Beginnen met endurance

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby, petraaken

Veertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 13:53

Hier ook super genoten van de rit helaas afgekeurd op te hoge hartslag zo snel dat zn hartslag altijd daalt wat ook nu het geval was stapte af met 64 koelen en was 60 na 2 min maar met aanbieden was meneer aan het roepen naar zn vriendinnetje en schoot hij telkens weer terug naar 64. Helaas herkeuren dacht nog ff koelen en hup herkeuren met zn vriendin erbij (normaal rijd ik alleen) was zn hartslag 66. Hierop dus helaas pech, waar mijn koele kikker dus last van had, waarschijnlijk volle blaas, was en is nog steeds een raadsel maar weer een goeie leer voor de volgende x.

Afbeelding

Veertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 14:29

Na poging 2 heeft hij na 3 min geplast maar met de na keuring bleef zijn hartslag nog hoog 60, normaal was het altijd tussen de 35 en 38. Ook met mijn trainingsritten meet ik het altijd aan de rit lag het niet, dit was de 4e x dat ik hem in 2 maanden heb gereden omdat ik wist dat hij zwaarder is dan de vlakke ritten. Misschien toch een combi warmte, iets sneller gereden 11 i.p.v. 9,5 (maar bij afstappen was hij keurig 60 ) vriendinnetje en wat ik denk niet ff de rust gepakt tussen finish en na keuring ben op het veld gebleven ivm vriendinnetje. Zo denk je je pony te kennen en was zijn uiterlijke verschijning super relaxt dat het toch anders uit kan pakken.

Veertje2

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 07:07

Dat klopt dat was ik, omdat ik wist dat hij prompt in de ankers zou gaan met boskabouters (aardige man met groen hesje en zomaar iemand in een stoeltje zittend) en zou ik er drie op Mn kont hebben en mijn rijmaatje is totaal niet lief als er een ander vreemd paard in de buurt komt van haar kont. Dacht ik ik ga hier rechts en dan kan ik gewoon doorrijden en op het eind de bocht naar links nemen naar het hek. Was een wel overwogen beslissing, kon ook niet roepen ga maar langs ivm losse benen. Maar omkeren en een andere volgorde ging ook prima.

Veertje2

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 19:26

Deelnemerslijst is bekend endurance Holterberg.

Ik start alleen dit keer. Als iemand het spannend vind om alleen te rijden en liever met iemand samen rijd, vind ik dit geen probleem. Wij zijn een makkelijke combi die niet op snelheid rijden en zich niks aantrekken van drukke paarden.