Endurance zadel - advies

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby, petraaken

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: Endurance zadel - advies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 21:45

Ik denk vooral iets waarmee je de komende jaren zijn groei mee kan opvangen. Als het goed is zal hij immers nog best wel breder worden.

Misschien eerst een tijdje een goed boomloos zadel en als hij echt klaar is met groeien je droomzadel?

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 22:02

Ik heb idd meerdere barefoots voor leuk geld tweedehands op de kop getikt en voor hetzelfde of maar iets minder verkocht. 50 km kan ik er rustig mee maken, heb de heavy duty inlages.

Grootste voordeel is dat het grotendeels traploos meegroeit. Hoef je niet zo vaak te twijfelen of er nu al een grotere boom in moet of niet. Mits het een goed merk is en je bij onvoldoende ervaring ermee wat hulp met eerste keer passen inroept. :o

Ik neem aan dat je toch op zijn 4e nog geen 80 km gaat doen. Want ik kan me voorstellen dat dat op een boomloos minder comfortabel is, dat geef ik toe. Je moet er even aan wennen. Maargoed kan je wel alle pasconsulten en alle keren opnieuw op maat maken uitsparen en bij je budget voor je uiteindelijke zadel doen.

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 22:06

Maar je wil toch sowieso geen klasse 2 of 3 starten met zo'n jong dier? Of ben ik de enige die daar zo over denkt? :oo

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 22:14

Dat is idd iets waar ts goed op moet letten, goed dat er idd ook makkelijk aanpaspare zadels genoemd worden. Er zijn tegenwoordig toch ook traploos verstelbare boomzadels?

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie