Bang voor vliegenspray

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby, petraaken

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

RHV

Bang voor vliegenspray

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-19 19:00

Hey allemaal! Ik verzorg een shetlandermerrie met zomereczeem. Alleen ze is bang voor vliegenspray. Ontzettend vervelend. Ze is dan vooral bang voor de spray. We hebben het al zonder spray geprobeerd, maar ze ruikt die geur en ze is weg. Ze gaat dan trillend in een hoekje staan en de rest van de dag rent ze voor je weg. De eigenaren willen liever geen deken, en ze schuurt haar manen en staart er zo wat f, en krijgt allemaal wondjes. Ontzettend zielig dus. Wat moet ik doen?

RHV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-19 19:02

SinneJ schreef:
Als het de geur is, doet ze het dan ook als je de dop eraf draait en met spons op haar dept?

Ja, dat is het vervelende.

RHV

Re: Bang voor vliegenspray

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-19 19:08

Goed idee! Ik ga het proberen. Ze vind water namelijk ook eng, het is gewoon echt die spray/spuit. Nu ze dus die geur ruikt denkt ze dat er gespoten wordt. Ik hoop dat het werkt, heel erg bedankt!

RHV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-19 19:20

alysha92 schreef:
Oh got super herkenbaar
Mijn shet ruin heeft dit ook. Alles wat met sprayen te maken heeft is eng...
Net zoals de tuinslang..
Kan inmiddels wel zijn voeten aad spuiten maar als het aan hem ligt hoeft het niet perse
Qua spray kan ik de antiklit wel redelijk handhaven maar de geur van de vliegen spray is nog steeds bijna geen doen.
Wat je misschien kan proberen is laag/klein benaderen, eerst alleen de voetjes/onderbenen doen bijvoorbeeld. En alles heel rustig en beheerst doen.
En niet vast zetten maar gewoon touw vast houden zodat je wat mee kan draaien zeg maar
En anders ipv spray sweet itch kopen en dat smeren in de manen tegen jeuk enzo.

Ja idd. Zelf vasthouden is denk ik geen optie. Ze is inmiddels 7 jaar en heeft niet de beste opvoeding gehad. Ze is ontzettend sterk, ik kan nauwelijks normaal met haar lopen. Ze trekt & ze trekt. Ik kan boos worden wat ik wil maar ze blijft trekken. Tja, merries.

RHV

Re: Bang voor vliegenspray

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-19 19:31

Ik ben bang dat ze dan probeert weg te rennen. Haar dan blijven vasthouden is onmogelijk. Ik kan helaas ook geen hulp aan de eigenaren vragen, hun hebben haar puur gekocht als grasmaaier. Maar het zou wel even handig zijn als ik kon sprayen

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie