Intrinzen - werkt iemand hier al mee?

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby, petraaken

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Aurelia

Re: Intrinzen - werkt iemand hier al mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 07:30

Kun je meer uitleggen hoe het werkt? De tekst in de OP klinkt leuk, maar zegt niet veel over hoe. Ook de site geeft niet veel info.
Het filmpje doet mij lijken dat het 'gewoon' het positief bekrachtigen (voedselbeloning) is van natuurlijk gedrag/bewegingen wat ze uitlokken op de een of andere manier?

Aurelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 13:48

Ik ben begonnen met lezen, opzich wel interessant. Ook ik vind het niet veel anders dan clicker training. Het enige is dat hun een bepaalde visie hebben van manier van trainen, en onder clicker training valt wmb eigenlijk alles wat je met een clicker traint, dus is het imo nog steeds clickertraining. :')
Ook niet alle dressuurruiters werken volgens dezelfde trainingsprincipes, maar het zijn nog steeds allemaal dressuurruiters.
Ik vind het ook wel interessant de core stabilizer and back lift, of dit ook echt helpt voor bijvoorbeeld het dragen van een ruiter. Dan vind ik het wel een leuke oefening. Maar het lijkt me ook idd zwaar, als ik zelf buikspieroefeningen doe heb ik ook flink spierpijn :p
Bijna halverwege deel 2, veel tekst. Straks weer verder lezen.

Peetstap, ik wil ze best horen hoor :) Vind het wel interessant dat het van alle kanten bekeken wordt.

Aurelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 14:01

Ben ik ook benieuwd naar. Iemand noemde volgens mij al merries die van nature minder spelen. En wat bij hele introverte paarden die ook niet zulk gedrag laten zien.

Ook mee eens dat R- geen dooddoener is voor het zoeken of het aanbieden van nieuwe dingen. Zo gebruikte ik dat ook om mijn paard te leren wijken zonder druk. Eerst wijken voor druk, maar wel met de clicker ook, en dat koppelen aan een commando wat in dan zonder druk ook gebruik. Echt niet dat ze daar minder enthousiast van werd of niet meer mee dacht of geen dingen meer aanbood.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie