Wie heeft nog meer zijn paarden in eigen beheer?

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby, petraaken

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Flynnieman

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 20:38

Hoi, ik kom me ook melden! Vanaf zondag van volpension naar weide huren samen met stalgenootje. Na de ellende dat een passende pensionstalling vinden heet, kwamen we samen op het idee om een weide samen te huren. Wat begon als een grapje tijdens een buitenrit een maand geleden is uiteindelijk uitgebloeid tot een nieuw plan haha _O-
Alles geregeld, hooi en vlas ingeslagen, vervoer geregeld en zadelkamertje ingericht. Morgen onze hooi opslag in elkaar draaien, hebben een metalen tuinhuis gekocht voor het in te doen. Zondag de grote verhuis. Kijk er echt naar uit, eindelijk een propere stal, voldoende hooi en alles in eigen beheer :j. Veel werk maar dan heb je ook wat ;)

Flynnieman

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 21:44

_ENGEL_ schreef:
Barbalala ik vind je grove hooi er juist goed uit zien. Mooi structuurrijk en ideaal bij onbeperkt. Zou mijn voorkeur zijn tegenover dat andere fijne groene hooi van je

Leuk flynnieman een nieuw avontuur. Wel vlakbij je huis? Wel fijn dat je het samen doet met iemand

Ja, denk 2km verderop, fijn met de fiets! Ja scheelt zeker als je het met 2 kan doen, als je dan eens een keer niet kan gaan of op vakantie wil gaan is het niet zoveel gedoe.

Flynnieman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 12:40

Ik zou voor de aanhanger kiezen, maar dan zo een type met ene opbouw op met zeil, heb ik zlef ook voor hooi te halen en werkt echt superfijn

Edit: zo eentje dus

Afbeelding

Flynnieman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 15:30

Duhelo schreef:
huifje erop is idd een idee. jouw aanhanger is geremd, dus een mtm hoger dan 750 kilo vermoed ik? Hoeveel baaltjes krijg je daarin weg? laat je het er ook in liggen?

Ik krijg er 25 kleine baaltjes in ongeveer, met echt nadenken en proppen misschien wat meer, is volgens mij geen geremde. Weet ik niet zeker eigenlijk, leen hem van mijn opa :P. Ik laat ze er niet inliggen aangezien hij niet van mij is, anders zou ik dat wel doen, is redelijk goed waterdicht en toch net wat beter dan een zeil erover.

Flynnieman

Re: Wie heeft nog meer zijn paarden in eigen beheer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 12:20

Ik ben een half jaar geleden samen met een stalgenoot weggegaan bij de stalling om een weide te huren. Gaat prima, paarden kende elkaar al van op de stalling en ik kende haar ook al een beetje, dus dat scheelt ;).

Flynnieman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 13:03

De paarden bij mij hebben nu toch ook gelukkig de voorkeur voor gras. Is toch wat goedkoper :D

Helaas veel onkruid omhoog gekomen na de droogte. De weide eigenaar wordt al helemaal panisch van het onkruid en wil dat NU gesproeid wordt, maar dat kan toch beter in het najaar toch? We zijn zelf verantwoordelijk voor het onderhoud van het gras dus ook bemesting en onkruid en waren van plan om eind september/begin oktober te sproeien. Nu heeft hij achter onze rug om een afspraak gemaakt met een bevriende loonwerk om morgen te komen sproeien voor het onkruid met bofix, en wij moeten dan maar betalen. Ik en mijn weidegenoot zijn het er totaal niet mee eens hoe dit nu gaat allemaal... Wat is nu wijsheid qua timing voor het sproeien? Ik wil graag de goede vrede houden met de eigenaar maar ik heb wel geen zin om dit jaar 2x nog te moeten sproeien en betalen ervoor als dat totaal zinloos is :=. Heb al vaker water bij de wijn moeten doen met hem en ben er eigenlijk een beetje klaar mee -O-

Flynnieman

Re: Wie heeft nog meer zijn paarden in eigen beheer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 17:20

Ja jullie hebben zeker gelijk, ik en mijn weidegenoot zijn het er ook alles behalve mee eens, zeker omdat het met de regen zowiezo al geen nut heeft. De eigenaar woont aan de weide dus hij heeft zich altijd wat te veel gemoeid naar mijn idee dus dit was de zoveelste druppel. Hopelijk krijgen we het opgelost en anders dan is het tijd voor wat anders helaas -O-

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie