Zorgen maken om wolf...

Moderators: petraaken, C_arola, Dyonne, Apple, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

NenaC

Re: Zorgen maken om wolf...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 08:55

als ze in een soort blood rush geraken, bijten ze alles dood wat op dat moment in paniek rond rent. dat is dus waarschijnljik gebeurt bij de alpaca's of ook de schapen. Dat hebben we hier ook vaker gehad met vossen in de kippenren. Honden kunnen dat ook krijgen, dus waarom wolven niet.

en wat hierboven gezegd wordt, zou ik er persoonlijk niet van uitgaan dat de wolf eerst de schapen pakt en daarna het veulen. Als ik in zo'n gebied zou zitten, liep ik mijn omheining nog een keer na, en gaan ze 's avonds op stal. er wordt hier een hoogte van omheining aangehouden van minimaal 120cm met stroom. dat zou afdoende zijn. Dan zou ik die 120 cm opdelen in verschillende draden of schapengaas, zodat hij er ook niet tussendoor kan.

NenaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 13:47

er is geen oplossing om ze buiten de deur te houden, dan zul je ze iedere keer moeten afschieten. Lijkt mij ook niet de manier, maar een andere is er niet.

en schuw zijn ze niet, verscheidene ''probleem'' wolven in duitsland, blijken door mensen gevoerd te worden, en wandelen ook daar gewoon door de bebouwde kom. schuwe dieren laten zich niet voeren, zoals bijvoorbeeld de Lynx. ook wijdverspreid in duitsland (zuiden), maar die zie je letterlijk nooit, want die zijn echt schuw.

NenaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 14:23

als prowolf mensen gedegen onderzoek doen, is daar niets mis mee en kunnen we daar met zijn allen iets van leren.

NenaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 18:47

ik heb werktechnisch veel met mensen te doen die echte natuurfreaks zijn en ook voor dergelijke organisaties werken, tevens met jagers etc, en die zijn normaal niet gelijke mening, maar wel als het over de wolf gaat. en dat is, dat het in nederland niet gaat werken, ook vanuit het welzijnspunt van de wolf zelf bekeken, teveel mensen, teveel bebouwing, teveel wegen en teveel mogelijke prooien, die geen prooi zouden moeten zijn.

en dat een wolf een kind pakt, nee dat geloof ik niet direct, maar ik zou ook niet graag de uitzondering op de regel willen zijn.

NenaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 18:48

Ine23 schreef:
Veulen84 schreef:
Het is gek dat mensen denken dat je een keus hebt. Je mag in nederland en europa niet jagen op wolven. Je mag ze verjagen en je dieren beschermen. Maar je mag ze zelfs niet verwonden.
Dus het enige wat je kan doen is de aangeraden maatregelen treffen. Achteraf je schade melden en meer kan dus niet.

Behalve dan dat er in Duitsland wel besloten is dat ze geschoten mogen worden in de getroffen plaatsen: https://www.dehoefslag.nl/laatste-nieuw ... -wolf.html

dat schieten is niet helemaal waar. Daar zitten extreem veel regels aangebonden.

NenaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 16:47

mysa schreef:
Zouden er dan op termijn naast urban foxes ook urban wolves komen? (in Engeland leven 150.000 vossen in stedelijke gebieden. Zich voedend, naar ik aanneem, met afval).

dat zou ik mij zomaar kunnen voorstellen ja. hoewel wat minder snel omdat vossen solitair leven en wolven niet.

NenaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 09:19

Rizette schreef:
Pandora2 schreef:
Ik zag het gister op het nieuws ook.
Volgens mij is het alleen voor prof veehouders.
Die man in Peer die 3 schapen verloren is, was aan het woord.
Hij heeft nu voor zijn 400 schaapjes een elektrische rasterafspanning met daarboven nog een elektrisch lint.
Totale kostprijs voor heel zijn land zo te omheinen is om en bij de 120.000euries.

Hoeveel land heeft die beste man? Gouden draden omheen gespannen of zo?

dat ligt eraan hoeveel hectare de man heeft. een echt degelijke omheining kost veel geld.

NenaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 20:04

Aranel schreef:
Wat Quir zegt vind ik wel interessant, dat er dus ondersoorten te onderscheiden zijn binnen wolven.

Als ik met mijn boerenverstand nadenk, dan zou ik zeggen dat de Nederlandse wolven dan niet afstammen van de Russische.

Zijn er bokkers die in Duitsland wonen die vergelijkbare verhalen kennen, dus van wolven die mensen aanvallen, honden van de riem grijpen e.d. ? Want in ieder wolven topic lees ik berichten van Quir waarin zij dergelijke dingen benoemt, en ik vraag me af of dat dan specifiek voor de wolven geldt in Noord Europa of dat dit in alle landen gebeurt.

nee dat gebeurt ook in de zuidelijke landen en oa duitsland en polen.

NenaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 18:59

troi schreef:
DubbelDun schreef:
Het is wel apart...
Het Wolvenmeldpunt zegt dat het stuk bos waar ze zouden zitten zou zijn afgezet... dus wat doet deze meneer daar??
óf ze zitten niet (meer) in het afgezette stuk bos en de hele familie is aan de wandel (jacht).

Tis ook wel knap naïef van dat meldpunt om te denken dat die beesten braaf in hun afgezette stukje blijven

Het is ook knap naïef om te denken dat mensen er niet ingaan. Dit was ook een wolvenzoeker dus kan goed zijn dat hij ze opgezocht heeft. Desalniettemin vind ik het niets wolven in Nederland.

NenaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 14:27

piendumaitre schreef:
Ik werd er dus niet zo vrolijk van en ik vind het wel heel erg als een stuk vrijheid verloren gaat en 7x 24 uur buiten laten staan van de paarden verleden tijd wordt.

Wij zijn natuurlijk ook gruwelijk verwend dat we niet meer over onze schouder hoeven te kijken, of dieren 24/7 buiten kunnen laten staan, zonder ons ergens zorgen over te maken, maar normaal is dat niet natuurlijk. wij zijn ook een van de weinige landen waar dat zo is. er is prima mee samen te leven met rovers, maar je moet je er op inrichten. en daarom is goede voorlichting en vooral realistisch blijven wel zo belangrijk.

let wel, ik ben niet voor de wolf, maar argumenten als mijn dieren kunnen niet meer buiten staan, vind ik niet overeind houden of de wolf wel of niet moet komen.

NenaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 09:33

120 met stroom is ook de eis voor duitsland om in aanmerking te komen voor vergoeding, maar daar laat onderzoek zien dat zodra er stroom op staat, ze er niet overheen gaan. daar zijn zelfs beelden van schapen tussen het hek en gewoon langslopende wolven. Is echter ergens de stroombron onderbroken, weten ze dat ook binnen no time.

NenaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 09:43

wolven zijn ook sterk terretoriaal, dus het kan ook zomaar wezen dat die dieren weer doorgetrokken zijn. iemand of iets zomaar beschuldigen zonder bewijzen en er dan ook berichten in kranten etc van maken waardoor het als 'echt' bewezen nieuws gepresenteerd wordt lijkt meer op de heksenjacht en dat is gewoon niet correct. nu niet, nooit niet.

NenaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 09:55

karuna schreef:
Er is nergens meer een spoor van ze gezien waar ook in europa. Niet in nl, niet in dld. Geen dna meer in uitwerpseen of resten prooi.

kom op, alsof iedere vierkante meter europa is afgezocht. en als die zenders het niet meer doen, naar wat ik begreep, dan is het zoeken naar een speld in een hooiberg.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie