Zorgen maken om wolf...

Moderators: petraaken, C_arola, Dyonne, Apple, Coby

Kinke

Re: Zorgen maken om wolf...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 18:22

De waterschappen bepalen de hoogte van het water, niet de boeren.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 12:18

KarmaChansy schreef:
Weet je het komt zichzelf wel tegen. Voorstanders willen niet geloven dat honden hier van het erf worden geplukt, dat grote nordsvensk paarden hier in hun wei worden aangevallen. Want hé die gekke Zweden hebben zoveel ruimte de wolf komt echt niet in de buurt van mensen. Nederland is klein en vol en nee je kan niet tegen een wolf zeggen hier mag je niet komen. Maar je kan wel realistisch kijken en de problemen verwachten en niet blij zijn met de wolf of het romantiseren dat die er is

Ik ben benieuwd wat de 'oh wat geweldig, wolven in Nederland' Bokkers vinden van jouw ervaringen en die van Quir.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 07:23

Nederland heeft helemaal geen natuur, snap niet hoe men denkt dat dit postzegeltje nog echte natuur heeft.
Nog zo'n 'succesverhaal'....Staatsbosbeheer maakt jaarlijkse tripjes naar Zweden om daar korhoenders te vangen. Het moet en zal lukken om die te laten overleven op de Sallandse heuvelrug.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 13:21

Jep, dat is ook zo'n gemakkelijke reactie, net als dat je dan maar een goede omheining neer moet zetten. Waar halen we dan al die honden vandaan? En die moeten dan al wel getraind zijn want anders helpt het nog niks. Nou hebben wij toevallig een Mastin Espanol, maar ik heb zo het vermoeden dat hij het onderspit delft tegen een wolf

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 15:05

Pandora2 schreef:
Daarom schreef ik ook dat de situatie daar heel anders is.
Heeft niks met gemakkelijke reactie te maken.

Ik refereerde niet naar jou maar naar de algemene antwoorden op dit onderwerp, bijvoorbeeld op Facebook

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 09:28

Dat heb ik ook wel eens gevraagd Paardenfann, nooit antwoord op gekregen ;)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 09:36

Maat als je je dieren opsluit krijg je weer bezoek in je stal dat je een dierenbeul bent en dat ze naar buiten moeten ;)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 13:14

Ik snap die opmerkingen nooit. Veehouders zijn op geldbeluste wolven? :D
Werken andere mensen dan allemaal voor niets? Waarom mag een boer geen geld verdienen?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 07:58

Die korhoen is sowieso al geen succes ;) Scheelt weer dure jaarlijkse reisjes naar Scandinavie om een nieuwe voorraad te halen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 13:16

als ik de karaktertrekken van die Portugese hond zo lees zou ik daar niet voor kiezen. Wij hebben een Mastin Espanol, ook een ras welke als kuddebewaker dient maar socialer dan die Portugees. In de landen waar ze gebruikt worden als kuddebewakers leren de pups het werk van de oudere dieren. Ze gaan niet specifiek een wolf aanvallen maar waarschuwen de kudde voor gevaar en proberen deze in veiligheid te brengen. Uiteindelijk zullen ze de wolf wel proberen te pakken denk ik. Die honden hebben ook een halsband met punten eraan zodat ze enigszins beschermd zijn

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 13:46

piendumaitre schreef:
Kinke ik ga je beschrijving van het ras lezen. Ik wil een lieve hond. Iedereen moet hier gewoon het erf op kunnen en de dieven bij wijze van spreken die moeten gewoon door mijn honden naar de kluis gebracht worden (die er niet is _O- ).

Die van ons is door z'n formaat intimiderend en hij houdt alles in de gaten. Als er mensen op het erf komen gaat hij er wel blaffend op af maar hij zal ze niks doen.
En hij is gewoon de allerknapste :D

Afbeelding

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 14:46

Hij kan ontzettend hard lopen, met die lange poten maakt hij enorme passen. Wendbaar...denk het niet. Maar dat hoeft in principe ook niet als je een kudde bewaakt. Hij gaat niet patrouilleren oid maar blijft bij de kudde.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 14:49

Dat is het leuke aan deze hond, ziet er gevaarlijk uit, maar is een grote sukkel. Alhoewel ik niet zou gokken als inbreker, denk dat we dan een hele andere kant van hem zien. Als je geen blaffer wil dan is dit ras inderdaad niet handig, vooral 's avonds worden ze extra waaks en zullen zich ook laten horen als ze denken dat er iets mis is.
Grappig dat je hem angstaanjagend vindt :D
Afbeelding

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 15:14

Ik vermoed dat je dan toch wel voor grote honden moet gaan Pien, die wolven zijn ook flink sterk.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 15:18

prachtig, ook geen kleine hond :D Die van ons weegt 63 kilo.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 16:34

jep. Jaren geleden een documentaire gezien, altijd onthouden en daardoor onze huidige hond gekozen :)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 12:20

ik zie wel een nieuw verdienmodel voor de herders in Spanje. Getrainde jonge honden verkopen :)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 13:35

Goed idee :)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 10:06

ik zou zweren dat ik vorige week nog in de krant las dat er inmiddels 10 wolven op de Veluwe zijn???

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 15:40

neerschieten dan maar, of afvoeren naar verweggistan

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 08:38

Heel logisch dat ze zulke halsbanden dragen. Een wolf zal bij een aanval proberen om de keel van de hond te pakken te krijgen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 12:19

Gini, wie precies juicht er dan hier als een wolf aangevallen/verscheurd zou worden?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 20:31

Een wet om ze te mogen neerschieten is ook meedenken.
Ben ook wel benieuwd hoe we aan zoveel getrainde honden gaan komen. Ik zie onze hond (die daar dus oorspronkelijk voor gefokt is), nog geen wolf aanpakken. En wat hierboven al gezegd is, je moet dus een roedel honden hebben, die dit allemaal al kunnen. Daarna kun je pups gaan fokken en die leren het weer van de oudere dieren.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 22:22

Kuggur schreef:
Zoals al een paar maal is opgemerkt, werken met LGD's is niet toepasbaar in Nederland.
Wat voor hond heb jij?

Zijn nog genoeg wolvenknuffelaars die vinden dat kuddes bewaken met honden een geweldig mooie oplossing is ;)
Wij hebben een Mastin Espanol

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 22:29

Onze koeien hebben horens en lopen 6 maanden per jaar met hun kalveren in de wei. Ze zijn ontzettend beschermend en zullen vast proberen om wolven te verjagen maar ik weet bijna wel zeker dat er dan toch kalveren het slachtoffer zullen zijn.