Wie heeft nog meer zijn paarden in eigen beheer?

Moderators: Dyonne, Apple, Pistasche, C_arola, Nicole288, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Dayanara

Re: Wie heeft nog meer zijn paarden in eigen beheer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 15:23

Ik kom me ook melden! Sinds zondag sta ik echt op mijn droomplekje. We hebben 2 ha voor 2 paarden. Een rijbak, verharde poetsplaats evt boxen en nog een inloopstal.

Samen met stalgenoot doen we alles zelf. De een voert s ochtends de ander s avonds. En het is 900m bij mijn huis vandaan.

Het enige nadeel is dat haar paard snel te dik wordt en de mijne valt snel in. Dus we willen straks haar paard s nachts in de bak zetten met wat plukken hooi en de mijne in het stuk wat kaalgevreten mag worden. Kunnen ze overdag samen in de wat kalere wei.

Volg onze dagelijkse updates op ons insta-account tinkerrogan

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 10:40

ikkeniet schreef:
Dayanara schreef:
Ik kom me ook melden! Sinds zondag sta ik echt op mijn droomplekje. We hebben 2 ha voor 2 paarden. Een rijbak, verharde poetsplaats evt boxen en nog een inloopstal.

Samen met stalgenoot doen we alles zelf. De een voert s ochtends de ander s avonds. En het is 900m bij mijn huis vandaan.

Het enige nadeel is dat haar paard snel te dik wordt en de mijne valt snel in. Dus we willen straks haar paard s nachts in de bak zetten met wat plukken hooi en de mijne in het stuk wat kaalgevreten mag worden. Kunnen ze overdag samen in de wat kalere wei.

Waarom zet je die van jouw niet met een graasmasker overdag op, en zetten jullie de paarden 's avonds niet samen op de kalere wei?

Mijn paarden gaan 's morgens een uurtje en 's avonds wat langer op de wei met masker op, en overdag op een betonstuk met paddock en schuilstal. ( daar staan ze ook mooi uit de felle zon, en in de schuilstal zijn amper vliegen)

Omdat de mijne snel invalt zet ik hem niet met grasmasker op. Alles wat hij vreet is goed

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 09:57

Hoi!

Ik lees al een tijdje mee. Mijn paard staat op 2 minuten van huis. We huren de locatie maar doen eigenlijk alles zelf.

Het is eigenlijk een stuk van de gemeente waar de eigenaar het van huurt. De eigenaar kampt met gezondheidsklachten en we betalen met 3 een X bedrag aan de eigenaar en kunnen doen en laten wat we willen.

De kwaliteit van het gras laat helaas de grenzen over en de zuring en brandnetels nemen bijna het gras over. Ik wil morgenmiddag de zuring eruit gaan steken. Brandnetels plukken we, laten we drogen en geven we aan de paarden.

Nu willen we dus graszaad gaan strooien zodat er ipv zuring weer lekker gras kan groeien. Kan ik dit straks nog doen of zijn we hier al te laat mee?
We staan hier nu een maand of 3 en het bevalt onwijs goed

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 21:04

Dank je voor de tips! Ik ga er mee aan dr slag. Voor we het weten is het alweer najaar :))

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 17:36

Vandaag de paarden op een stuk nieuwe wei gezet van te voren 2 kruiwagens jakobskruiskruid eruit getrokken.

De zuring op de andere wei gaan we spuiten. Geen idee waarmee dat regelt de verhuurder.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie