Zorgen maken om wolf...

Moderators: petraaken, C_arola, Dyonne, Apple, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 20:28

Loretta schreef:
Veulen84 schreef:
Het is gek dat mensen denken dat je een keus hebt. Je mag in nederland en europa niet jagen op wolven. Je mag ze verjagen en je dieren beschermen. Maar je mag ze zelfs niet verwonden.
Dus het enige wat je kan doen is de aangeraden maatregelen treffen. Achteraf je schade melden en meer kan dus niet.

We hebben op die manier geen keus want het wordt ons van hogerhand door de strot geduwd door mensen die zlef niets van het platteland weten en lekker vanuit hun sjieke appartementencomplex bepalen hoe de natuur er uit moet zien.

Nu ja, je kan het ook omdraaien. We bouwen maar bij in dit kleine kikkerlandje waardoor onze huizen pal naast natuurgebieden gebouwd worden. En dan kijken we verschrikt op wanneer de natuur niet zo lief lijkt te zijn.

Ik ben het er mee eens dat er weinig plaats is voor grote roofdieren in België/Nederland, maar dat is niet de schuld van de wolf.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 13:25

Als ze al ooit pups gehad heeft. Ze kan ook voor het werpen al geliquideerd zijn.
Ik denk ook niet dat ze gewoon verder getrokken is. België is Noorwegen niet en in een dichtbevolkt druk land waar een wolf zelfs niet van A naar B kan lopen zonder overhoop gereden te worden door een auto, denk ik niet dat je zomaar even een wolvin mist. Overal hangen camera's, lopen natuurbeheerders en toeristen rond, zijn ze actief op zoek naar wolvendrollen en sporen etc. Als ze nog bij leven en welzijn was, zou je op zijn minst die sporen vinden.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 16:04

Pandora2 schreef:
Gister was er op het nieuws een interview met de man wiens wallaby's ook doodgebeten zijn in de regio rond Paal / Beringen.
Was nog een paar dagen voor degene waarover het ging in het artikel dat ik postte.

Zijn weide is stevig omheind. 1.80m hoog langs alle kanten. 1 wallaby lag nog op zijn land, half opgevreten.

Hier hebben ze wel haren bovenop de draad gevonden, dus die worden onderzocht.
Ben heel benieuwd naar het resultaat.

https://www.hln.be/in-de-buurt/beringen ... ~afb9d39f/

Ook al vind ik het heel erg voor iedereen die een dier verliest, ik begin wel een beetje een déjà vu te krijgen. Ten tijde van de paardenbeulen in België en Nederland was ook ieder paard dat met een beetje een wonde van de wei afkwam een slachtoffer van de paardenbeul.
Maar goed, we zullen het resultaat moeten afwachten, maar om nu ieder aangevallen prooidier meteen aan de wolf te wijten, dat is ook niet nodig.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 10:44

Pandora2 schreef:
Gini schreef:

Ook al vind ik het heel erg voor iedereen die een dier verliest, ik begin wel een beetje een déjà vu te krijgen. Ten tijde van de paardenbeulen in België en Nederland was ook ieder paard dat met een beetje een wonde van de wei afkwam een slachtoffer van de paardenbeul.
Maar goed, we zullen het resultaat moeten afwachten, maar om nu ieder aangevallen prooidier meteen aan de wolf te wijten, dat is ook niet nodig.

Tja...kan zijn dat het geen wolf was natuurlijk. Dat zal onderzoek van de haren uitwijzen.
Maar wat dan wel ?? Heb je de beelden van die wallaby's gezien ?
Zoveel grote roofdieren zitten hier niet volgens mij.

Ik weet niet wat dan wel, daarom dat ik graag het onderzoek afwacht.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 10:51

nine1987 schreef:
Sassy schreef:
Zulke honden ravotten niet met elkaar, en zullen ook niet zo snel langs je benen strijken.
Dat zijn kuddebewakingshonden, geen gezelschapsdieren.

In bijv. turkije is het niet ongebruikelijk een kangal bijv. met zulke halsbanden uit te rusten.
Iemand hier in dit topic wel eens filmpjes gezien van dit soort honden in gevecht op leven en dood met wolven?
Pas op, filmpje bevat schokkende beelden:
https://www.youtube.com/watch?v=qMMZcTdlDRw

En hoeveel eerlijker is dit naar een wolf? Een schaap is sielugh, sielugh.. Maar als een wolf verscheurd wordt, dikke prima..?

Oké.....

Ik kan hier niet achter staan, sorry.. Nee er is in NL geen plek voor (een roedel) wolven..

Maar als je schaapherder bent en je kudde buiten wil houden, dan ben ook herder en zorg dat je bij je kudde blijft.. Honden erbij, dikke prima.. Maar schiet een wolf dan gewoon af.. Dit lijden is volkomen onnodig, voor zowel schaap als wolf..

Helemaal mee eens en ik snap niet dat de noodzaak gevoeld wordt om dergelijk filmpje te delen. Vreselijk.

Dierenleed is dierenleed. Het is te hypocriet om te staan jammeren wanneer een schaap iets overkomt en te juichen wanneer exact datzelfde met de wolf gebeurt. Dan is de kogel een schappelijker einde.

Gini

Re: Zorgen maken om wolf...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 11:37

Oh nee, als het de wolf is, zullen we het wel weten. Als het een vos of ander roofdier was, zal het een klein kolomartikeltje op de regionale pagina's zijn. :D
*sarcasme modus uit :+

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 13:43

Sassy schreef:
Maar dan, sielugh...je kunt de vraag ook omkeren, Nine, als een schaap of welk ander dier aan stukken wordt gescheurd of levend aangevreten door een wolf, vind je dat dan wel ok?

Nine schrijft letterlijk: Dit lijden is volkomen onnodig, voor zowel schaap als wolf. Dus ik doe even een niet zo heel wilde gok dat Nine dat dus ook niet ok vindt.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie