Zorgen maken om wolf...

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby, petraaken

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Vanitas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 06:36

Anne_GTI schreef:
Als je schade krijgt en je kan het niet adequaat bestrijden gaan mensen toch anders tegen zulke dieren aankijken. Ik was persoonlijk heel blij toen ik een steenmarter onder de auto kreeg en hem van het asfalt kon schrapen. Voelde toch een beetje als genoegdoening. Helaas lopen er nog wel meer rond te huppelen hier in de buurt. Die krengen kunnen je 's nachts echt wakker houden. De auto is sinds het kippengaas en de verschrikker nog niet weer het slachtoffer geweest. Maar die rekening van 800 euro voor de reparatie deed best pijn. En het blijft een strijd om ze uit huis/schuur te houden. Zou best kippen willen maar ik begin er niet aan. Leuk zo'n beschermde status.... en dit is maar een klein beest, wolf is heel ander kaliber.

Gewoon vallen zetten. Ik heb zelf ook eens een beschermde diersoort gedood omdat het hele huis naar stront rook. De wolf wordt iets te goed gevolgd om voor zijn kop te schieten, anders was me dat ook absoluut het overwegen waard mocht ik ze hier zien lopen.

De konijnen en vossen die ik vanuit mijn raam zie lopen vind ik alleen maar heel mooi, maar sommige dieren brengen te veel nadelen met zich mee. Als een wolf zijn kinderen beschermd is dat allemaal prachtig en koetsjie koetsjie, maar als ik als mens mijn kinderen en kudde wil beschermen zou dat ineens egoïstisch zijn. Amehoela. De zogenaamde natuurliefhebbers gaan zelf het hardst tegen de natuur in.

Vanitas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 22:10

Loretta schreef:
Ik erger me ook meer en meer aan hun naieve volgelingen die zich voor hun karretje laten spannen en bij alles wat er met dieren gebeurt gelijk massaal staan te huilen over het dierenleed. In hun ogen is alles dierenleed. Zelfs paardrijden is in hun optiek een vorm van dierenleed. Ze zien dieren gelijk aan de mens. Maar ze zwijgen in alle talen over het dierenleed dat de wolf veroorzaakt. Een mens die een stukje vlees eet ook al is het biologisch en heeft het dier een levenlang in een weiland gelopen. Dan is die persoon voor hun een monster. Maar een wolf die een weiland in gaat en een hele kudde schapen op een afgrijselijke manier slacht dat moet wel kunnen.

Ze zien dieren helemaal niet gelijk met de mens. Ze zien de mens volledig los van de natuur. Anders was het niet zo'n probleem om dieren op te eten en ze zonder pardon te doden wanneer ze een bedreiging zouden kunnen vormen voor ons. Dat doen andere diersoorten namelijk ook. De natuur is niet lief en elke diersoort is slechts geïnteresseerd in hun eigen voortbestaan.

Vanitas

Re: Zorgen maken om wolf...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 10:17

Wat mij vooral zo tegenstaat van alle liefhebbers is dat ze de risico's zo wegwuiven. Zet maar een hek, dat beschermt je vee wel. Honden en kinderen zullen ze niet pakken. In het buitenland blijkt al dat hekken van 2,20m hoog onder stroom ze niet tegenhoudt. Honden worden aan stukken gescheurd waar je bij staat. Kinderen komen vanzelf aan de beurt, daar kun je op wachten. Onze voorouders waren niet dommer dan wij, die hebben de wolf niet voor niets uitgeroeid. Ze waren slechts iets minder ver ontwikkeld, maar hadden daarentegen nog wel stukken meer gezond verstand.

Vanitas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 11:29

karuna schreef:
Maar je kunt tegen zijn, protesteren, niet willen enz. Daarmee gaan ze niet weg :n dus moet je maatregelen nemenom je dieren veilig te houden.

Dat is wel heel passief gedacht hè. We leven hier in een democratie dus in theorie hoeven we alleen maar genoeg mensen te overtuigen van ons gelijk om onze zin te krijgen. Dat gaat natuurlijk niet van vandaag op morgen, maar hoe meer mensen in gaan zien dat de wolf niet alleen koetjekoe is, hoe groter de kans dat er maatregelen genomen gaan worden.

Vanitas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 11:35

Of de wolf voor z'n kop schieten

Vanitas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 10:28

Dat handje vol wolven wat er nu loopt is zo'n probleem ook niet, maar het punt is juist dat dit uit de hand gaat lopen. Juist omdat er zo waanzinnig veel wild is, die wolven fokken maar door en voor je het weet loopt het gigantisch uit de klauwen. Als het eerst uit de klauwen moet lopen voor er ook maar gedacht wordt aan een oplossing ben je dus al heel veel tijd en ellende verder.

Er zijn voorbeelden genoeg in het buitenland van hoe dit gaat lopen en daarvoor wegkijken en er anders over denken is eigenlijk niet meer dan dom. Iets anders is het echt niet.

Vanitas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 22:03

Hoe diervriendelijk is het nou om honden hun leven te laten riskeren omdat een groepje knuffelaars zonodig de wolf in het land wil :? Totaal van de pot gerukt.

Vanitas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 13:29

Als de wolf de grond niet raakt kun je er stroom op zetten wat je wil, maar dan voelt de wolf er niks van.

Ik ga er vanuit dat ze er vergelijkbaar overheen springen als honden. Dus vanaf de grond tegen het hek springen en van daaruit klimmen. Dan heeft stroom dus geen enkele nut. In het buitenland komen ze al over omheiningen van 2,20m. Enige wat ik dan nog kan bedenken zijn die rolletjes om katten in de tuin te houden, maar dan wat maten groter, bovenop een hek van minimaal 2 meter. Zal een mooi landschap opleveren.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie