Het grote grondwerk (volg/vragen) topic!

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby, petraaken

snoopydogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 21:04

kom dit topic nu tegen
mag ik met jullie mee praten doe al 2 jaar grondwerk
al paard lesjes gehad bij romy
en wil binne kort kijken of ik nog een keer les bij haar kan plannen
ik doe een welsh a grondwerken handwerken

kerstmuts

LauraEH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 07:59

snoopydogy schreef:
kom dit topic nu tegen
mag ik met jullie mee praten doe al 2 jaar grondwerk
al paard lesjes gehad bij romy
en wil binne kort kijken of ik nog een keer les bij haar kan plannen
ik doe een welsh a grondwerken handwerken

Bij romy huisman bedoel je? Ik ken haar alleen via YouTub, maar vind haar wel heel fijn qua uitleg en hoe ze werkt met paarden :)

Ik heb ondertussen een grondwerkles gehad vorige week! Vond het heel leuk en de volgende staat alweer gepland :) We hebben vooral op een kleine volte gewerkt omdat ik nog niet zo makkelijk mee loop met mijn paard, maar dat ging wel goed!

16-03-2015 Eros
10-06-2017 Hayley (drachtig van In Style :D ➡️) [KS] [Volg] Spannend, de eerste keer..

snoopydogy

Re: Het grote grondwerk (volg/vragen) topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 11:43

ja les gehad van romy huisman ze geeft mega fijn les en wil echt graag nog keer les van haar
zo lastig een leuke en fijne instructice te vinden die bij je paard en jouw past en ook nog grondwerk lessen en zo geeft

kerstmuts

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 16:40

snoopydogy schreef:
ja les gehad van romy huisman ze geeft mega fijn les en wil echt graag nog keer les van haar
zo lastig een leuke en fijne instructice te vinden die bij je paard en jouw past en ook nog grondwerk lessen en zo geeft

Is een leuke dame! Ik heb een clinic gevolgd bij haar!

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! Chablis ~ <3

Destiny22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 09:51

Ik doe sinds halverwege september grondwerk met mijn 9 jarige ruin van 1,70 m. Ik ben gestopt met rijden omdat hij ineens veel verzet toonde met rijden en zijn rug werd al gevoeliger. Het bleek dat zijn linker heup scheef stond en hij een slecht passend zadel heeft. (terwijl het zadel nog niet lang ervoor nagekeken was) Hij is nu 2x behandeld door een osteopaat. Na de behandeling bleek hij erg zwak in zijn achterhand en hij miste bespiering op de bovenlijn om een ruiter goed te kunnen dragen. Daarom begonnen met grondwerk en dat werpt zijn vruchten af. Hij vindt het leuk om te doen en wordt er mooi en juist gespierd van. Verder behandel ik hem zelf met Guasha (ben zelf therapeut) om zijn spieren goed los te houden.

We doen het grondwerk op de manier van Greetje Hakvoort ik heb ook les van iemand die bij haar de opleiding gevolgd heeft.

We doen op dit moment stilstaan en gewicht op de achterhand en voorhand zetten, achterwaarts, schoudervoor en schouder binnenwaart, travers op de hoefslag en van de hoefslag af, renvers en appuyementen en voor de afwisseling balkjes stappen.

Vandaag heb ik weer les en gaan we beginnen met het verzamelt aandraven. Ben benieuwd!

Guasha Therapeut voor mens en paard. Kijk voor meer informatie op http://www.guashavoormensenpaard.nl. Facebook https://www.facebook.com/Serene-Guasha- ... page_panel

LauraEH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 20:43

Destiny22, hoe ging je les? Wat doe je al een hoop zeg!
Ik heb ook les van iemand die de opleiding volgt bij Greetje Hakvoort. Wij zijn nog niet verder dan het begin van de travers, achter overstappen en op de kleine cirkel werken. Maar dat is vooral omdat ik nog niet makkelijk mee loop met mijn paard dus :o

Ik zat laatst trouwens op YouTube grondwerk audities van de human&horse academy te kijken. Erg leerzaam en interessant om te zien, dus misschien een kijktip voor anderen :)

16-03-2015 Eros
10-06-2017 Hayley (drachtig van In Style :D ➡️) [KS] [Volg] Spannend, de eerste keer..

Destiny22

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 12:22

LauraEH schreef:
Destiny22, hoe ging je les? Wat doe je al een hoop zeg!
Ik heb ook les van iemand die de opleiding volgt bij Greetje Hakvoort. Wij zijn nog niet verder dan het begin van de travers, achter overstappen en op de kleine cirkel werken. Maar dat is vooral omdat ik nog niet makkelijk mee loop met mijn paard dus :o

Ik zat laatst trouwens op YouTube grondwerk audities van de human&horse academy te kijken. Erg leerzaam en interessant om te zien, dus misschien een kijktip voor anderen :)

De les ging goed!!!! Buiten de dingen die ik in mijn vorige post opnoemde zijn we bezig geweest met vanaf de AC lijn appuyement naar de hoefslag dan renvers en in de renvers een halve volte weer richting de AC lijn en een begin gemaakt met het aandraven. Het aandraven ging goed en daar zijn we nu lekker mee aan het oefenen. Hij doet het echt super goed en braaf.

Er staan inderdaad een hoop filmpjes op Youtube.

Guasha Therapeut voor mens en paard. Kijk voor meer informatie op http://www.guashavoormensenpaard.nl. Facebook https://www.facebook.com/Serene-Guasha- ... page_panel

Pindabear

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 22:18

Ik heb een vraag; ik hoor en lees veel dat je met grondwerk beter een kaptoom kan gebruiken dan een touwhalster. Wat vinden jullie het fijnst om mee te werken?

Don’t forget to love yourself ❤️

Cera_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 23:57

Ligt heel erg aan wat je wilt, voor dressuurmatig trainen vanaf de grond vind ik persoonlijk een kaptoom fijner inwerken. Maar als je 'gewoon' grondwerk wilt doen vind ik een touwhalster ook heel prettig. Voor ons werken ze dus beide goed, maar ze hebben beide een andere werking dus ik gebruik ze ook voor andere doelen.

snoopydogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 16:44

ik ga binnekort nieuwe kaptoom bestellen de mijne is hellaas gesneuveld
maar wil nu graag een goeie vind allebij goed kaptoom vind ik voor handwerken en de oefeningen aan de hand fijner maar tis net waar je het ook voor gebruikt

kerstmuts

Pindabear

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 19:40

Dank jullie wel voor jullie reactie. Dus eigenlijk voor wat lichtere grondwerk zou ik het ook makkelijk met een touwhalster kunnen doen?

Don’t forget to love yourself ❤️

Cera_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 06:42

Pindabear schreef:
Dank jullie wel voor jullie reactie. Dus eigenlijk voor wat lichtere grondwerk zou ik het ook makkelijk met een touwhalster kunnen doen?

Absoluut! Zelf train ik ook wel eens dressuurmatig met touwhalster, puur om te checken of ik deze resultaten krijg zonder dat ik kan bijsturen op dezelfde manier.

snoopydogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 11:44

kan makelijk lichte touwhalster

kerstmuts

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 22:45

Ik wil mij ook aanmelden

Ik doe zelf grondwerk met mijn 21jarige haflinger. Nu ongeveer 2 jaar fanatiek. Daarvoor aantal jaren hier en daar wel eens wat grondwerk.

Zelf volg ik de instructeurs opleiding academisch rijkunst van Greetje Hakvoort.

Ben druk bezig met mijn grondwerk auditie. Heb hem al 1x opgestuurd maar moet nog paar kleine verbeteringen.

~volg mij en mijn haflingers op YouTube
http://www.youtube.com/c/HaflingersStanleyMaximus~
:-)