Bang voor vliegenspray

Moderators: Apple, Coby, petraaken, C_arola, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

bigone

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 19:12

Tja, net zoals met wassen, ik zette vroeger op jonge dieren gewoon de slang op de benen. Meestal in de bak met een halster touw aan. Dan gingen ze wel spastisch om je heen draaien en op het moment dat ze stil stonden meteen de slang er af en belonen , klaar. Na enkele keren kon ik ze gewoon wassen. Met vliegenspray deed ik eerst het sissende geluid na en dan begon ik te spuiten , maar ze moeten niet de kans hebben om weg te rennen.

bigone

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 19:23

RHV schreef:
alysha92 schreef:
Oh got super herkenbaar
Mijn shet ruin heeft dit ook. Alles wat met sprayen te maken heeft is eng...
Net zoals de tuinslang..
Kan inmiddels wel zijn voeten aad spuiten maar als het aan hem ligt hoeft het niet perse
Qua spray kan ik de antiklit wel redelijk handhaven maar de geur van de vliegen spray is nog steeds bijna geen doen.
Wat je misschien kan proberen is laag/klein benaderen, eerst alleen de voetjes/onderbenen doen bijvoorbeeld. En alles heel rustig en beheerst doen.
En niet vast zetten maar gewoon touw vast houden zodat je wat mee kan draaien zeg maar
En anders ipv spray sweet itch kopen en dat smeren in de manen tegen jeuk enzo.

Ja idd. Zelf vasthouden is denk ik geen optie. Ze is inmiddels 7 jaar en heeft niet de beste opvoeding gehad. Ze is ontzettend sterk, ik kan nauwelijks normaal met haar lopen. Ze trekt & ze trekt. Ik kan boos worden wat ik wil maar ze blijft trekken. Tja, merries.

Niks met merries maar alles met opvoeding te maken. Gewoon halster aan, touw eraan en dan hard praten, en spuiten. Laat haar maar om je heen lopen. Maar direct stoppen wanneer ze stilstaat.

bigone

Re: Bang voor vliegenspray

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 19:55

Dan neem je iemand mee de eerste keren.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie