Anne_GTI schreef:Als je schade krijgt en je kan het niet adequaat bestrijden gaan mensen toch anders tegen zulke dieren aankijken. Ik was persoonlijk heel blij toen ik een steenmarter onder de auto kreeg en hem van het asfalt kon schrapen. Voelde toch een beetje als genoegdoening. Helaas lopen er nog wel meer rond te huppelen hier in de buurt. Die krengen kunnen je 's nachts echt wakker houden. De auto is sinds het kippengaas en de verschrikker nog niet weer het slachtoffer geweest. Maar die rekening van 800 euro voor de reparatie deed best pijn. En het blijft een strijd om ze uit huis/schuur te houden. Zou best kippen willen maar ik begin er niet aan. Leuk zo'n beschermde status.... en dit is maar een klein beest, wolf is heel ander kaliber.
Op het internet worden genoeg vallen aangenoden waaemee je een steenmarter kunt vangen. Er zijn op het platteland heel wat mensen die niet meer lijdzaam toekijken hoe de steenmarter hun hele hebben en houden kapot maakt. Maar meestal is het in geval van sxhade al te laat. De steenmarter is inmiddels al lang niet meer bedreigd dus die bescherming kin wel wat minder.
Als de postzegelrangers zelf last hebben van de steenmarter omdat die weidevogels in een broedgebied op eet kan er opeens wel bestreden worden. Hoezo hypocriet?