Wat is een reële stallings prijs?

Moderators: Coby, petraaken, C_arola, Dyonne, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 15:16

Brainless schreef:
Ibbel schreef:
Ik heb even een klein rekensommetje gemaakt. Als je dit met 2 man fulltime doet, heb je 16X7 = 112 werkuren per week. Dat is 448 uur per maand. Als je netto 15 euro per uur zou willen verdienen aan salaris (wat voor een volwassen zelfstandige een l*lbedrag is, maar goed) kom je, naar beneden afgerond, op 10.000 arbeidsloon per maand. Als je 35 pensionpaarden hebt, kom je op 285 euro arbeidsloon per paard per maand. Tel daar 100-150 euro hooi/stro/brok per paard per maand bij op, en je hebt je basisbedrag, zónder afschrijving/onkosten/onderhoud van je opstallen, zónder verzekeringen, vakantie, ziekte/arbeidsongeschiktheid en pensioenopbouw. Tel je die kosten ook nog mee, zakt je eigen salaris vér onder een tientje per uur. Kun je beter gaan vakkenvullen bij de Appie.

Kortom, die 410 is een héél realistisch bedrag wil je iets meer dan droog brood eten.

Daar klopt niet helemaal.
35 paarden is 6 tot echt max 8 uur werk per dag (geen 16).
Daarnaast kost een paard max 100E per maand aan onderhoud.

Veel pensionstallen hebben ook nog eens 1 of meerdere stagiaires lopen... dat scheelt helemaal veel geld :D

Dat scheelt dus per accommodatie en per pakket per paard. Je moet het hele plaatje bekijken zoals ibbel het benoemt mis ik er nog wel een paar, onderhoud hypotheek sociale premies... zijn er inkomsten uit lessen of kantine? Is er verhuur aan vereniging voor organisatie van wedstrijden? Het is niet zo zwart wit als de meesten hier schetsen. Daarom is de vraag aan te niet beantwoorden, wat zijn je kosten? Wat zijn je uren? Welke opbrengsten heb je al? En hoeveel uren staan er op je agenda? Dan kan je pas een berekening maken.

nee ik heb geen dyslectie, wel autocorrect!!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie