Wie heeft nog meer zijn paarden in eigen beheer?

Moderators: Apple, Coby, petraaken, C_arola, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 22:17

Ik meld me ook! Wij huren twee stallen + weiland bij mensen op hun erf, op ongeveer 5 min van ons eigen huis. Ze staan 24/7 buiten en 1 stal kunnen ze gebruiken als inloopstal.

Hiervoor hebben we ze even in pension gehad maar terug gegaan naar eigen beheer en dit is toch echt ideaal! Alles zelf bepalen en geen gezeur wanneer je vindt dat je paarden eigenlijk te weinig te eten krijgen..

Instagram: icehorse_drifandi
Drífandi frá Ponjée <3

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 10:15

AmoorM schreef:
Mag ik vragen aan de mensen die 2 - 3 keer per dag naar hun paard gaan, hoe ze dat doen met hun werk?

Wij gaan dan maar 1 keer per dag, maar mocht het nodig zijn om 2 keer te gaan dan kunnen we in de ochtend voor werk en na het werken gaan.

Nu gaat meestal mijn moeder na haar werk, wij voeren 1 keer per dag twee volle slowfeeder netten.

Drífandi frá Ponjée <3

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 21:45

Koper schreef:
Maar hoe doen de mensen die maar 1x per dag gaan dat dan met de seizoensgebonden verzorging? Bij voorbeeld 's nachts dikkere dekens op in de winter, of 's zomers 's ochtends insmeren tegen de vliegen, dekens en kappen op en 's avonds er weer af? Als ik 's nachts de vliegenmaskers laat zitten heb ik garantie dat ze de volgende ochtend ergens als een knoedel in het stof liggen.

Enige dekens die wij soms gebruiken zijn regendekens. Doen we gewoon op als we zien dat het lang slecht weer gaat blijven en pas af wanneer het daar tijd voor is.

Vliegendekens en maskers hebben die van ons eigenlijk 24/7 op in de zomer. En dit gaat ook altijd gewoon goed, wellicht dat inderdaad eens een masker op de grond ligt maar dat is dan even niet anders.

Drífandi frá Ponjée <3

Drico

Re: Wie heeft nog meer zijn paarden in eigen beheer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 10:37

Voor ons is winter inderdaad ook makkelijker! In de zomer gaan ze op de wei dus strookbegrazing, werken met paaltjes en draad, begroeiing van en op de weide in de gaten houden etc, waterbakken schoon houden

Drífandi frá Ponjée <3

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 14:46

romyvs schreef:
Heb een kindeharkje bij de bouwmarkt gehaald die we nu gebruiken als poepschep. Harken we mee op de mestboy en dat werkt super!

Wij doen het op dezelfde manier! Kinderharkje bij de Welkoop vandaan.

Drífandi frá Ponjée <3

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 20:10

Wij hebben ze ook alweer even op het gras staan!
Hier geven wij het gras door middel van strookbegrazing dus hebben verder ook niet opgebouwd.

Afbeelding

Drífandi frá Ponjée <3

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 22:40

Wauw, jaloers inderdaad!

Wij hebben nog wel gras maar als er niet snel regen valt gaat ook dat erg droog worden.. ze eten het nog wel maar vinden het niet heel lekker die droge meuk :P

Drífandi frá Ponjée <3

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 08:51

Hier eindelijk regen *\o/*

Drífandi frá Ponjée <3

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 07:25

Colinda20 schreef:
vilheide schreef:
Wij hebben vorig jaar 2 grote hooinetten bij Vidaxl gekocht.
https://www.vidaxl.nl/e/8718475974918/vidaxl-hooinet-vierkant-09x2-m-pp
Wij hebben wel het voordeel dat onze paarden rustige eters zijn.

Hoe bevallen deze netten?

Bevallen prima! Wij hebben ze vanaf begin oktober 1 jaar en zijn nog nergens kapot.
Maar zoals mijn moeder al zegt zijn onze paarden rustige eters en slopen ze zo'n hooinet ook niet zo snel :P

Drífandi frá Ponjée <3

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 20:38

Pff wat een rot streek! Waarom kunnen mensen niet van andermans spullen blijven.. :n

Drífandi frá Ponjée <3

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 16:54

Vervelende situatie Flynnieman.. Opzich niks mis met het zelf moeten betalen maar dan moet het wel gebeuren op een moment dat jullie het willen en dus in overleg. Ik zou toch proberen het te laten verzetten want met dit weer heeft het sowieso weinig nut.

Een kleine timelapse foto van ons stekkie :D tussen de foto's in zit 1 week! Je ziet het gras gewoon per dag groeien met dit weer haha

Afbeelding

Drífandi frá Ponjée <3

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 16:33

Leuk om jullie "routines" te lezen :)

Wij beginnen eigenlijk altijd eerst met hooi in de netten bij te vullen, daarna mesten.
Als we gaan rijden doen we dat na het voeren en mesten. Wanneer we terug komen van het rijden krijgen ze hun krachtvoer (als we niet rijden meestal pas bij de avond voerbeurt). In de tussentijd kan het zo zijn, wanneer dit nodig is, dat we het water bijvullen. Nadat ze hun krachtvoer op hebben zetten we een strook gras.

Afgelopen woensdag hebben we de paaltjes en draad verzet zodat ze weer op een nieuwe stuk gras staan.
Als dit stuk straks op is hebben we er nog eentje, waarna we daarna een track naast achter willen maken voor de winter om daar ook twee hooinetten op te hangen

Drífandi frá Ponjée <3

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 14:24

Wij bestellen dan altijd via de Duitse website, daar zijn de prijzen zelfs nog iets goedkoper

Drífandi frá Ponjée <3

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 08:07

Ik heb gistermorgen nog droog kunnen rijden :D

Afbeelding

Wij hebben ons hooi buiten opgeslagen liggen op pallets. Maar krijgen er vaak 2 á 3 per keer in de winterperiode. Balen zijn sowieso te zwaar om bijvoorbeeld in stal te krijgen en onze deur ook daar ook niet breed genoeg voor :P

Drífandi frá Ponjée <3

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 15:40

Een hele baal voeren zou ik ook ideaal vinden, echter hebben wij geen mogelijkheid dat het droog kan liggen. Als het hooi nat wordt vreten ze het bij ons niet meer.

Wij hebben nu voordroog balen van +- 400 kilo (denk ik? de grote vierkante balen) en daar doen wij ongeveer 3 weken mee voor 2 IJslanders, en dan voeren we ze zo goed als onbeperkt!

Drífandi frá Ponjée <3

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie