56

Het bovenste gaat denk ik meer over paarden die nog aan het leren zijn hoe het intrinzen werkt en bij het onderste gaan ze er al meer vanuit dat je je paard op de grond helemaal in orde hebt en dan onder het zadel ook de intrinzen manieren toepast. Ze zeggen ook dat ze dat alleen doen bij de paarden die weten dat ze nee kunnen en mogen zeggen

Kaatje_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 23:03

Ik ga met paard(en) 3 dagen!! *\o/*

Kaatje_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 20:03

Ik heb tot nu toe het online project proprius deels gedaan, maar loop tegen wat dingen aan waar ik aan hoop te kunnen werken. Sig wil juist wel veel aanraken, waardoor hij de noodle voor panther walk bv ook met z'n neus wil aanraken = onhandig. Bij de crunch is hij wat overenthousiast en gooit z'n hoofd dan ook leuk mee omhoog (en opzij). Doe ook chase the bag, hij heeft net ontdekt dat hij daarbij ook in draf kan, hoop te ontdekken hoe ik hem daarmee enthousiast kan maken.
Maar hij wil heel graag en gaat altijd gelijk op onderzoek uit wat hij moet doen!
Bereid me verder niet voor, hij vindt dit soort uitjes best moeilijk, dus zie het wel en neem m'n andere paard mee voor steun (die vindt dat hele intrinzen veel minder interessant trouwens :') )

Kaatje_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 14:14

Als ik trouwens een extra noodle mee moet nemen, ik heb nog aan aantal halve...

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie