Moderators: Coby, Nicole288, Pistasche, Dyonne, Apple, C_arola
speurneusc schreef:vivian_ve schreef:Ik snap eerlijk gezegd alle drama niet zo. In Australie hier hebben we tig verschillende soorten giftige slangen. Allemaal afschieten dan maar? Hier gaan honden, mensen, en andere dieren ook dood en dat zullen er meer zijn dan de dieren die door wolven gepakt worden. Je leert er mee leven. Alleen zijn de nederlanders er zo aan gewend het hele land voor zichzelf te hebben, dat de meeste mensen nergens meer open voor staan.
Wij wonen in de stad op het moment en hebben slangen in de tuin. Binnenkort verhuizen we naar de boerderij waar er geheid meer zullen zijn. Alle slangen zijn beschermd en je kunt er geen hek tegenop bouwen.
De natuur is prachtig maar brengt gevaren met zich mee, pas je aan zoals de dieren dat doen.
er mee opgegroeid zijn en er gewend zijn mee samen te leven is wat anders dan ineens geconfronteerd worden met aangevroten en vermoord vee en huisdieren en dan nog alle ellende er om heen.
DubbelDun schreef:Dat mag dan bizar zijn (of lijken), maar persoonlijk zou ik het niet anders willen
Ik hoef niet zo nodig op mijn hoede te moeten zijn voor spinnen, slangen schorpioenen etc. Dat geldt ook voor wolven, beren etc.
sneeuwpop schreef:vivian_ve schreef:Ik snap eerlijk gezegd alle drama niet zo. In Australie hier hebben we tig verschillende soorten giftige slangen. Allemaal afschieten dan maar? Hier gaan honden, mensen, en andere dieren ook dood en dat zullen er meer zijn dan de dieren die door wolven gepakt worden. Je leert er mee leven. Alleen zijn de nederlanders er zo aan gewend het hele land voor zichzelf te hebben, dat de meeste mensen nergens meer open voor staan.
Wij wonen in de stad op het moment en hebben slangen in de tuin. Binnenkort verhuizen we naar de boerderij waar er geheid meer zullen zijn. Alle slangen zijn beschermd en je kunt er geen hek tegenop bouwen.
De natuur is prachtig maar brengt gevaren met zich mee, pas je aan zoals de dieren dat doen.
Het leven zonder de wolf gaat hier prima, dit is ook wat je gewoon in stand kunt houden zonder problemen.
Dus het veranderen geeft problemen in tegen stelling -het laten zoals het "was".
Jouw vergelijking slaat dus nergens op. En je reden snap ik ook niet, omdat de natuur maar gevaren met zich mee moet brengen ofzo? Terwijl het al bewezen is dat zowel de mens als de wolf het in Nederland prima zonder elkaar kunnen doen?
(Het wegnemen van slangen in Australiƫ zal met 100% zekerheid andere problemen geven - gezien de voedselketen)
DubbelDun schreef:Realiteit is aanpasbaarDus hoef je het niet als een vaststaand feit te accepteren
sneeuwpop schreef:Proberen te begrijpen?
Er is bij voor mij nog steeds geen goed argument gekomen waarom "we"
de wolf in Nederland moeten accepteren?
Dat heeft niks met begrijpen te maken!
Hoezo is de populatie prooidieren niet gezond? En zou die daadwerkelijk gezonder zijn met een wolf, dus is die populatie in bijv Duitsland (met wolf) zoveel gezonder? Graag een antwoord met feiten.
De verandering is er omdat er postzegelparkrangers zijn die vinden dat de wolf niet geschoten mag worden, terwijl dit hiervoor wel gedaan werd. Ik heb nog geen goed argument gevonden waarom deze verandering goed zou zijn voor Nederland.
Overigens net zoiets als met het Jacobs kruid, welke 1 of andere postzegelparkranger vond dat dat terug moest komen in Nederland met alle gevolgen van dien....
sneeuwpop schreef:Wat is dan je punt, aangezien het jou niks kan schelen of de wolf terug komt of niet?
Mij kan het wel wat schelen.
Ik denk dat na een vervelende periode van "proberen", de wolf alsnog weer gesaneerd gaat worden uit Nederland. Triest voor de slachtoffers van de wolf en de uiteindelijke slachtoffer, de wolf zelf.
sneeuwpop schreef:Paniek?
Nou dat lees ik niet echt terug in de reacties hier.
Ik zie vooral mensen die (onnodig) leed tegen willen gaan.... zowel dierenleed als financiƫle schade
Gebruikers op dit forum: betadine, cheybinky, GoogleAdsense, GrapeshotBot en 27 bezoekers