Intrinzen - werkt iemand hier al mee?

Moderators: petraaken, C_arola, Dyonne, Apple, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 16:18

Ik geef 't topic toch een schopje.. :)

Vandaag ben ik met mijn merrie begonnen met de eerste stapjes intrinzen. Eerst weer een beetje bekend raken met de klikker, dus wat VHD-oefeningetjes uit haarzelf laten komen (pion aanraken etc.) en uitgebreid beloond met klikker en snoepje als ze iets deed waar ik blij van werd :) Eigenlijk hebben we daar zoveel plezier mee gehad meteen dat de tijd al een soort van 'op' was.. Overmorgen eens kijken of ik de beginselen van d'r coretraining aan kan leren :)

Misschien heb ik het over het hoofd gezien in het e-book hoor.. maar richten jullie je per sessie op maar één oefening, of wissel je af?

Anne.

Re: Intrinzen - werkt iemand hier al mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 22:52

Er zijn meerdere wegen die lijden naar Rome, toch? Net als ieder mens, is ieder paard anders lijkt me. Vooral die +R lijkt me het belangrijkste als ik zo de boeken lees en het topic zie. Vind ik best een ommekeer hoor, ik moet echt even goed nadenken bij wat ik doe.. maar geloof echt wel in deze methode, leuk!

Idd begonnen met targetten vandaag, maar moet ook nog oppassen dat ik niet te veel doe.. ze pakt het zo leuk en goed op :j

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 22:24

Vandaag stond paardlief even in de bak om te rollen en zich even uit te leven als ze dat nodig vond. Ik stond te kijken, in de bak. Een eindje verderop lag de felblauwezweep waar we (tijdelijk, bij gebrek aan beter) mee targetten/pantheren. Iemand was die vergeten op te ruimen. Eygló loopt rond, ziet te zweep en begint te pantheren als een malle :D <3 Volgens mij had ze er zin in, dus toch maar eventjes, ongepland, een sessie gedaan.
Dit is misschien nog wel het aller-allerleukste aan intrinzen; een paard dat uit zichzelf aangeeft dat ze iets wilt en éxtra blij wordt als ze het mag doen

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 22:26

Jep! Is leuk! Ik kom mezelf soms wel tegen, omdat ik soms toch nogsteeds de neiging heb te corrigeren of hulpen te geven. Maar ik merk dat paardlief het onwijs leuk oppakt :j
Ik wilde laatst een aantal rondes stappen door de bak alvorens ik begon met de 'training', maar omdat mijn merrie al merkte dat ik beloning bij me had én de klikker, werden dat staprondjes met een hoop beweging aan de voorkant :')

Eygló wordt er heel wakker en opgewekt van en wil gráág laten zien wat ze kan, daar kan ik echt van genieten <3

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 22:45

Klopt, een IJslander! en een merrie :j

Mijn ervaring met merries is dat ze graag dingen op hun eigen manier doen, maar dat het wel wat overtuigingskracht kost om ze ook daadwerkelijk zélf iets te laten doen. De favoriete bezigheid van Eygló is eten en keuvelen (net als d'r eigenaresse :') ).. dus de omschakeling van Eten/Keuvelen naar zélf heel gaaf bewegen kost nogsteeds wat moeite. Ik vraag me af of ze ooit écht uit zichzelf gaat 'spelen'.. Het voordeel is wel dat ze véél overheeft voor een voertje, daar krijg ik haar aardig opweg mee :P

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 20:20

Intrinzen is (naar mijn weten) nog geen hele bekende trainingsmethode (zoals bijvoorbeeld Parelli ofzo) , dus er zijn helaas nog geen honderden trainers die er boeken over geschreven hebben.

Je kan echter wél gratis en voor niets de e-books downloaden :) (en evt uitprinten als je dat prettig vindt)
https://www.intrinzen.horse/

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie