Bang voor vliegenspray

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby, petraaken

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

SinneJ

Re: Bang voor vliegenspray

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 19:02

Als het de geur is, doet ze het dan ook als je de dop eraf draait en met spons op haar dept?

Men mag nooit vergeten dat de dressuur er is voor het paard. Het paard is er niet voor de dressuur.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 19:06

RHV schreef:
SinneJ schreef:
Als het de geur is, doet ze het dan ook als je de dop eraf draait en met spons op haar dept?

Ja, dat is het vervelende.

Gek, ik heb dat nog niet veel gehoord, maar dat kan natuurlijk! Ik zou het op een spons doen (of gewoon de bus open en neerzetten) en eventjes buiten haar stal leggen tot je merkt dat ze ontspant (niet te dichtbij, je kan dat beter opbouwen zodat ze niet uren gespannen staat). Eventueel iedere keer als ze voer of hooi krijgt zodat ze de geur associeert met positieve dingen.

Het is maar een idee.

Men mag nooit vergeten dat de dressuur er is voor het paard. Het paard is er niet voor de dressuur.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 19:11

RHV schreef:
Goed idee! Ik ga het proberen. Ze vind water namelijk ook eng, het is gewoon echt die spray/spuit. Nu ze dus die geur ruikt denkt ze dat er gespoten wordt. Ik hoop dat het werkt, heel erg bedankt!

Altijd alles proberen linken aan positieve dingen :) als je dat doet en rustig opbouwt (soms moet je wat inventief zijn) is er niet veel waar je ze niet aan kan laten wennen. Natuurlijk zorgen dat ze ook genoeg mentale rustmomenten hebben ertussen, want zo'n leerproces geeft uiteraard wat stress.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie