De overstap.

Moderators: Coby, petraaken, C_arola, Dyonne, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Petrichor

De overstap.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-18 18:54

Sja eerlijk gezegd had ik nooit gedacht dat ik in dit gedeelte van bokt ooit nog een topic zou gaan openen. :+

Eigenlijk heb ik mij zo lang ik kan heugen altijd dressuur en ook wedstrijden gereden.

Voor een paar maanden terug kwam ik er achter dat mijn paard een behoorlijke vorm van cornage heeft wat gewoon erger wordt zodra ik meer van haar houding vraag. Op dat moment was ik ook plotseling helemaal klaar met dressuur rijden. Ik weet niet precies wat het nou was maar ik had er in elk geval totaal geen zin meer in. Buiten dat om vond ik het ook niet meer eerlijk voor mijn paard.

Ik heb hier op bokt toen heel veel topics gelezen en ook adviezen opgevolgd. Als eerste besloten om mijn dressuur zadel te verkopen, ik wilde alleen nog maar van mijn paard genieten en daarom heb ik een boomloos zadel gekocht die geschikt is voor lange ritten. Buitenritten maken is iets waar mijn paard echt altijd enorm van geniet dus daar ligt ons doel.

Toch was het voor mijn gevoel nog niet compleet want ik reed altijd nog met een bit wat voor mijn gevoel onnodig is. Ik heb dus een paar dagen geleden een bitloos hoofdstel aangeschaft die ik nog moet testen.

Wat ik mij toch afvraag, zijn er nog meer mensen die dit hebben mogen meemaken? Hoe hebben jullie de hele overstap aangepakt? Het klinkt allemaal namelijk best wel easy maar zo was het voor mij toch niet helemaal. Ik ben wel heel erg blij met deze keuze en ik wou dat ik het eerder had gedaan maar de stap om zo rigoureus over te stappen was voor mij best groot.

The smell of earth after rain!

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-18 19:41

Doedatje schreef:
Wil je weten wie de overstap van bit naar bitloos heeft gemaakt en hoe. Of wat anders?

Dat mag uiteraard ook, maar ik bedoelde meer de hele omschakeling van wedstrijd sport naar zo natuurlijk mogelijk.

The smell of earth after rain!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie