Zorgen maken om wolf...

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby, petraaken

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 19:25

In Amerika hadden we bearspray bij ons in de nationale parken. Kun je vast ook wel een wolf mee plat leggen :+

Maar de kans dat je een wolf tegenkomt tijdens je wekelijkse rondje bos is zo, zo, zo klein.
Ik vind het prima als we allemaal een klein beetje meer belasting gaan betalen zodat eventueel vee dat gepakt wordt door een wolf, vergoed kan worden.
Het standpunt van tegenstanders waar ik me wel in kan vinden, is dat de wolf wellicht zijn angst voor mensen verliest of al aan het verliezen is.
Mensen die wolven gaan voeren, bewust of onbewust eten achterlaten.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 06:51

https://youtu.be/1K_YQZheKr4

Interessant om te bekijken misschien, wat wolven kunnen doen en veranderen aan een ecosysteem.
Dit is in Yellowstone Park Amerika, dus nee, niet vergelijkbaar met Nederland, maar wie weet kunnen ze in Nederland ook iets betekenen voor de flora en fauna :)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 13:26

Mensen komen altijd met het argument dat de wolf nu dan ook wel kinderen/volwassenen zal gaan aanvallen. Wanneer is dit voor de laatste keer gebeurd in landen waar wolven langer voorkomen?!

Oprechte vraag hoor, als dit dagelijkse kost is daar; I stand corrected.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 14:29

Wolven in Nederland plaatste een paar minuten geleden een filmpje van wolvenpuppies op de Veluwe <3
Het is dus definitief een gesetteld paartje met pups!

Quir schreef:
Aranel schreef:
Mensen komen altijd met het argument dat de wolf nu dan ook wel kinderen/volwassenen zal gaan aanvallen. Wanneer is dit voor de laatste keer gebeurd in landen waar wolven langer voorkomen?!

Oprechte vraag hoor, als dit dagelijkse kost is daar; I stand corrected.

Zeldzaam is het niet:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_wolf_attacks

Mm oké, dan is dit minder leuk :+

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 17:42

Wat Quir zegt vind ik wel interessant, dat er dus ondersoorten te onderscheiden zijn binnen wolven.

Als ik met mijn boerenverstand nadenk, dan zou ik zeggen dat de Nederlandse wolven dan niet afstammen van de Russische.

Zijn er bokkers die in Duitsland wonen die vergelijkbare verhalen kennen, dus van wolven die mensen aanvallen, honden van de riem grijpen e.d. ? Want in ieder wolven topic lees ik berichten van Quir waarin zij dergelijke dingen benoemt, en ik vraag me af of dat dan specifiek voor de wolven geldt in Noord Europa of dat dit in alle landen gebeurt.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie