Zorgen maken om wolf...

Moderators: Coby, petraaken, C_arola, Dyonne, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 22:07

Omheining verhogen naar minimaal 1.50 en om de 30 cm een draad met een beste klap stroom erop. Maar dan nog zou ik niet lekker slapen met een veulen in de wei.

Jonge wolven richten een slachtpartij aan in 1 nacht. Dat beperkt zich niet tot 1 schaapje. Hier vlakbij gingen er over de 20 in 1 nacht. DNA bewezen een wolf.

Een nieuwsgierige veulen is een lekker hapje. Het kuddegedrag van wilde paarden zou ik nog niet al teveel op vertrouwen. Onze htk paarden zijn het gevolg van 8000 jaar selecteren en aanpassen aan de mens.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Zorgen maken om wolf...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 17:44

120.000 euro... raar toch dat 3s geopperd wordt. Dan ben je voor een paar duizend euro klaar.

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 22:09

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 13:03

Popstra schreef:
ik zou er geen problemen mee hebben als een boer een wolf af schiet. Zou het zelf ook zo doen.
Het is echt geen sprookje die beesten die je vee, veulen of hond verscheuren.

Snap ook niet dat mensen vol ongeloof naar bronnen van dit soort verhalen vragen. Denken ze nu echt dat men dit verzint?? Het is al jaren een probleem in delen van Europa.

Ach, het is de realiteit dat je met een goed geoliede publiciteitscampagne hele volksstammen op het verkeerde been kan zetten. In 1996 werd er al gewaarschuwd dat de OVP een ramp in wording was door de boeren daar in de omgeving. Het duurde nog meer dan 20 jaar voordat er eindelijk eens wat ogen open gingen.

Het mooie sprookje "de nieuwe wildernis" vertraagde alleen maar.
De documentaire over de wolven in Yellowstone plaats ik in dezelfde context.

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 19:01

Als je schade krijgt en je kan het niet adequaat bestrijden gaan mensen toch anders tegen zulke dieren aankijken. Ik was persoonlijk heel blij toen ik een steenmarter onder de auto kreeg en hem van het asfalt kon schrapen. Voelde toch een beetje als genoegdoening. Helaas lopen er nog wel meer rond te huppelen hier in de buurt. Die krengen kunnen je 's nachts echt wakker houden. De auto is sinds het kippengaas en de verschrikker nog niet weer het slachtoffer geweest. Maar die rekening van 800 euro voor de reparatie deed best pijn. En het blijft een strijd om ze uit huis/schuur te houden. Zou best kippen willen maar ik begin er niet aan. Leuk zo'n beschermde status.... en dit is maar een klein beest, wolf is heel ander kaliber.

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 22:57

200 meter vind ik verdomd dichtbij. Ik dacht dat ze zo schuw waren...

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 22:03

Heideveld is juist losloopgebied. Daarnaast is de hele noord Veluwe tot wolvengebied bestempeld. Enig idee hoeveel mensen en dieren daar wonen en hoeveel wegen er door lopen?

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 19:58

tienus63 schreef:
De waarnemingen die van flora en fauna vast kan leggen op waarneming.nl heeft alle waarnemingen van wolf afgeschermd.
Ik zie alleen mijn eigen melding met een slotje staan.
Toen ik melding paar maar geleden deed, stonden er meerdere meldingen van de wolf.

Censuur dus...

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 09:41

Ooievaar is heel goed in drijfjacht. Ze gaan met een hele groep op een rij tussen de zwillen lopen en vreten alles wat ze voor de snavel komt.

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 14:54

Loretta schreef:
Wordt er zoveel informatie achtergehouden dan? Bedoel je dat boswachters weinig informatie delen met allerlei natuurbeheer organisaties of andersom?

Alleen al het feit dat op de site waarneming.nl de wolf niet wordt weergegeven als je erop zoekt maakt mij al overtuigd dat er veel informatie wordt achtergehouden.

Sowieso wordt er veel informatie verdraaid door dit soort criminele organisaties zoals ARK.

Leuke fabel: ons vee eet soja. Nee, ons vee eet sojaSCHROOT. Dat blijft over na voedselproductie van o.a. vleesvervangers. Net als bierborstel (resten van bierbrouwen) ook opgevoerd worden.
Daarnaast legt landbouw CO2 vast. Dat heet fotosynthese. Alles met bladgroen doet dat. De landbouw is al CO2 neutraal.

De industrie en het vliegverkeer goochelen met cijfers en certificaten. Op papier lijkt het dan nog wat... in werkelijkheid is het gebakken lucht

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 17:43

nine1987 schreef:
Ik wil niet heel banketstaaf zijn, maar gaan we niet een beetje offtopic nu? :)

Je hebt gelijk.

Maar probeer maar eens te zoeken op waarneming.nl naar de wolf of aaseters zoals de raaf of wouw.

De raaf zit juist veel op de Veluwe maar als je op de cijfers afgaat op de website ga je daar niet naartoe om ze te spotten. Toeval? Of is men bang dat je toevallig over een wolf struikelt?

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 14:07

Ik vind het verwonderlijk dat de directeur van het park de hoge Veluwe wordt aangevallen omdat hij de hekken sluit terwijl er tegen schapenhouders wordt gezegd dat ze maar een wolvenkerend hek moeten plaatsen. Moeflon is toch ook een schaap? Hij heeft geluk dat de hekken er al staan maar er ook geen fiducie in dat het hek de wolf gaat tegenhouden. Wat voor hek moet de gewone schapenhouder dan plaatsen?

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 18:51

tienus63 schreef:
Zeker niet.

Maar met mijn boerenverstand vind ik het ook wel logisch dat er in de zomer minder waarnemingen zijn geweest.
Bomen en struiken vol in het blad, her en der mais in het landschap en aanbod van jong wild.

En de moeflons opgevreten...
Daarnaast worden waarnemingen stil gehouden.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie