[INFO] Slowfeeders

Moderators: Apple, Coby, petraaken, A_nouk, SayaJones, C_arola, Dyonne

Maartje1990

Re: [INFO] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 00:29

Oh sorry, ik heb geen idee wat de diameter is. Ik kan morgen eens kijken of ik t kan gokken.

[LZP] Getrouwd dankzij bokt
''Pak m'n hand maar''
spelvouten worten mede mogeluk gemaakt door mein moobiel :) excuses voor het ongemak
[BB-HK] [VOLG] konijnenparadijs in de maak!

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 21:12

Of andere bokkers die misschien kunnen helpen, waar zijn jullie :D

'Mijn' bouwmarkt verkoopt namelijk diameter 2,8 cm of 4 cm. Aangezien ik straks een hooinet er in wil spannen met een maas van 3 cm, is het natuurlijk heel makkelijk als ik de kleine diameter steigerbuis (2,8) koop zodat ik deze er doorheen kan rijgen. Maar ik twijfel of dat stevig en zwaar? genoeg is en ofdat ik beter voor 4 cm kan gaan.

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 21:16

Ik heb van die koperen verwarmingsbuizen in mijn slowfeeder. Onderin mijn kist heb ik 4 kettingen bevestigd met karabijnhaken. Aan de hoeken van mijn frame zitten ringen. Deze ringen klik ik vast aan de karabijnhaken. Mijn systeem zit dus niet van bovenaf vast, maar van onderaf. Dit werkt tot nu toe heel goed voor mij.

Sabrina & Akira

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 18:35

LinSa schreef:
Ik heb van die koperen verwarmingsbuizen in mijn slowfeeder. Onderin mijn kist heb ik 4 kettingen bevestigd met karabijnhaken. Aan de hoeken van mijn frame zitten ringen. Deze ringen klik ik vast aan de karabijnhaken. Mijn systeem zit dus niet van bovenaf vast, maar van onderaf. Dit werkt tot nu toe heel goed voor mij.

Hoe voorkom je dan dat je kettingen onder het hooi verstopt raken tijdens het vullen?

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 18:36

De hoeken niet te vol proppen en even hengelen met je arm in de bak. :D geen problemen mee eigenlijk. Ik vind dit prettiger dan een rek wat van boven vast zit. Dat kunnen ze namelijk nog omhoog trekken met hun tanden.
De kettingen zijn te kort om het rek boven de bak uit te laten komen, dus ze kunnen het er nooit uit de trekken.

Overigens gebruik ik mijn bak bijna niet meer omdat ik nu in hooinetten voer vanwege het stomen van het hooi.

Sabrina & Akira

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 20:14

Ik heb dat ook, met elastiek, dan wordt het ook strak getrokken

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 21:04

LinSa schreef:

Precies zoals ik het heb. Ideaal

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 21:06

Fotos? O:)

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 21:29

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Duidelijk? Anders moet ik morgen nieuwe betere maken.

Raamzicht schreef:
Fotos? O:)

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 22:51

Als ik er aan denk zal ik morgen foto's maken. Ik heb het dus net ietsje anders dan Otti1977 want bij die haken zitten dus mijn kettinkjes.

Sabrina & Akira

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 01:01

LinSa schreef:
Als ik er aan denk zal ik morgen foto's maken. Ik heb het dus net ietsje anders dan Otti1977 want bij die haken zitten dus mijn kettinkjes.

Aan die ogen zitten bij mij ook kettingen. Met een karabijnhaak aan mijn frame vast. Zal morgen ook even goede fotos maken.

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 15:00

Ik hoop dat het zo duidelijk is.
Afbeelding
Afbeelding

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 15:10

Afbeelding
Afbeelding

Ik heb alleen m'n rek dan weer niet op de foto gezet, maar dat is gewoon vierkant met op de hoeken een grote ring. Daar klik ik m'n musketonhaken aan vast.
Voordeel van dit systeem is dat je rek dus niet zwaar hoeft te zijn want ze krijgen het er toch niet vanaf.

Sabrina & Akira

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 15:15

Hetzelfde idee dus..
LinSa schreef:
[ [url=m/TpXs9d.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/dCCRDE.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb alleen m'n rek dan weer niet op de foto gezet, maar dat is gewoon vierkant met op de hoeken een grote ring. Daar klik ik m'n musketonhaken aan vast.
Voordeel van dit systeem is dat je rek dus niet zwaar hoeft te zijn want ze krijgen het er toch niet vanaf.

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 15:55

Ja toch wel :D

Sabrina & Akira

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 18:10

LinSa schreef:
Ja toch wel :D

Ik had bij mijn cv buis ook ringen op elke hoeken. Mijn frame is daar nu te dik voor en doe de ketting eromheen. Ben nog aan het bedenken hoe ik anders kan doen. Ring was wel erg makkelijk.

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 19:00

Je zou een grote karabijn haak vast kunnen maken met een tiewrap en daar je kleine karabijnhaak aan vast kunnen klikken.

Sabrina & Akira

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 19:10

Mijn ervaring is dat tiewraps dat niet houden. Otti gaat er niet zachtzinnig mee om. Dacht misschien toch met een touw eraan knopen net als mijn net.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 19:40

Ik heb sinds kort een aantal van die houten fruitkisten (tientje op Marktplaats) en dan aan 2 hoeken een stevig touw geknoopt met daaraan een karbijnhaak. Daar doe ik dan een extra groot hooinet in die ik dus aan de karbijnhaken in de hoek vastklik.

Gaat dan om zo'n hooinet: https://www.agradi.nl/rider-pro-hooinet ... htm?page=3

Weet niet zeker of het dit merk is, heb ze namelijk van iemand overgenomen, maar ik vind het grote voordeel van die losse netten dat ik ze rustig kan vullen bij onze hooiopslag. Uiteindelijk kan hier ook echt heel veel hooi in. Deze netten zijn wel wat minder stevig dan die van Equiculinair bijvoorbeeld.