Kan een paard echt van je houden?

Moderators: Coby, petraaken, C_arola, Dyonne, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Absolem

Re: Kan een paard echt van je houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 10:35

Ik denk dat een paard echt wel een oprecht goede band kan hebben met je als mens. Ook als je niet degene bent die altijd eten geeft.

Titus was naar mij toe altijd een stuk rustiger en minder lomp dan dat hij bij iemand anders was. Ondanks dat ik maar een klein meisje van 1,68 ben en hij een slagschip van 1,73.

Ik kon hem goed onder controle houden in het bos reed meestal met een slappe teugel. Maar bij de eigenaar stierde hij er vandoor en moest ik de arabier er voor gooien en op de rem zetten omdat de eigenaar geen land kon bezeilen met m. Bij een ander drammen maar bij mij blijven staan.

Bij een ander blijven kloten en bijten. Bij mij in slaap vallen met z'n neus op mijn schouder terwijl hij los staat en ik even aan de telefoon was met iemand.

Op me af komen draven / lopen in de wei terwijl hij bij een ander geen stap wilde verzetten. En de wei uit gejaagd moest worden.

Bij de bemiddelaar steigeren bij het opstappen en weg willen rennen.
Dat heeft ie bij mij nooit gedaan. Ik kon aan twee kanten rustig op en af stappen.

Ik zie geen andere verklaring voor dat gedrag dan dat een paard wel degelijk van een mens kan houden.

Titus wist namelijk dondersgoed dat hij groot en sterk was. En bij de eigenaar maakte hij daar dan ook gewoon misbruik van. En als hij geen zin had in iets bij een ander dan moest je echt wel sterk in je schoenen staan om hem te vertellen dat dat gewoon niet okee was.
Als ik er was dan was het goed. Alles was prima.

Hinikken, zacht zijn. Dat deed Hij niet zomaar... Dus ja ik geloof wel dat een paard kan houden van een mens.

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie