Zorgen maken om wolf...

Moderators: petraaken, C_arola, Dyonne, Apple, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 07:42

Loretta schreef:
Bijna iedere poging tot natuurherstel in Nederland loopt uit in een fiasco. Met als kers op de taart het drama in de oostvaardersplassen. Nu gaan deze postzegelparkrangers met grote roofdieren experimenteren. Ik houd mijn hart vast.

Briljant!
En ook helemaal hoe ik er over denk.
Gaat nergens over dat de wolf hier weer een kans moet krijgen...het heeft alleen maar nadelen.

Mooie,lieve 2 jarige merrie welsh sectie B te koop (wordt 1.30)
Pony is erg mensgericht en heeft zeer mooie gangen. (Blikvanger)
2 geweldige jaaringhengsten te koop,welsh sectie b.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 07:58

vivian_ve schreef:
Ik snap eerlijk gezegd alle drama niet zo. In Australie hier hebben we tig verschillende soorten giftige slangen. Allemaal afschieten dan maar? Hier gaan honden, mensen, en andere dieren ook dood en dat zullen er meer zijn dan de dieren die door wolven gepakt worden. Je leert er mee leven. Alleen zijn de nederlanders er zo aan gewend het hele land voor zichzelf te hebben, dat de meeste mensen nergens meer open voor staan.
Wij wonen in de stad op het moment en hebben slangen in de tuin. Binnenkort verhuizen we naar de boerderij waar er geheid meer zullen zijn. Alle slangen zijn beschermd en je kunt er geen hek tegenop bouwen.
De natuur is prachtig maar brengt gevaren met zich mee, pas je aan zoals de dieren dat doen.

Het leven zonder de wolf gaat hier prima, dit is ook wat je gewoon in stand kunt houden zonder problemen.
Dus het veranderen geeft problemen in tegen stelling -het laten zoals het "was".
Jouw vergelijking slaat dus nergens op. En je reden snap ik ook niet, omdat de natuur maar gevaren met zich mee moet brengen ofzo? Terwijl het al bewezen is dat zowel de mens als de wolf het in Nederland prima zonder elkaar kunnen doen?
(Het wegnemen van slangen in Australië zal met 100% zekerheid andere problemen geven - gezien de voedselketen)

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 08:45

De mens kan de overschotten van konijnen, herten en zwijnen prima zelf reguleren, dat is al gebleken.
Populatie is niet zwak, omdat je het zelf al hebt over overschotten....ze doen het prima.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 12:48

vivian_ve schreef:
Als je niet probeert te begrijpen, dan heeft het geen nut om te reageren. Verandering is iets dat je niet tegenhoud. De mens heeft in eerste instantie de wolf uitgeroeid.
Er zijn altijd consequenties als je een roofdier uit de weg ruimt. In Nederland is dat ook gebeurd. Mede daardoor hebben wij een ongezonde populatie van prooidieren (en nee, grote getallen betekent niet dat de populatie gezond is).
Waar ik heb gezegd dat de natuur gevaarlijk moet zijn, is mij een raadsel.. Maar ik vind het wel egoistisch dat mensen denken overal boven te staan zonder ook maar proberen zich aan te passen.

Proberen te begrijpen?
Er is bij voor mij nog steeds geen goed argument gekomen waarom "we"

de wolf in Nederland moeten accepteren?
Dat heeft niks met begrijpen te maken!

Hoezo is de populatie prooidieren niet gezond? En zou die daadwerkelijk gezonder zijn met een wolf, dus is die populatie in bijv Duitsland (met wolf) zoveel gezonder? Graag een antwoord met feiten.

De verandering is er omdat er postzegelparkrangers zijn die vinden dat de wolf niet geschoten mag worden, terwijl dit hiervoor wel gedaan werd. Ik heb nog geen goed argument gevonden waarom deze verandering goed zou zijn voor Nederland.

Overigens net zoiets als met het Jacobs kruid, welke 1 of andere postzegelparkranger vond dat dat terug moest komen in Nederland met alle gevolgen van dien....

sneeuwpop

Re: Zorgen maken om wolf...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 21:43

Wat is dan je punt, aangezien het jou niks kan schelen of de wolf terug komt of niet?

Mij kan het wel wat schelen.
Ik denk dat na een vervelende periode van "proberen", de wolf alsnog weer gesaneerd gaat worden uit Nederland. Triest voor de slachtoffers van de wolf en de uiteindelijke slachtoffer, de wolf zelf.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 06:43

Paniek?
Nou dat lees ik niet echt terug in de reacties hier.

Ik zie vooral mensen die (onnodig) leed tegen willen gaan.... zowel dierenleed als financiële schade

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 17:14

Dat is ook geen verrassing toch? :roll:

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 19:12

Het probleem vind ik vooral dat men (beheer/overheid) zegt dat bepaalde dingen niet gebeuren (schuw, ze geen vee doden etc) en ondanks de waarschuwingen dat ondertussen wel is gebeurd én het echt wachten is op grotere ongelukken, zoals een kind die gepakt wordt. Er wordt niet ingegrepen terwijl je ziet dat het de verkeerde kant op gaat.
Het is zo onnodig en je krijgt alleen maar meer verliezers...

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 05:40

Loretta schreef:
karuna schreef:
Mijn kippen zaten idd een fort knox ja. S nachts achter een dikke deur en overdag goed beveiligd. Anders waren ze op, geen vossen in de woonplaats maar wel marters, roofvogels enz. En katten en voorkomen dat ze de tuin uitgingen.

De steenmarter. Van bedreigd diersoort naar onbeheersbare plaag.

Ja en de gans ook.

Aan de ratten wordt ook niks meer gedaan vanuit de gemeente en daarmee kun je ook al spreken van een plaag.
Als particulier kun je ze niet aanpakken, omdat ze ook bij de buren zitten en de buren ernaast etc. Daarbij is het gif ook niet meer vrij verkrijgbaar en de vallen hebben echt geen zin... Zijn ze te slim voor. Je vangt hoogstens 1 x een jonkie.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 12:38

Quir schreef:
Hier gaan ze gewoon over minimaal 1,50m met flinke klap stroom. :+

Dat is geen officiëel onderzoek (lees:dat komt niet goed uit) , dus dat is niet waar :P

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 17:14

Maar er komen pas akties als er veel leed is geweest en die akties zullen dan ook leed brengen voor de wolven.
Enkel verliezers!

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 20:23

sureido schreef:
Dit is met de wilde zwijnen al helemaal uit de hand gelopen want dat was ook schattig en leuk, hetzelfde gaat ook weer gebeuren met de wolf.

En met zoveel "beschermde" dieren... ganzen en de gehele ovp, problemen met ratten ivm geen plan om de aantallen onder controle te houden..
En alles gaat ook ten koste van de dieren die dan in grote getale moeten worden afgemaakt.
Stop het overdadig fokken!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie