Wie heeft nog meer zijn paarden in eigen beheer?

Moderators: Coby, petraaken, C_arola, Dyonne, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 10:08

Leuk topic dit, ik zie het nu pas en meld me dus ook maar even!

Na de paarden bijna tien jaar aan huis gehad te hebben en daarna tien jaar in pension, heb ik sinds drie jaar een 'eigen' plek. Ik huur een ruime halve hectare bij een boer.
Ik heb de schuilstal opgeknapt en rondom dichtgemaakt, een kleine paddock gemaakt en er staat nu een schaftkeet/pipowagen voor opslag van mijn spullen.
Hooi neem ik bij de boer af en hij maait twee keer per jaar. Verder doe ik alles zelf.
Ik heb stromend (bron)water en elektra, dat is zeker in de winter, heel fijn.

Het is veel, heel veel werk. Ik ben er iedere ochtend en avond en ieder seizoen heeft weer andere werkzaamheden. Nu hebben we veel last van een JJK-plaag, dus dat ben ik aan het uit steken met een speciale vork en moet ik veel maaien (kanten) met de bosmaaier. Binnenkort moet de omheining vernieuwd worden.
Mijn pony's moeten sober gehouden worden en lopen alleen een uurtje op de weide als ik er ben, verder niet. Ze hebben een ruime 'paddock' tot hun beschikking (vertrapte grond en deels geel zand).

Ondanks dat het zoveel werk is ben ik erg blij met mijn plek. Ik hoef niks met anderen te delen, beslis zelf wat ik wel en niet wil en of ik er nou twee of twintig paarden in zet, het maakt niemand wat uit en wanneer ik er ben ook niet. Heel veel vrijheid dus, maar wel tijd inleveren :o

Mississippi Queens Mayday
15/04/1980 - 09/01/2018

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie