Zorgen maken om wolf...

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby, petraaken

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 10:15

Wij hebben ook bezoek gehad van de wolf op ons weiland.Er lag sneeuw en vonden de sporen,ook druppels bloed in de sneeuw,denk van een gedood konijn? de paarden hadden niks,gedroegen zich wel anders, ze bleven die dag uit de schuilstal en aten het hooi dus niet. Die vroege ochtend is de wolf gezien door een automobilist,hij zag hem oversteken richting mijn weiland.
De wolf was ook al gezien in een woonwijk achter het weiland.
We hebben 2x een flinke plas bloed gevonden in de schuilstal wat niet afkomstig was van de paarden,zijn helemaal na gekeken.Maar van de wolf lijkt me stug,er is verder geen spoor van bloed,wel bloedspetters op de stalwand.
Er zit behoorlijk wat wild op en om het weiland zoals de Das, konijnen,reeën en soms een wild zwijn.
Ik ben niet bang dat de wolf mijn paarden iets aan zal doen, ze zijn te groot voor hem/haar.
De wereld is van iedereen, ook van een wolf,vind ik.

FB Groep Second Chance.

gohya

Re: Zorgen maken om wolf...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 10:48

Ook al zouden wolven afgeschoten mogen worden,wil niet zeggen dat je dan geen wolven meer hebt.Je schiet ze niet allemaal af en daarbij ze blijven komen vanuit Duitsland. Dan zou je ze moeten uitroeien wil je er vanaf zijn en dát mag dus niet.
Ook moet de wolf eerst van de beschermde dieren lijst af,wil je ze mogen dood schieten.
Als ze blijven komen kan je schieten tot 2de kerstdag,je komt er niet vanaf.

FB Groep Second Chance.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 10:46

Hier op de veluwe is een paartje gespot, ze denken dat er binnenkort pups bij lopen.
Ook verwachten ze veel wolven spotters.

FB Groep Second Chance.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 09:15

We kunnen er van alles van vinden, maar de wolf ís er nu eenmaal.We kunnen beter maatregelen gaan treffen,wát kunnen we doen om onze dieren te beschermen,i.p.v. boos worden op de wolf.
Wat wil je er tegen doen dan? afschieten? ze blijven komen en je houd ze niet tegen.

FB Groep Second Chance.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 09:59

Er staat in dat stuk dat de de wolf terug halen,maar we halen de wolf niet terug,we willen dat wel,maar hij doet het toch echt helemaal zelf.Wat willen ze doen? bij elke grens bewakers neerzetten om ze terug te sturen als ze Nederland in willen komen? het is een nieuwtje, de wolf in nederland,dat is, eenmaal gewend wel afgelopen.En zodra er overlast is van de wolf,gaan ze het verbod, jacht op de wolf weer open stellen en mag er gejaagd worden.Want niet jagen betekend automatisch overbevolking en dus overlast van de wolf!

FB Groep Second Chance.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 11:16

karuna schreef:
Maar je kunt tegen zijn, protesteren, niet willen enz. Daarmee gaan ze niet weg :n dus moet je maatregelen nemenom je dieren veilig te houden.

Precies! dat zei ik stukje terug ook.Klagen en praten erover houd hem echt niet tegen, kán je hem uberhaupt tegen houden? nee lijkt me niet. Wat als de wolf dit doet of dat doet, of mag ik dit dan doen of dat dan doen.Nu al maatregelen treffen en proberen zo wolfvrij mogelijk te maken is het enige wat je nú kan doen.

Mocht ik de wolf ooit tegen komen in het bos,ik heb een busje Dogspray in me zak,zou een kleine kans kunnen zijn om eraan te ontkomen.

FB Groep Second Chance.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 11:41

Vanitas schreef:
Of de wolf voor z'n kop schieten

Die tijd zal ook vast komen dat het toegestaan is.Iedereen snapt natuurlijk dat er straks téveel wolven zijn en dat het niet goed gaat.Typisch nederland, eerst toekijken en als het puntje bij paaltje is,pas ingrijpen.

FB Groep Second Chance.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 20:17

Probleem is opgelost hoor, Agrishop heeft dé oplossing.
Afbeelding

FB Groep Second Chance.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 10:27

Misschien komt er bovenop dat hek een [of 2] stroomdraad met flinke schok?

FB Groep Second Chance.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 15:44

Ik hoorde het net ook op het nieuws bij radio Veronica dat de wolf Naya dood is.Hoe en wat weet ik niet,heb het niet goed gehoord.Dus ze is idd. dood en ook al heb je [nog] geen bewijs,lijkt me duidelijk dat ze gedood is, na de vele bedreigingen van de jagers.
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/na ... ogle.nl%2F

FB Groep Second Chance.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 16:35

Dat lijkt mij ook Lukasje,als het zelfs op de radio is? misschien komt er vanavond op tv bij het nieuws of Hart van Nederland.

FB Groep Second Chance.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 09:19

Die straf is zo zwaar omdat het om een beschermd dier gaat,daar blijf je gewoon vanaf.
De 3 wolven in Nederland zijn ook spoorloos.

FB Groep Second Chance.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 09:30

Ja idd. zoveel wolven vermist! dat zegt genoeg lijkt me.
Sommige mensen vinden dat de aarde alleen van hun is en dat als ze last ondervinden van een dier,dat maar gedood moet worden.

FB Groep Second Chance.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 09:37

Dat lijkt me sterk, zulke dingen komen altijd in het nieuws en ik heb niks gehoord over grote schade door de wolf.
Er zijn meer dieren die schade veroorzaken bij de mens,moeten we die ook maar afschieten dan? de steenmarter o.a. veroorzaakt ook veel schade.Is trouwens ook een beschermd dier, de Mol veroorzaakt ook veel schade aan gewassen,net als vele andere knaagdieren.
Dus een dier wat schade aanricht moet maar dood.

FB Groep Second Chance.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 09:55

Idd. karuna,geen enkel spoor meer van ze.Dat zegt meer dan genoeg.
Ze zoeken dit eerst allemaal goed uit voor ze het naar buiten brengen.

Natuurlijk worden er veel kleine dieren zoals steenmarters gedood,maar zoals je al zegt,dat valt niet op.

FB Groep Second Chance.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 10:26

Kinke schreef:
ik zou zweren dat ik vorige week nog in de krant las dat er inmiddels 10 wolven op de Veluwe zijn???

Er zijn er sowieso 7 op de Veluwe, vader,moeder en 5 jong.Deze worden goed bewaakt!

FB Groep Second Chance.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 10:33

In Ermelo is de wolf 2 x gezien, 1 x toen die de Putterweg overstak [door meerdere mensen] en 1 x toen het de Harderwijkerweg overstak s'morgens vroeg rond 6 uur.Schijnt ook nog in een woonwijk te zijn gezien,ligt vlak aan een bos.

FB Groep Second Chance.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 11:18

Zou een felle verlichting en een hard geluid de wolf niet afschrikken als hij in de buurt van de omheining komt? Iets wat aanspringt als er 'warmte' in de buurt komt,zo infra rood wat begint te loeien als er warmte in de buurt komt.
Een omheining komt hij toch wel op een of andere manier overheen of onderdoor.Maar als er plots een felle lamp aanspringt of er loeit opeens een hard geluid of desnoods een hele hoge toon wat wij mensen niet horen,zoals bij een hondenfluitje. Dat is ook stukken goedkoper en ikzelf denk dat dit wel gaat werken. Of zouden de wolven daar niks om geven.

FB Groep Second Chance.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 14:38

Oke licht werkt dus niet,en zo'n hoge toon [met bewegingsmelder] dan,die wij dus niet horen.
Paarden worden er in ieder geval panisch van en slaan op de vlucht.Zouden wolven ook niet op de vlucht slaan? de pieptoon doet ze pijn in de oren.

FB Groep Second Chance.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 15:13

Nee dan word het anders,maar miss. alleen voor bij schapenhouders? ik weet niet of schapen er bang voor zijn? Zo zijn Egels en vogels niet bang voor de hoge toon.

FB Groep Second Chance.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie