Zorgen maken om wolf...

Moderators: Coby, Nicole288, Pistasche, Dyonne, Apple, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

R_oo_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 08:50

Kendra schreef:
Onze weilanden staan af en toe onder water omdat de bevers van die mooie sterke dammen maken, en als dat niet aan de orde is wordt alles wel omgewoeld door de dassen. Steenmarters vreten onze dakisolatie weg en af en toe komt er een zwerm ganzen die het gras van onze schapen inpikt. En straks komt de wolf er dus bij die onze schapen en veulens gaat opvreten.

Als je nou wilt dat mensen op het platteland af en toe een beetje boos worden, dan moet je dit allemaal
laten gebeuren en vanuit je huisje in de stad of midden in het dorp
roepen dat de wolf (en straks ook eventueel de beer als ik het goed heb begrepen) terug moet in Nederland - en dat dat alleen maar voordelen heeft en dat je niet moet zeuren over af en toe een half opgevroten schaap of veulen.

Blijkbaar is het leven van deze wolf meer waard dan dat van mijn schaap of paard.
Salon-natuurliefhebberij noem ik dit maar.....

Ik bel jullie wel als ik de bloederige resten van een lam in de wei vindt en de ooi blatend op zoek is naar haar kind. Om jullie even te laten delen in zo'n fijn momentje van dicht-bij-de-natuur-staan.

Hier kan ik het helemaal mee eens zijn . Heel gemakkelijk allemaal om van 3 hoog achter te roepen dat de wolf terug moet .prachtige dieren maar wij hebben er hier gewoon de ruimte niet voor .mensen willen graag zoveel , kijk naar de oostvaarders plassen , er is gewoon geen echte natuur meer hier. En dat zullen we moeten accepteren met zn alle .

R_oo_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 18:02

speurneusc schreef:
vivian_ve schreef:
Ik snap eerlijk gezegd alle drama niet zo. In Australie hier hebben we tig verschillende soorten giftige slangen. Allemaal afschieten dan maar? Hier gaan honden, mensen, en andere dieren ook dood en dat zullen er meer zijn dan de dieren die door wolven gepakt worden. Je leert er mee leven. Alleen zijn de nederlanders er zo aan gewend het hele land voor zichzelf te hebben, dat de meeste mensen nergens meer open voor staan.
Wij wonen in de stad op het moment en hebben slangen in de tuin. Binnenkort verhuizen we naar de boerderij waar er geheid meer zullen zijn. Alle slangen zijn beschermd en je kunt er geen hek tegenop bouwen.
De natuur is prachtig maar brengt gevaren met zich mee, pas je aan zoals de dieren dat doen.

er mee opgegroeid zijn en er gewend zijn mee samen te leven is wat anders dan ineens geconfronteerd worden met aangevroten en vermoord vee en huisdieren en dan nog alle ellende er om heen.

Plus dat Australiƫ iets groter is als het dicht bevolkte nederland .

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie