Reining les op DJ bij Wendy van Osch!

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby, petraaken

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 12:56

Leuk paard, ik zie wat je moet doen en wat de bedoeling van Wendy is, vooral op de filmpjes.
Het is geen makkelijke en dan is het lastig als je het zelf nog wilt leren.
Een goede stop is eigenlijk een eindpunt van een goed verzameld op eigen benen lopend paard. Echt een soort controle of alles goed zit. En dus een hele moeilijke om te leren; je moet weten hoe het voelt en dan het zelf kunnen uitvoeren en durven vertrouwen op je paard (door los te laten) die jou daarin ook moet vertrouwen (dat je hem niet oneerlijk in het bit trekt) Dat is echt lastig in zo'n les.
Wat ik hier op de filmpjes denk te zien is een paard die weet wat de bedoeling is; ze reageert mooi op Wendy's Whooaa. Maar ook een paard dat daarvoor nog niet voldoende verzameld en op het achterbeen is. Dus de stop gaat van voor naar achter ipv dat het paard het bekken kan kantelen, zich bol kan maken en zo kan glijden.
Je/ Wendy overvalt het paard eigenlijk met haar Whoaaa. Die stopjes op de cirkel zijn bedoeld om het paard alert te maken op de ruiter en zich meer te verzamelen maar ik denk dat je dan nog net even beter moet leren voorbereiden. Het is echt heel lastig.

De spins zijn eigenlijk op dezelfde manier een eindoefening. Paard moet goed recht zijn en ook op het achterbeen. De schouders moeten vrij kunnen bewegen.

Maar jij moet het leren, het paard kan het alleen als het goed gevraagd wordt en daarvoor heb je dus les.
Ik snap wel dat het leuk is om stopjes te doen en ook het spinnen mee te pakken. Maar ik hoop dat je vooral leert om het paard te verzamelen aan die losse teugel en heel veel basisdingen doet.
Het is een hele technische sport en als je je paard heel wilt laten zou je daar ook echt de nadruk op moeten leggen. Ik hoop echt dat je dat ook meekrijgt van Wendy.

En ik vind het heel leuk dat je deze topics opent :j

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 13:54

O dat is tof dat je regelmatig kan gaan lessen bij Roy :) , laat je me even weten hoe het is? dat is voor mij ook te doen en misschien ook wel weer eens goed voor ons O:)

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 17:06

Ik vind dat het juist wel meevalt met het negatieve commentaar, ik vind dat er voor zover mogelijk goed onderbouwd wordt. ik heb er echt wel over na gedacht en ik zie dat bij anderen ook.
Ik hoor ook veel positieve reacties van Wendy in de filmpjes op de ruiter.
Ik ben ook blij dat er tenminste ergens gelegenheid is om kennis te maken met Reining/western als je zelf geen paard hebt. Ik heb destijds enorm gezocht naar instructie en pas met een eigen paard heb je ineens veel meer keus. Maar aan de andere kant is dit niet hoe je het graag wilt zien en is dit geen goed voorbeeld van hoe reining is. Het is een kennismaking en als je het zo ziet is het prima.
Ik heb met mijn paard alle manoeuvres geleerd maar ik ben geen talent en mijn paard kan het maar tot zekere hoogte. Ik ben wel vaak mee geweest op "grote" wedstrijden en ik moet zeggen dat wat ik daar soms zie om te huilen is, wat een harde sport kan het zijn, zeker in de inrijbak :r Dan wil ik echt niet weten hoe er thuis wordt getraind. Ook door een aantal professionals.
Het kan zo'n mooie sport zijn, zeker als je een blij paard hebt en een fijne ruiter. En iedereen moet het leren en ik vind het heel knap hoe Bella naar zichzelf kijkt, daar kan menig westernuiter nog wat van leren.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie