Kan een paard echt van je houden?

Moderators: Coby, petraaken, C_arola, Dyonne, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

piendumaitre

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 18:54

Citaat:
Kan een paard echt van je houden?

Ja! Paard was naar Frankrijk verhuisd want we hadden echt (even) geen tijd voor hem. Het ging hem heel erg slecht. Dus wij na paar maanden er achter aan. Ik schrok van hem. Hij was heel heel erg ziek en enorm depressief.
Ondanks dat hij amper kon lopen, ben ik erop geklommen (intuïtief) en ben met hem gaan stappen. Alleen maar verteld hoe geweldig ik hem vond en hoe gelukkig dat we bij elkaar waren. Hij was zo depressief dat ik amper of geen contact kreeg. Toen ik hem weg zette terug in de kudde na een stevige kroel, zag ik iets blij flikkeren in zijn ogen. "Het komt goed zei ik tegen mijn ongelovige vriendin". De andere dag kwam ik weer. Paard stond in een enorm veld (uit beeld ergens diep beneden in het bos). Ik riep onze vertrouwde roep. Blij en hinnikend kwam hij aan gelopen. Na een week was hij bij aan het komen, en draafde en galoppeerde we weer. Hij was weer ons blije ei.
Vanaf dat moment gingen we hem regelmatig opzoeken in Frankrijk. Ooit mijn vriendin verteld dat we 's avonds aan zouden komen. We waren zonder het te zeggen een dag eerder vertrokken en dus overnacht. In de ochtend rond 11.00 uur kwamen we aan. Mijn vriendin vertelde tegen haar man: "Pien komt zo aan, kijk maar Hercule heeft al zijn merries mee naar boven genomen, dat heeft hij nog nooit gedaan". 15 Minuten later reden we het erf op en onze vent stond al luid te hinniken aan het hek.

Ooit naar Nl gegaan, en paard stond hier in Frankrijk te logeren bij onze smid. Na twee weken kregen we telefoon. We moesten maar terug komen, want Hercule had heimwee (onze nuchtere smid := ). Dit ook gelijk gedaan.

En Polie, die houdt ook van ons en wij van haar, maar zij totaal anders. Meer als een diertje en zeker niet zoals Hercule van mij houdt. Zij vindt het prima als ze uit logeren gaat en is altijd blij als we er zijn, maar niet echt zoals Hercule. Hercule en ik, onze liefde over en weer, is heel diep en oprecht. Van Polie houd ik meer als zij van mij, tenminste dat denk ik. Zij vind het allemaal wel best en OK en natuurlijk is ze altijd blij om me te zien. Maar voor mij is dat voelbaar een totaal andere emotie als bij Hercule.
Dus ik denk dat paarden echt oprecht en volledig voor hun mens kunnen gaan en ervan kunnen houden, maar dat zeker niet voor alle paarden is weg gelegd.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie