Moderators: Coby, Nicole288, Pistasche, Dyonne, Apple, C_arola
Loody schreef:Popstra schreef:Het mooiste is nog dat het gezegd word door mensen zonder dieren die buiten lopen. Mensen die überhaupt helemaal niet van een boerderij komen
Oh nou dat denk ik niet. Ik kom zelf van de boerderij af![]()
Dus dat is echt onzin
Loretta schreef:Popstra schreef:Vergeet de huis tuin en keuken kat niet. Die vreten ook weidevogels.
Hier op onze weg lopen er dagelijks zo ook al 11+ in de omliggende weides te scheumen.
Daar kon je gelijk in hebben. Maar toch is dat onder dierenbeschermers een punt van discussie.
https://www.dvhn.nl/groningen/Dierenbes ... 54382.html
Hasjam_Poe schreef:vreselijk toch!? Dan is er al snel geen klap meer aan hoor om dieren te houden....tienus63 schreef:Ik heb vanwege de wolf op ons erg afgelopen winter, merries met veulens niet dag en nacht buiten durven laten lopen.
Vooral omdat de die aanwezigheid niet de eerste en de laatste keer is geweest.
Alleen is het beest toen gespot op het erf.
Ammehoela dat de merries hun veulens wel beschermen. Vast wel, maar met welke gevolgen?
Een kennis van mij in Duitsland (hier 200km verderop) kan haar bosweilanden ook niet meer gebruiken. Ze woont in het gebied waar een roedel zit die met regelmaat koeien en pony's/paarden te grazen neemt.
Zij vertelde ook dat er veel eigenaren van 24/7 houding en Paddock Paradises met een behoorlijk probleem zitten. Sowieso door de hoge kosten van opnieuw afrasteren (extra draden en veel meer stroom). Maar vooral, omdat die dure afrastering nog steeds geen 100% garantie biedt.... Je blijft dus in onzekerheid en het enige enigszins echt veilige lijkt 's nachts weer op stal en overdag met toezicht op de wei...