Het grote grondwerk (volg/vragen) topic!

Moderators: Pistasche, C_arola, Dyonne, Apple, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Faitherr

Re: Het grote grondwerk (volg/vragen) topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 09:56

Oeh wat leuk!
Ik doe met mijn haf veel vrijheidsdressuur, en ik krijg les van een paardenfysiotherapeut waarmee we het grondwerk en het rijden afwisselen per week. Dit is echt super leuk. Met haar doe ik dan veel dressuur vanaf de grond!
Ze kan nu:
-schouderbinnenwaarts
-wijken
-travers
Met de kaptoom
En sinds kort doen we de teugels aan het hoofdstel en dan loop ik ernaast, en dan zijn we vooral bezig met stelling en buiging.
Van vrijheidsdressuur kan ze:
-jambette
-flemen
-spagaat
-buiging
-rondje draaien
-kusje
-touch
-shake
-Spaanse pas
-liggen (maar dit moet nog bevestigd worden, ze snapt wat ze moet doen maar ze vind het niet altijd nodig om te gaan liggen als ik dat vraag :o )
Ook doen we veel los, dus longeren zonder touw, naar mij toe vragen door te bukken, en dan gewoon in de grote bak en dan moet ze om mij heen blijven lopen.
Ik hoop dat we elkaar lekker kunnen inspireren in dit topic! Ik en april lezen mee!

Eerste keer dat ze ergens anders dan in de bak ging liggen op commando:

Afbeelding
Dit was op het strandje en ze vond het stiekem ook wel heel spannend zo naast het water.
Afbeelding
Ja..
Afbeelding
En haar favoriete trucje

Faitherr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 15:32

M_ontana schreef:
Wat een leuke pony's heb je!
Is er iemand die weet waar je een carrot stick kan kopen?

Volgends mij zag ik bij de divoza laatst 1, ej heeft ze wellicht ook.

Ohja en de kramer! Die heeft ze

Faitherr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 15:51

M_ontana schreef:
Ik ga even kijken op de divoza en de kramer site. Epplejeck heeftze inderdaad, alleen die verzend niet en ik heb niet de mogelijkheid om daar zomaar even heen te gaan helaas..

Huh? Ej verzend wel dacht ik? Of bedoel je die stick specifiek dat ze die niet sturen?

Faitherr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 16:02

M_ontana schreef:
Ik bedoel echt een carrot stick, en die verzenden ze niet. Bij kramer verzenden ze die van 1,30 helaas ook niet, en die van 1 m vind ik te kort

Hmm dat is lastig, vrees dat je m dan toch ergens moet gaan halen. Op marktplaats staan er ook altijd wel wat dacht ik trouwens.

Faitherr

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 16:39

Gizeppie schreef:
Ik ben opzoek naar wat nieuwe inspiratie voor het grondwerk.. De mentale training doe ik volgens de Parelli methode. Ik ben hier voornamelijk opzoek naar een nieuwe leuke oefening. Ik ben bezig met van hand veranderen (change direction) en nog wat andere oefeningen zoals veel met balken pionnen (sideways over een balk etc).. Wie heeft er nog een leuke oefening? De drivin zit er best aardig in. Yoyo ook op de cirkel.. Ik heb ooit een oefening gezien waarbij ze het paard om zijn of haar as lieten draaien aan de leadrope. Maar ik kan dat filmpje nergens vinden.. Is er iemand met ervaring hiermee?

Bedoel je dat je er voor staat en dat het paard dan een rondje draait? Dat hij zeg maar van je weg stapt met de voorbenen en aan t eind van de cirkel weer voor je staat?

Faitherr

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 21:35

ik kan het met en zonder lijn, ik doe als ik de lijn vast heb die gewoon over haar hoofd /hals, en dan is ie lang genoeg dat ik hem nog kan vasthouden terwijl ze rond draait, is ie te kort, dan leg ik hem gewoon over de hals heen.

Faitherr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 01:11

Gizeppie schreef:
Faitherr schreef:
ik kan het met en zonder lijn, ik doe als ik de lijn vast heb die gewoon over haar hoofd /hals, en dan is ie lang genoeg dat ik hem nog kan vasthouden terwijl ze rond draait, is ie te kort, dan leg ik hem gewoon over de hals heen.

Als je het op die manier doet, draai jij dus niet mee..

Nee? Hoe zou je mee willen draaien dan?

Faitherr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 21:33

Gizeppie schreef:
@Faitherr

Ja nou die vrouw deed dat dus wel.. Die pakte haar stick en leadrope over. Maar het ging dus zo snel op dat filmpje (ben dat filmpje kwijt op youtube).. Ik snap nog steeds niet hoe zij dat doet.. Het lijkt me wel een geweldige oefening, omdat mijn drive er nu best aardig in zit..

Hmm ik vind het moeilijk om voor te stellen, ik snap niet wat je bedoeld. Als je het filmpje vind ben ik wel benieuwd *D

Faitherr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 22:49

ahh exmoors zijn zo leuk!
Wij zijn ook weer wat meer grondwerk (en vrijheidsdressuur) aan het doen, nu bezig met het appuyement, het wijken zit erin maar ze bijt zich enorm vast in de stelling bij het wijken, dus nu proberen om haar meer recht te stellen en als dat lukt langzaam wat meer stelling in de richting waar we heen gaan.
Vrijheidsdressuur zit het liggen er zo goed als in alleen wilt ze het alleen doen als ze er zelf zin in heeft, daar moeten we dus nog even iets op bedenken, en ze kan ook zitten!! *\o/* Super schattig.
Het steigeren probeer ik een beginnetje mee te maken maar ik ben me nog aan het oriƫnteren in methodes etc., zij luistert ontzettend goed en let goed op mijn persoonlijke ruimte, ze doet nooit een oefening zonder dat ik het vraag, dus als het goed aangeleerd wordt verwacht ik absoluut geen problemen maar ik moet nog even kijken hoe ik het dan zo aan kan leren dat het niet vanuit woede of angst komt.
hier een foto van het zitten <3
Afbeelding
Afbeelding

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie