Pensionstal heeft problemen met mijn bijrijdsters

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby, petraaken

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

flicka

Pensionstal heeft problemen met mijn bijrijdsters

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-05 22:46

Sinds een paar maanden sta ik op een nieuwe pensionstal. Letterlijk nieuw want ik was de eerste pensiongast. Het is een kleinschalige stal met 4 boxen, veel weidegang zodat er ook nog een paar buitenpaarden kunnen komen en het is een mooie locatie. Ik had al een verzorgster die meeging en we hebben samen met de pensionbazin vooraf gesproken hoe en wat want de weilanden waren nog niet afgezet, de bak was nog niet klaar en de stallen ook niet. Maar toen het weiland klaar was heb ik mijn paard overgebracht. Een vriendin van mij heeft haar paardje ook overgebracht. De andere 2 stallen worden per 1/12 verhuurd.
Nu heb ik een 2e bijrijdster gevonden die wat meer dressuurmatig aan de gang gaat. We hebben ieder 2 vaste dagen en mijn paard heeft een dag vrij. Ik heb de pensionhoudster overal bij betrokken. Toen de 2e bijrijdster kwam proefrijden hebben zij en haar man met haar en haar vriend gesproken. Nu ze vandaag definitief kwam rijden deed de pensionhoudster al kortaf. Mijn stalgenote dacht al dat ze een slechte dag op haar werk had gehad. Niets bleek minder waar. Toen ik thuis kwam was er al een mailtje dat "zij bepalen wat er op stal gebeurt en niet de pensiongasten". En dat "meerdere bijrijders maar een volle boel geeft".
Nu is dat helemaal niet waar. Beide dames komen alleen en dus op verschillende dagen en er wordt geen aanhang meegenomen. Als hun vriend al meekomt is dat overdag en dan is de pensionbazin aan het werk buitenshuis. 's-Avonds rijden is nog helemaal niet aan de orde want er is nog geen bakverlichting. De paarden lopen nog steeds 24/7 in de wei en krijgen nauwelijks bijvoer omdat er nog genoeg gras staat.

Ik heb nog nooit meegemaakt dat een pensionbaas zich bemoeit met bijrijders en het zit me helemaal niet lekker.
Hoe denken jullie daarover?

Sanne1983

Re: Pensionstal heeft problemen met mijn bijrijdsters

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 23:17

Ik vind het persoonlijk ook wat onlogisch dat deze pensionhouder zo reageert; jouw bijrijders komen op vaste dagen en niet tegelijk, dus je zou zeggen dat het dan geen 'volle boel' wordt.
Ik kan me voorstellen dat je je er niet helemaal lekker bij haar gedrag voelt, nadat je haar toch hebt betrokken bij alle afspraken die zijn gemaakt over het rijden van jouw paard etc.
Ik zou je adviseren om zo snel mogelijk om de tafel te gaan met de pesionhoudster, om erachter te komen hoe zij het dan allemaal voor zich ziet en wat eventueel haar wensen zijn. Sluiten deze wensen totaal niet aan bij hoe jullie zelf te werk gaan, dan kun je altijd nog je conclusie trekken.
Om de sfeer zo goed mogelijk te laten zijn, zou ik dit wel bespreekbaar maken, om erger te voorkomen!

Groetjes Sanne

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 23:26

Ik kan me voorstellen dat als iedere pensiongast meerdere bijrijders heeft dat ze dan niet meer weten wie er allemaal 'over de vloer' komen. Maar in dit geval zijn er maar 4 stallen!!

Is dit ook de eerste keer dat de pensionhouders een stal begonnen zijn? Ik vind het normaal dat je je bijrijders even voorstelt zodat ze weten dat het in orde is als een bepaald persoon met je paard aan de slag gaat, maar verder....

Ik zou gauw met haar om de tafel gaan zitten want zo'n mailtje schiet ook niet op. En de toon die ze aanslaat is voldoende om me te laten steigeren.

There is no reality, only perception.

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-05 23:35

Ik heb mijn 1e bijrijdster vanavond gebeld om haar in te lichten en ook om te vragen of er gisteren iets was voorgevallen. Maar ze was daar alleen, heeft in de bak gereden, niemand gezien en alles keurig achtergelaten.
Persoonlijk denk ik dat de stalhoudster nu pas beseft dat ze toch iets van hun privacy heeft ingeleverd. Mijn stalgenote en ik waren ook niet echt te spreken over de 20 zakken biks die zijn ingeslagen terwijl wij al jaren (wat we niet wisten van elkaar) muesli voeren (en het met pensionbazin daarover hebben gehad). Maar dan koop ik mijn eigen muesli wel. Maak daar verder ook geen punt van. In haar mailtje schreef ze al over een nader persoonlijk gesprek. Ik ben benieuwd morgen. Wat ik wel wat flauw vind is, dat ze me niet heeft gebeld of me toen ze me daar zag heeft gevraagd na 2e bijrijdsters vertrek even koffie te komen drinken. Hadden we het gelijk kunnen bespreken.

Het is idd de eerste keer dat ze een pensionstal begonnen zijn. Vroeger stond ze met haar haflinger bij een boer die hier in het dorp heel goedkoop pension hield. Ik steigerde ook enorm want er is van alles beloofd wat er nog niet is en er komen dus steeds meer regeltjes en bemoeienissen die eigenlijk echt privé zijn.

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-05 18:14

Na het rijden ben ik naar stalhoudster toegelopen om te vragen of ze nog boos was. Ze moest wel lachen maar beziet het iets anders dan ik. Het is ook meer een privéstal dan pensionstal, dus ze willen graag van de hoed en de rand weten. Ik dacht dat ik ze behoorlijk betrokken had bij de bijrijders/verzorgers maar in hun optiek nog niet genoeg. Dat is dan het verschil met een gewone pensionstal denk ik. Daar malen ze niet om bijrijders of verzorgers, tenminste, ik heb het nog niet meegemaakt. Maar het misverstand is uit de weg gelukkig. Op zo'n kleine stal moet je gewoon een goede sfeer hebben.

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 18:18

Oh, is dat het verschil tussen een privéstal en een pensionstal....

Nou goed, gelukkig is de lucht geklaard. En allebei je bijrijdsters zijn nu welkom (na overlegging van hun )?

There is no reality, only perception.

__baron__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 18:21

helemaal mee eens goed van je dat je erover gesproken hebt zo blijft het voor iedereen leuk denk ik

en ze zijn nog steeds welkom neem ik aan?

trotse mama van een koningskoppel
Tycho: 12-08-06
Shenaya: 19-03-08

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-05 18:34

Jawel, ze zijn zeker welkom. Het zijn ook beide nette meiden

zonnebloem18

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 19:47

Soxje schreef:
Jawel, ze zijn zeker welkom. Het zijn ook beide nette meiden

Dank je.
Ben blij dat het opgelost is zo kan het gewoon gezellig blijven!

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 22:05

Blij dat het is opgelost..

Maar kan aan de ene kant wel begrijpen dat zulk soort mensen niet teveel vreemde mensen over de vloer willen hebben, maar meestal kan je er met een goed gesprek wel tot een oplossing komen

Rust zacht Olymp † 14 oktober 2003
Dag lieve Wally † 15 januari 2018

Pellie

Re: Pensionstal heeft problemen met mijn bijrijdsters

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 21:09

oh my... ik herken het gevoel direct... ik zou ook niet geschikt zijn als pensionhoudster, misschien moet zoiets groeien.

maar fijn dat de lucht geklaard is mary, en jullie alle drie daar van sox kunnen genieten

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-05 21:24

Ik zou zelf ook niet direct geschikt zijn als pensionhoudster, stel veel te veel prijs op mijn privacy Maar wij hebben al een soort van eigen oprit dus hoeven niet direct langs hun huis. Zonnebloem18, mijn 1e bijrijdster, is zelfs mee op gesprek geweest en dat was allemaal ok. Met de 2e bijrijdster hebben ze kennisgemaakt toen die kwam proefrijden die ik snapte al die heisa opeens niet. Ze verloren de controle bleek dus. Enfin, ze willen gewoon niet teveel aanloop van vreemde mensen op hun terrein. Het is dus ook geen echte pensionstal maar privépersonen met véél land en 4 stallen die verhuurd worden. (Aan "fatsoendelijke" personen ). Het is ook allemaal supernetjes, we vegen ons een ongeluk, haha.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie