Varekaj schreef:Ik vervoer met mijn ifor (hbo506) 30 baaltjes/keer, maar er passen er 35-40 in denk ik als we echt maximaal stapelen. Nu heb ik altijd nog wat ruimte over namelijk.
Die wegen 20-25kg/stuk dus 600 tot 750kg per keer. Dat kan je niet anders vervoeren dan met een aanhanger met een tmm hoger dan 750, je moet het ledig gewicht van je aanhanger ook nog meetellen. Voor 50 baaltjes aan 20kg zit je alweer aan een ton.
Dat idee van die aanhanger met huif is wel een goeie! Kan je in de zomer ook gebruiken om watervaten op te zetten en mee te vervoeren, en zo staan ze nog uit de zon ook...
Duhelo: wegen jouw baaltjes dan zo weinig dat je per dag 1 baaltje moet voeren per paard? Dat haal ik alleen als ik onbeperkt wil geven en dan versmost mijn ene paard nog een deel en moet ik opletten dat hij ook niet te dik wordt... Maar alweer, ik heb balen van minimaal 20kg/stuk hoogwaardig hooi.
de baaltjes dat ik nu gehaald heb wegen ook wel 20 kilo, die zijn heel mooi en strak geperst. Wat aangeboden wordt hier in de buurt zit tussen de 12 en 20 kilo (de meeste rond de 15).
Misschien wel een verschilletje: ik heb twee trekpaarden en een cruzado, die staan op onbeperkt. Dus ik schat de trekpaarden ongeveer op 18 kilo per paard, de cruzado op 13 kilo, dus zeker 2.5 baaltjes per dag (in slowfeedernetten.) 
Edit: ik twijfel nl tussen een aanhanger van mtm 750 kilo, krijg ik natuurlijk minder baaltjes op maar zou met 30 baaltjes per keer net aan moeten lukken (of net niet
). of een aanhanger met mtm hoger dan 750, hier kunnen dan uiteraard meer kilo's op per keer, maar is een heel stuk duurder in aanschaf, en moet er ook weer verzekering en wegentaksen voor betaald worden...